Hvilken vogn?

Kristine91

Flørter med forumet
Er usikker på om jeg skal kjøpe Emmaljunga City cross eller mondial duo.
Trur jeg vil velge city cross. Hva er deres erfaringer?

Jeg har ikke selv, men skulle jeg ha kjøpt hadde jeg valgt city crossen pga vekta. De blir fort tunge å løfte ut og inn av bilen!

Spørs litt når på året du venter baby. Hvis du venter på vinteren og skal ha voksipose, så er city crossen for liten i bagen. Dette var avgjørende for meg, så jeg valgte mondial siden vi venter i januar. 

City Cross!!!!

Den er mye lettere, enklere å trille, løfte, tar mindre plass, har større kalesje på sportsdelen, bedre håndtak, fin kurv under, kan ka forskjellig farge på sportsdel og bag.
Bagen er lett.

Søstra mi har Mondial og hun skal nå selge den, den er lekker å se på. Men håpløs i det daglige liv. Den er stor og klumpete. Så hvis du skal være hjemme alene i permsijon, løfte in og ut av bil, ta med på kjøpesenter, ta med inn i stua osv.. ville jeg hatt City Cross.

City Cross!!!!

Den er mye lettere, enklere å trille, løfte, tar mindre plass, har større kalesje på sportsdelen, bedre håndtak, fin kurv under, kan ka forskjellig farge på sportsdel og bag.
Bagen er lett.

Søstra mi har Mondial og hun skal nå selge den, den er lekker å se på. Men håpløs i det daglige liv. Den er stor og klumpete. Så hvis du skal være hjemme alene i permsijon, løfte in og ut av bil, ta med på kjøpesenter, ta med inn i stua osv.. ville jeg hatt City Cross.

Jeg har edge duo og er veldig fornøyd, den kan sammenlignes med mondial duo.. Jeg er usikker på hvordan city vognen er men tror den er litt mindre enn edge/mondial og da ville jeg defintivt ikke valgt den. Jeg måtte bytte til sportsdelen når snuppa var 5,5 mnd og det var tidlilg syns jeg, mne hun var for lang for babydelen.. Så noe mindre vogne ville jeg ikke valgt! :-)

Jeg liker ikke city corssen pga de brede plasthjulene. Jeg har trillet begge vognene og selvom cc er lettere virker den tyngre å trille enn mondial og duo edge pga mye dårligere fjæing og de brede plasthjulene. Lufthjul er for meg alfa og omega for god trillekomfort. Så cc med lufthjul hadde vært noe =)

man får plass til vognpose i citybagen, men noen poser kan bli litt store. som feks den klassiske voksiposen.

Back
Topp