Hvilket bilsete har dere?

*Sprell levende*

Betatt av forumet
Først vil jeg si dette skal IKKE bli noe sånn forovervendt/bakovervendt debatt. Jeg vil bare vite:

Hvilket sete har du?
Er bakovervendt eller forovervendt?
Er du fornøyd?
Vet du om det er sikkert? (testet osv)

Personlig har jeg
Acta graco ett eller annet
Det er bakovervendt (men kan brukes forovervendt fra 15kg)
Jeg er ikke fornøyd da ryggen ikke kan legges ned en smule. Kjempe teit når han var mindre. Det er helt håpløst å feste i vår wolkswagen passat og vi må nå kjøpe ett besteforeldre sete (derfor lurer jeg) fordi de ikke klarer å feste han ordentlig. Bare krungler med selene.
Jeg aner ikke om det er testet men tror det er mye sikrere bakovervendt enn forovervendt da man skal bruke bilens sele når det står forovervendt.

Har Acta Graco Cosmic Comfort, bakovervendt!
Er veldig fornøyd, han sitter godt i setet.

Du kan skru på den i midten mellom beina så får du justert ryggen og setet.

Forresten, vi har passat vi også og det et god plass til setet der? Men måtte stille på forsetet endel da for å få plass!

Vi har britax multi-tech, bakovervendt
Det er vi veldig fornøyd med!
har lest mye bra om det.
Den har ikke like god liggestilling som besafe izi, men minsten sitter veldig godt likevel :)

akta graco logico tror eg det heter.

bakovervendt

der går and og skru basen i liggestilling men ho må sitte ganske rett pga liten plass i bilen :S

ORIGINAL: *Inga*

Først vil jeg si dette skal IKKE bli noe sånn forovervendt/bakovervendt debatt. Jeg vil bare vite:

Hvilket sete har du? Maxi Cosi Cabrio Fix med base, Britax Multi Tech og Maxi Cosi Rodi XP
Er bakovervendt eller forovervendt? Bakover, brukes bakover og beltestol (forover)
Er du fornøyd? Jepp!
Seter som ikke tar så mye plass i bilen, enkle å montere og full score på sikkerhet.
Vet du om det er sikkert? (testet osv) Jepp!

Personlig har jeg
Acta graco ett eller annet
Det er bakovervendt (men kan brukes forovervendt fra 15kg)
Jeg er ikke fornøyd da ryggen ikke kan legges ned en smule. Kjempe teit når han var mindre. Det er helt håpløst å feste i vår wolkswagen passat og vi må nå kjøpe ett besteforeldre sete (derfor lurer jeg) fordi de ikke klarer å feste han ordentlig. Bare krungler med selene.
Jeg aner ikke om det er testet men tror det er mye sikrere bakovervendt enn forovervendt da man skal bruke bilens sele når det står forovervendt.

har britax multitech
bakovervendt
er veldig fornøyd
det skal være veldig sikkert ja

Vi har acta graco duologic. Har ikke prøvd det med baby enda, men har testet det i bilen vår, og det passer fint. Dette er ett stort sete da, men går greit i vår bil (har VW Touran). Setet kan brukes fra nyfødt til 18 kg i baksetet, og 25 kg i framsete.

Hvilket sete har du? besafe combi
Er bakovervendt eller forovervendt? begge deler
Er du fornøyd? sånn passe, plager meg at hodet bikker når hun sovner
Vet du om det er sikkert? (testet osv) kommer vel bra ut i tester ja

Hvilket sete har du? 2x HTS 1-2-3 seter (beltestoler)
Er bakovervendt eller forovervendt? Forovervendt
Er du fornøyd? Ja, både vi og ungene er fornøyde med setet. De sitter godt i de.

Hvilket sete har du? brio zento
Er bakovervendt eller forovervendt? begge deler
Er du fornøyd? ja
Vet du om det er sikkert? (testet osv)
ja

ORIGINAL: Cocochanel.

Har Acta Graco Cosmic Comfort, bakovervendt!
Er veldig fornøyd, han sitter godt i setet.

Du kan skru på den i midten mellom beina så får du justert ryggen og setet.

signerer

Hvilket sete har du? BeSafe Izi Sleep
Er bakovervendt eller forovervendt? Bakovervendt
Er du fornøyd? Ja, kjempefornøyd
Vet du om det er sikkert? (testet osv) Ja det er sikkert. Kommer godt ut i tester[:)]

ORIGINAL: Skorpio82

Hvilket sete har du? HTS Izi Sleep
Er bakovervendt eller forovervendt? Bakovervendt
Er du fornøyd? Ja, kjempefornøyd
Vet du om det er sikkert? (testet osv) Ja det er sikkert.

BeSafe er forholdsvis sikkert.. Det ble best i test, men scorte dårlig på kollisjon. Og det tar enorm plass og er vanskelig å plassere i mange biler. Ikke et godt valg..

ORIGINAL: *Inga*
Hvilket sete har du? Britax Two Way Elite og Akta Graco Duologic
Er bakovervendt eller forovervendt? DL er kun bakovervendt, BTWE kan brukes begge veier og også som beltestol men kommer aldri til å bruke det noe annet enn bakovervendt(fremovervendt er det kun beltestol som gjelder her).
Er du fornøyd? Ja
Vet du om det er sikkert? (testet osv) Ja

Prøvde dere setet i bilen før dere kjøpte det? Mulig det ikke passer så godt i bilen deres. Har dere montert det riktig?

Back
Topp