Hvilken vogn?

Vi har baby jogger city elite etter nr 2:) gleder meg veldig til å ta bagen i bruk igjen :)

Vi har baby jogger city elite etter nr 2:) gleder meg veldig til å ta bagen i bruk igjen :)

Var å såg på bagen i dag. Har du noen erfaring med bruk av den på vinterstid? Stoffet i kalesjen virket ikke så veldig solid eller regn"tett". Ble litt skuffet, hadde sett for meg at det var denne jeg skulle ha :(

Har kjøpt Britax Smile 2. Den har 4 ganske store lufthjul, svingbare forran. Liker spesielt at den er høy, både håndtak, bag og sittedel. Særlig sittedelen er vesentlig høyere enn på de fleste andre vognene vi så på. Da slipper jeg å bøye meg dobbelt for å nå ned til ungen ;)

Vi vurderer også å kjøpe denne typen. Men jeg er så usikker på hvordan den blir i snø når de to hjulene fremme er mindre og virker litt mer skjør.. Liker også at den er så høy :happy: og at hjulene er fleksibel ;) rammen er også lett og liten og får plass i bilen vår.

Aner ikke hvordan det går i snøen ;) Ei venninne har den, brukt til to barn, de er i hvert fall fornøyd :)

Blir emmaljunga Edge her. Bagen virker stor og god til en skinnpose ettersom det blir et vinterbarn. De andre vognene vi så på synes vi ble så små i baggene. Mulig det bare er i våres hoder. Men vi begge ville ha den samme. Så da var det jo enkelt

Akkurat nå ser det ut som det blir Britax Go Big eller Emmaljunga Viking. Venter på at de nye modellene til Emmaljunga skal komme i august før vi bestemmer oss :)

Har liten plass til oppbevaring i leiligheten, så viktig for oss med en liten, men fullverdig vogn :)

Vi skal ha Bugaboo Donkey siden vi venter tvillinger, men hadde det ikke vært for det hadde vi uten tvil gått for Bugaboo Buffalo.

Babyjogger City Elite har det vært mye trøbbel med det siste året, da de har byttet produsent. Vet om flere som har reklamert på håndtaket og sammenleggingsfunksjonen mange ganger, og som har måttet bytte understell flere ganger også. Utrolig synd, for et av salgsargumenter for City Elite før de byttet produsent var nettopp det at vi hadde hatt ekstremt få reklamasjoner på dem.

Om man vil ha sittedel som kan vendes mot en ville jeg nok sett etter noe annet enn en trehjuling, eller i alle fall kikket på TFK Joggster Lite! Den syns jeg ser lovende ut, veldig lett og god, nettere enn den "vanlige" Joggster Twist. Joggster Lite er mer lik City Elite, men du har håndbrems, og med Multi X-bagen har man mulighet til å ha barnet sittende mot seg en stund før man går over i den vanlige sittedelen :)

Vi har kjøpt stokke trails black melange. Veldig fin vogn med vendbare hjul som gjør den veldig enkel å trille. det er en stor vogn så den tar litt plass, men vi setter denne nede i sykkelboden. Vi bor også i leilighet i Oslo. Uten heis. Ikke aktuelt å slepe vogn opp og ned 3 etasjer hver dag :)

Akkurat nå ser det ut som det blir Britax Go Big eller Emmaljunga Viking. Venter på at de nye modellene til Emmaljunga skal komme i august før vi bestemmer oss :)

Har liten plass til oppbevaring i leiligheten, så viktig for oss med en liten, men fullverdig vogn :)

Hvilke nye modeller er det? Jeg så på Emmaljunga NXT 90 i går. Den var ny i følge selger.

Back
Topp