Hvilken vogn?

Amma

Andre møte med forumet
Er det noen som har begynt å tenke på vogn? Eventuelt, noen som har god peiling? :D

Vi har såvidt begynt å se på nett, å hittil kommet fram til at det står imellom : Baby jogger city elite, Mountain Buggy urban jungle eller Emmaljunga mondial.. Sistnevnte hadde jeg til førstemann (som nå er 7år, så det begynner å bli en stund siden jeg var på vognjakt:p )

Er det noen som har erfaring med noen av disse vognene? , Jeg er veldig glad i å gå i skog og mark, så vil ha en vogn som er praktisk i de fleste "terreng"...i tillegg bor vi ganske langt nord i landet, så fom oktober er det stor sjangs for at veiene her er dekket med snø:)

Vi flytter til leilighet i Oslo, så får begrenset med plass. Akkurat nå virker Emmaljunga Viking som mest aktuell for oss. Den tar liten plass, men er likevel en fullverdig vogn. Sittedel hvor barnet et vendt mot den som triller er viktig for oss. Tenker å eventuelt kjøpe Super Viking sine lufthjul hvis Viking sine blir for små.

Holder fortsatt en liten knapp på Stokke Trailz. Men litt usikker da jeg gjerne vil bruke den i marka her... På turstier. Og bør helst tåle litt snø og is.

Har kjøpt TFK twist lite, den tror jeg er bra i terrenget med lufthjul og håndbrems :)

Vi har kjøpt TFK twister - hadde Emmaljunga city Cross med guttene - gleder meg til å prøve trehjuling :)

Er det noen som har begynt å tenke på vogn? Eventuelt, noen som har god peiling? :D

Vi har såvidt begynt å se på nett, å hittil kommet fram til at det står imellom : Baby jogger city elite, Mountain Buggy urban jungle eller Emmaljunga mondial.. Sistnevnte hadde jeg til førstemann (som nå er 7år, så det begynner å bli en stund siden jeg var på vognjakt:p )

Er det noen som har erfaring med noen av disse vognene? , Jeg er veldig glad i å gå i skog og mark, så vil ha en vogn som er praktisk i de fleste "terreng"...i tillegg bor vi ganske langt nord i landet, så fom oktober er det stor sjangs for at veiene her er dekket med snø:)

Jeg er i samme situasjon som deg. Helt grønn på vogner. Eneste jeg vet er at jeg vil ha store hjul som er gode i alt slags terreng, 4 hjul for mer stabilitet og duovogn. Håper noen her inne kan go oss råd:)

Her står det mellom å kjøpe bag til babyjogger city elite som vi allerede har som sportsvogn, ny Priam 2in1 eller Stokke Trailz

Når det kommer til mountain buggy vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe den. Det har kun vært reklamasjoner siden nye modellen kom

Vi har kjøpt :) emmaljunga double viking 735.

Jeg er i samme situasjon som deg. Helt grønn på vogner. Eneste jeg vet er at jeg vil ha store hjul som er gode i alt slags terreng, 4 hjul for mer stabilitet og duovogn. Håper noen her inne kan go oss råd:)
Emmaljunga city cross eller emmaljunga Edge duo :)

Her står det mellom å kjøpe bag til babyjogger city elite som vi allerede har som sportsvogn, ny Priam 2in1 eller Stokke Trailz

Når det kommer til mountain buggy vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe den. Det har kun vært reklamasjoner siden nye modellen kom

Har du vært fornøyd med sittedelen til babyjoggern?:) Går det ann å vende sittedelen begge veier på understellet?

Vi skal ha Emmaljunga Super Viking, er nok ikke egnet for skog og mark, eller kanskje nordlige forhold :-P Men bor i Trondheim, og er ikke spesielt glad i skogsturer, så den passer fint til meg :-)

Æ vil også ha 4 hjul av luft, og se skal ikke være sånn snurre jul og duo vogn og god plass i bag delen

Har kjøpt Britax Smile 2. Den har 4 ganske store lufthjul, svingbare forran. Liker spesielt at den er høy, både håndtak, bag og sittedel. Særlig sittedelen er vesentlig høyere enn på de fleste andre vognene vi så på. Da slipper jeg å bøye meg dobbelt for å nå ned til ungen ;)

Vi har en TFK Joggster Twist etter forrige, blir så vi bruker den denne gangen også. Veldig fornøyd med den vogna :)
Store, gode hjul, håndbrems (genialt i bratte nedoverbakker!), grei størrelse på handlekurven, ganske stor babybag i forhold til mange andre vogner, kjempeenkel å legge sammen også.

Eneste jeg ikke er så glad i med den, er at jeg synes sportsdelen blir så stor. Da synes jeg den blir for stor å ha med på kjøpesentre og slikt.
Men ellers er jeg veldig glad i den :)
Når babyen skal begynne i barnehage rundt 2 årsalderen, så kommer vi nok til å sette den vogna i barnehagen. Der vil den være ypperlig :)

Har du vært fornøyd med sittedelen til babyjoggern?:) Går det ann å vende sittedelen begge veier på understellet?

Jeg har vært strålende fornøyd med den ☺️ Den passer mine behov veldig godt, lett å trille, stabil og god, stor og god sportsdel, fungerer godt både på fjellet og i byen og den tar liten plass i bilen. Den eneste grunnen til at jeg vurderer Priam eller trailz er pga at man ikke kan ha sittedelen mot seg. Hadde man kunne hatt den mot seg hadde tyngdepunktet blitt helt feil. Vi selger veldig mange babyjogger og minimalt med klager ☺️

Back
Topp