Hvilken Yoghurt?

Lisse86

Forelsket i forumet
Jeg gir han Nestlé nå. Noen andre dere anbefaler? Viktig for meg at de ikke er sukkerbomber

Hva med gresk eller tyskisk yoghurt naturell? :)

Signerer denne ;) vi har gitt en firpakning danomino men de er fryktelig søte..har ikke lest på de men syns de smakte bare sukker..vi gir også nestle sine. Må prøve naturell eøler gresk og tilsette litt frukt selv tenker jeg ;)

Har også brukt Nestlé sine.. pga dette med sukker.. og tenker jeg skal prøvde naturell og blande bær eller lignende i :) så blir det hvertfall naturlig sukker :P

Takk for svar dere. Kan teste ut tyrkisk Yoghuft. Gøy med noe nytt

Takk for svar dere. Kan teste ut tyrkisk Yoghuft. Gøy med noe nytt
De er sunne og gode da, og barna blir ikke så vant med at youghurt skal være søtt, søtt søtt.
Ellers er den nye serien til Sprett veldig fin, synes jeg. Men vi gav aldri så mye da eldste var så liten. Men nå får han gjerne et beger noen dager i uken :)

De er sunne og gode da, og barna blir ikke så vant med at youghurt skal være søtt, søtt søtt.
Ellers er den nye serien til Sprett veldig fin, synes jeg. Men vi gav aldri så mye da eldste var så liten. Men nå får han gjerne et beger noen dager i uken :)

Bruker stort sett sprett til Emira :) hun får én om dagen.. men jeg så at sprett har fått naturell yoghurt også for en stund siden :) må prøve den til Liana!

Vi gir Alpro soyayoghurt, med fruktsmaker. Og ærlig talt tenker jeg ikke over hvor mye sukker det er i yoghurten for følger rådet fra en ernæringsfysiolog som uttalte seg på God Morgen Norge om at barn fint kan få yoghurt med sukker i om man er restriktiv med søtsaker ellers ;)

Vi gir Alpro soyayoghurt, med fruktsmaker. Og ærlig talt tenker jeg ikke over hvor mye sukker det er i yoghurten for følger rådet fra en ernæringsfysiolog som uttalte seg på God Morgen Norge om at barn fint kan få yoghurt med sukker i om man er restriktiv med søtsaker ellers ;)

Klart det har mye å si.
Personlig er jeg litt vár på at yoghurtene fort blir altfor søte for meg, og føles mye mer som en dessert enn noe man har til et måltid. For jeg merker også ofte at T vil ha youghurt fordi det er søtt og godt, ikke fordi han er sulten, om du skjønner.
Derfor har jeg blitt litt mer opptatt av å lære Lillebror å like naturell, og jobber litt for å få T over på det samme, eller hvertfall type yoghurter som er mye mindre søte...

Klart det har mye å si.
Personlig er jeg litt vár på at yoghurtene fort blir altfor søte for meg, og føles mye mer som en dessert enn noe man har til et måltid. For jeg merker også ofte at T vil ha youghurt fordi det er søtt og godt, ikke fordi han er sulten, om du skjønner.
Derfor har jeg blitt litt mer opptatt av å lære Lillebror å like naturell, og jobber litt for å få T over på det samme, eller hvertfall type yoghurter som er mye mindre søte...
Det er vel smak og behag tenker jeg. Noen synes jo det syrlige rett og slett blir for surt, kanskje særlig barn som har så sensitive smaksløker. Husker selv jeg ikke likte surmelk som barn iallfall :P
Men yoghurt kan jo fint være en dessert/kos om man bruker de søte, og de mindre søte til frokost e.l. :)
Nå bruker jeg stort sett de Mild og Lett selv, de er ikke så søte men likevel med fruktsmak, men mest pga kaloriinnhold da :P Til Hermine er det jo inget alternativ :P

Det er vel smak og behag tenker jeg. Noen synes jo det syrlige rett og slett blir for surt, kanskje særlig barn som har så sensitive smaksløker. Husker selv jeg ikke likte surmelk som barn iallfall :p
Men yoghurt kan jo fint være en dessert/kos om man bruker de søte, og de mindre søte til frokost e.l. :)
Nå bruker jeg stort sett de Mild og Lett selv, de er ikke så søte men likevel med fruktsmak, men mest pga kaloriinnhold da :p Til Hermine er det jo inget alternativ :p
Nei nettvarianter er vel greiest for voksne (og de som tåler melk!) :p :D
Naturlig mindre sukker er vel det jeg er ute etter til ungene da det blir brukt til måltid her =)

Nei nettvarianter er vel greiest for voksne (og de som tåler melk!) :p :D
Naturlig mindre sukker er vel det jeg er ute etter til ungene da det blir brukt til måltid her =)
ja, de mild og lett (tror det er det dem heter) er fra Tine og uten søtstoffer, er bare mindre sukker. Min favoritt er med banan og ferskensmak :D

ja, de mild og lett (tror det er det dem heter) er fra Tine og uten søtstoffer, er bare mindre sukker. Min favoritt er med banan og ferskensmak :D
Jeg liker så godt de dobbel 0% eller hva de heter, spes med blåbær :D
Men de er det vel søtstoff i, tror jeg. T elsker den varianten med vanilje, han har fått det en sjelden gang om vi ikke har hatt andre tilgjengelig.
Nå fikk jeg lyst på hjemmelaget müsli og youghurt
:rolleyes:

Jeg liker så godt de dobbel 0% eller hva de heter, spes med blåbær :D
Men de er det vel søtstoff i, tror jeg. T elsker den varianten med vanilje, han har fått det en sjelden gang om vi ikke har hatt andre tilgjengelig.
Nå fikk jeg lyst på hjemmelaget müsli og youghurt
:rolleyes:
ja, dobbel 0% med kirsebær er min favoritt! ;) ...men synes mange av de blir så vanvittig søte og...seige nærmest pga søtstoffet :P

Trodde ikke barn skulle ha soyaprodukter, altså Alpro yoghurt. Samme med mannfolka. Anbefalt kun en gang i uka pga østrogennivået.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Trodde ikke barn skulle ha soyaprodukter, altså Alpro yoghurt. Samme med mannfolka. Anbefalt kun en gang i uka pga østrogennivået.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
aldri hørt noe om! Gir pga melkeallergi, og få andre muligheter for å få i henne nok kalsium!
Men er ikke som om hun drikker litersvis med soyamelk og spiser soyayoghurt til den store gullmedalje :P Hun får 1/2 yoghurt i ny og ne og jeg bruker soyamelk i matlaging innimellom, så går nok helt fint!

Vi har gitt eldstemann mye sprett, og da velger vi helst de som er mindre sukker i.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp