Hvilken vogn?

Hadde Simo duo til storebror og sverger til samme vogn denne gangen! Men nå bor vi i Tromsø da og må ha ei vogn som er god på vinterføre også;)

Her i huset har vi Emmaljunga edge duo kombivogn.
Så først på Simo sin, men den er en del tyngre. For all del Edge duoen er stor nok, og til tider litt tung, men funker superbra. Og da særlig hvis dere får en lang unge som vi gjorde. Eneste minuset er at jeg gjerne skulle hatt det andre håndtaket på understellet, for det forskyver seg litt. Dette understellet vi har, og supert med bremser på begge sidene.

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.emmaljunga.com/img/0/1157.jpg&imgrefurl=http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Edge_Duo_Combi-564.html&h=380&w=346&sz=26&tbnid=jR4ovWeluMR7wM:&tbnh=90&tbnw=82&prev=/search%3Fq%3Demmaljunga%2Bedge%2Bduo%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=emmaljunga+edge+duo&docid=JCo5t8o96O4-TM&hl=no&sa=X&ei=4rpCT8qsAojn-gaQgrnOBQ&ved=0CEcQ9QEwAg&dur=2590

Har ingen anelse :/ Tenkte å få mannen såpass engasjert i vogn-emnet at han bruker like mye tid på å finne ut av vogn som bil ;) (men han har foreløpig ikke bitt på agnet mitt ;) ) Satser på at vi finner ut av tingene etter hvert. Rimelig mye snø og vinter her også, så kanskje vi bør gå for samme som Tromsø?! :)

Vi har kjøpt Emmaljunga edge duo:) Har jo ikke fått prøvd den enda, men den virker særdeles stødig og stabil..Har en venninne som har simo duo..Stor og fin vogn.Men, jeg syns den har alt for mye fjæring! Må liksom vippe vogna langt ned før den letter..(om man feks skal over fortauskanter) og jo større og tyngre barnet blir jo mer vil man merke denne fjæringen..

På emmaljunga sine vogner kan man stille inn fjæringen på 3 ulike nivåer...En for stiv fjæring, en for nøytral og en for myk fjæring..Dette er sikkert veldig mye smak og behag, men det er nå i alle fall min mening om disse to vognene:)

Har simo kombi, som jeg elsker. Perfekt vogn til forholdene her jeg bor. Har mange forskjellige bagkanter å bytte mellom.

Har Teutonia - love it!! ;)

Har lyst på en til!!! Men det er jo litt bortkasta... ;)
Veldig fornøyd med vogna ;)

Har emmaljunga duo edge med teleskopstyre etter snuppa :) Elsker den vogna :)

Blir emmaljunga. Hadde det til forrige mann og. Regner med å kjøpe brukt. Men skal man ha ny så bør man være tidlig ute. Vet de lager forskjellige modeller i forskjellige mnd. ;-)

Hadde Brio Happy kombivogn til min sønn og elsket den, bruker den nå  i barnehagen og ungen nekter å sove i andre vogner så må nok ut å kjøpe ny nå også. Blir nok en brio igjen her

Jeg ELSKER Simo Kombi!!!!!!!! Perfekte vogna <3 har i tillegg babyjogger city mini og tfk twinner twist duo, men det er ekstravogner..... kunne ikke funnet noen bedre vogn enn simo'en... finner ingenting jeg ikke liker faktisk, den har vært i bruk daglig i ett år nå :)>

Har en emmaljunga smart som vi kjøpte da vi skulle få storebror, er super fornøyd med den vogna :) Jeg triller mye turer i skog og mark, å den er super stødig og god. Kunne ikke tenkt meg noen annen vogn, men kommer jo sikkert litt ann på hva man skal bruke den til også da :)

Her sto valget mellom 2012 Simo duo (Den er litt mindre, og HALVE vekta til den gamle) og Basson Duo.

Det ble Basson Genua/Spinaker. (duo vogn)

Hadde Basson til storebror også, og den er utrolig lett, men stabil, og er veldig lett å manøvrere :D Hadde Simo også, men den var utrolig tung og "klumpete", og utrolig tungvint å ha med inne på butikker. Så den forsvant fort :D

Vil anbefale deg å finne en butikk med de aktuelle vognene i, så du kan sammenligne dem ved siden av hverandre.

Vi har en tfk joggster twist fra forrige gang, og jeg gleeeeeder meg til å ta den i bruk igjen!! :D Elsker den vogna, virkelig! :)

Har tittet litt på maxi cosi mura 4, men den virker så trøblete å trille.
MEN, var å tittet på vogner med sambo her en dag, og da var det bestemt!
HAN ville ha Emmaljunga vogn i sort...så da blir det vel det da ;)
Gleder meg til å bestille :)

Har bugaboo cameleon etter storebror.. love it.. det er en kombi-vogn, veier bare 9 kilo
(kontra simo som veier 16-17 kg)

Punkteringsfrie hjul , svingbare fremhjul  og både styret og sittedelen kan snus begge veier. Den tar også kjempeliten plass og lett å legge sammen..

Og man kan skifte trekket på vogna etter humøret
 (skal kjøpe en ny farge til h*n i magen)

(eneste minuset er at den har omtrent ikke plass under vogna, så man kan ikkje stor-handle på butikken)
.

Blir vel enten Brio eller Simo :) Mest sannsynlig Simo siden vi skal flytte litt "ut på landet"

Her har vi en Brio Sing etter storebror, er kjempefornøyd med den og kommer til å bruke den til lillebror også :)

Back
Topp