Hvilken vogn?

Acinonyx jubatus

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Nå finnes det antakelig like mange svar på dette som det er mødre der ute, men noen mødre har jo ekstremt god vognpeiling, så jeg spør; jeg ønsker meg en duovogn som er god å trille på snø (bor i Nord), som er lett å løfte, nett og god å trille (jeg er bare 158 cm høy), vendbar sittedel som kan legges helt ned, og lun og god liggedel. Noen forslag? Jeg har sett på Stokke trailz, men lurer på om jeg kanskje er for lav for den? De tradisjonelle emmaljunga vognene er også for store for meg, da jeg drukner litt bak dem når jeg triller. Jeg har visst gått meg litt vill i vognjungelen [emoji85]

Med de kriteriene ville jeg gått for en pent brukt Emmaljunga City Cross. Nettere og lettere enn Edge, men like god å trille.

Jeg er 165 og har gått for Emmaljunga Mondial med Deluxe understellet, det understellet er ca 5 cm høyere enn «classic chrome»-understellet. Så tilsvarer jo at jeg var 160cm høy med classic chrome. Jeg synes ikke den er høy i det hele tatt. Treåringen på 96 cm kan også komfortabelt trille vogna når vi setter styret til hennes høyde. Om noe er den vel heller littegrann lav for mannen på 190 (var litt derfor vi valgte deluxe i stedet for classic chrome), men han synes ikke den er for lav, og det blir jo uansett jeg som koller til å trille den mest :)

Hadde du vært 145 for eksempel, hadde jeg tenkt at du burde ha en ekstra liten vogn og ikke en av de klassiske Emmaljunga-vognene. Men når du er 158 tror jeg ikke en Emmaljunga-vogn med classic chrome -understellet blir for stor for deg. Fire faste hjul er definitivt best på snø. Men de er ikke spesielt lette å løfte. Hvor mye og hvor skal du løfte vogna?

Evt kan du se på Emmaljunga NXT90F. Litt nettere vogn, men har svingbare hjul og mindre demping og er nok tyngre i snø.

Har du sett og prøvd vogner i en butikk? Anbefales! :)

Se litt på emmaljunga super nitro (du får faste vinterhjul til de) :) Virker litt mindre og lavere enn de gigantiske emmaljunga modellene. Tenker kanskje kjøpe denne som sportsvogn etterhvert.

Takk for gode innspill :) har googlet litt på nxt90, men må nok prøve for å vite :) synes det ser ut som den har litt dårlig solskjerming på bagdelen, men igjen, vanskelig å se bare på bilder :/

Takk for gode innspill :) har googlet litt på nxt90, men må nok prøve for å vite :) synes det ser ut som den har litt dårlig solskjerming på bagdelen, men igjen, vanskelig å se bare på bilder :/

Mange har det, men tinkafu har solskjerm du kan sette oppå igjen :)

Dookey (eller skrives det dooky?) er genialt som ekstra solskjerming :) det er en slags «gardin» men den slipper luft gjennom oppe og på sidene.

Jeg er 165 og og har ei Emmaljunga Edge Duo og synes ikke den er særlig stor... På den kan man justere høyden på både styret og selve vognen ..

Vi kjøpte Emmaljunga mondial de luxe med Duo S Lounge understell[emoji4] De er så romslig, stor og gode at jeg bytter aldri den ut[emoji4]

Elsker TFK Multi-x.
3 hjul, stabil, lett å trille på snø og sti, veier lite, i tillegg kan du løfte opp ryggen på babydelen om du får en nysgjerrigper som vil kikke ut allerede ved 4 måneder (men fortsatt er for liten til å skifte til sittedelen).

Nå finnes det antakelig like mange svar på dette som det er mødre der ute, men noen mødre har jo ekstremt god vognpeiling, så jeg spør; jeg ønsker meg en duovogn som er god å trille på snø (bor i Nord), som er lett å løfte, nett og god å trille (jeg er bare 158 cm høy), vendbar sittedel som kan legges helt ned, og lun og god liggedel. Noen forslag? Jeg har sett på Stokke trailz, men lurer på om jeg kanskje er for lav for den? De tradisjonelle emmaljunga vognene er også for store for meg, da jeg drukner litt bak dem når jeg triller. Jeg har visst gått meg litt vill i vognjungelen [emoji85]
Mondial deluxe er herlig i snø, slaps, ubrøyta veier og j skog. Meen jeg skulle ønske at sportsdelen hadde flere justeringsmuligheter på ryggstøtta- den er rett opp, "behagelig sittende" og liggende. Savner sovestilling der ryggen kan heves litt ved forkjølelse, ørebetennelse, refluks osv.

Back
Topp