Hvilket bæretøy anbefaler du?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Noen har dilla på barnevogner og kjøper den ene etter den andre, mens jeg er fornøyd med en gammel billigvogn som mest sannsynlig faller fra hverandre innen et års tid. Jeg tror derimot jeg har fått bæretøydilla, og vurderer nå å kjøpe en Ergobaby selv om jeg har både elastisk sjal (MobyWrap) og en Mei Tai lignende sak (Napsack baby). Jeg har forsåvidt også en bæresele av ukjent opphav liggende, men den ble jeg aldri helt komfortabel med. Favoritten min er bæresjalet, men det er litt upraktisk hvis jeg plutselig må knyte det opp når vi ikke er hjemme med de lange endene som da soper nedi bakken.

Jeg har planer om å ta med meg barna på noen dagers Oslotur snart, og jeg gidder ikke å dra med vogn ettersom jeg ser for meg at den blir ødelagt på flyturen. Dessuten skal vi pakke meget lett, og ha med minst mulig, så da må jeg ha en eller annen lett bæredings med meg. Er det noen som har noen erfaring med Ergobaby, positive eller negative? Jeg tenker å kjøpe det regntrekket som passer til, slik at vi kan bruke den utendørs uten å være helt avhengig av været. Det burde vel beskytte litt mot vind også.
 
Eg e veldig fornøyd med ergobaby :)

babyjente 27 Juli ♡
 
Takk for svar, da er en stk ergobaby med vind- og regntrekk bestilt :)
 
Ergobaby <3
God å bruke og det viktigste for meg at den ikke feilbelaster noe vekt verken på babyens kropp eller bæreren.

Dere andre som har. Vet dere om man kan ha babyen forovervendt hengende foran?
Finner ikke noe om det når jeg søker så jeg regner med nei :p
 
Ergobaby <3
God å bruke og det viktigste for meg at den ikke feilbelaster noe vekt verken på babyens kropp eller bæreren.

Dere andre som har. Vet dere om man kan ha babyen forovervendt hengende foran?
Finner ikke noe om det når jeg søker så jeg regner med nei :p
Ja jeg mener å ha fått med meg at man kan det:) men har ikke prøvd. Har ikke brukt min siden han var bitteliten jeg.. men da var den heelt nødvendig av og til, og regner med å få masse bruk for den etterhvert. Hadde kjøpt samme igjen:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja jeg mener å ha fått med meg at man kan det:) men har ikke prøvd. Har ikke brukt min siden han var bitteliten jeg.. men da var den heelt nødvendig av og til, og regner med å få masse bruk for den etterhvert. Hadde kjøpt samme igjen:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Nei nå ble jeg plutselig usikker selv:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Nei nå ble jeg plutselig usikker selv:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Etter noen nye søk fant jeg ut at man ikke kan det... Det er visst kommet en ny type der man kan men jeg er litt usikker på den og hvor bra den kan være for ryggen til de små for da nærmer vi oss plutselig baby-bjørn og de andre ''standard'' selene (se bilde)
 
Etter noen nye søk fant jeg ut at man ikke kan det... Det er visst kommet en ny type der man kan men jeg er litt usikker på den og hvor bra den kan være for ryggen til de små for da nærmer vi oss plutselig baby-bjørn og de andre ''standard'' selene (se bilde)

Uff, det der så bare helt snålt ut. Jeg tenker at når babyen blir for nysgjerrig for å bæres mage mot mage, så bærer jeg henne heller på ryggen enn som på det bildet der.
 
Uff, det der så bare helt snålt ut. Jeg tenker at når babyen blir for nysgjerrig for å bæres mage mot mage, så bærer jeg henne heller på ryggen enn som på det bildet der.

Ja, enig med det. Eller så har jeg lyst til å prøve den hoftemetoden med ergoen. :)
 
Elsker min ergobaby:) Brukte den selv på en flytur til Oslo. Kjempe kjekt og komfortabel!
 
Etter noen nye søk fant jeg ut at man ikke kan det... Det er visst kommet en ny type der man kan men jeg er litt usikker på den og hvor bra den kan være for ryggen til de små for da nærmer vi oss plutselig baby-bjørn og de andre ''standard'' selene (se bilde)
Ja se der. Da var det godt jeg ikke har prøvd det ut:) han kan jo lile greit sitte på ryggen. Blir kjempekjekk når vi skal ut å reise til sommeren!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja se der. Da var det godt jeg ikke har prøvd det ut:) han kan jo lile greit sitte på ryggen. Blir kjempekjekk når vi skal ut å reise til sommeren!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jepp! Mulighetene er mange :) Og ergobaby har videor ute på youtube som viser hvordan man spenner på seg selen på forskjellige måter :)
 
Jepp! Mulighetene er mange :) Og ergobaby har videor ute på youtube som viser hvordan man spenner på seg selen på forskjellige måter :)
Tror jeg må kikke på de. Skulle teste ut å ha han på ryggen i sta, hadde aldri fått han på alene:p men han elsket å sitte der iallfall, så det var jo bra:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi ble anbefalt av manuell terapeut å ikke bruke bæretøy på vår lille, pga nakken etter styrtfødselen.
Da lille ble friskmeldt fikk vi samme beskjed; at vi helst burde unngå det pga stabiliseringen av hodet.
Så bruker ikke selv om vi har lyst.
 
Back
Topp