Hvilken vogn skal du ha?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Og hvorfor :D ? Kanskje dere som har bestemt dere og har grunner for det kan hjelpe oss håpløse :p

Jeg har arvet en Brio fra kusina mi, så ikke mye hjelp om hvorfor fra meg:p hehe
Hun mener det er god å trille både på skogsveier og asfalt da, og det er et stort pluss her siden vi bor på landet:)

Vi skal ha Emmaljunga mondial duo, i fargen svart leatherette med klassisk understell. :)

Grunnene til vognvalget:
- Vi ble anbefalt den av utstyrsbutikken mtp hvor vi skal bo. Vogna skal visst være knall for plasser som har litt hardt vær innimellom, sterk vind osv.
- Terrenget. Forskjell på by-terreng og "mindre by" og tettsteder.
- Stor, god og lun bagdel
- Kombi vogn
- Så er den jo så fiiiiin :)

Både jeg og mannen var enig, så da ble det den :D

Har en Mountain Buggy (med sportsdel) etter gutten vår. Tenker å kjøpe en brukt bagdel på finn :) Og dersom det blir behov for en større bag til neste vinter, kjøper vi en brukt simo eller noe.. Er utrolig fornøyd med Mountain Buggy, så ser frem til å teste bagdelen også!

Vi har valgt babyjogger city elite med deluxe bag:

ImageUploadedByBV Forum1424182042.813971.jpg

Flere grunner til dette:

- Vi har fått den sterkt anbefalt av begge mine søstre, som til sammen har en fartstid på 15 år på barneutstyrsbutikk
- Den er ekstremt lett å slå sammen (kan gjøres med én hånd), og tar minimalt med plass (vi har ikke så altfor stor bil)
- Stor, god kalesje som kan dras langt ned
- Lett, men likevel slitesterkt materiale (produsenten lagde i utgangspunktet rullestoler for barn)
- Svært god trillekomfort, både i by og på landet, og enkel å manøvrere

Jeg har ikke bestemt meg helt, men foreløpig leder Stokke Trailz. Jeg vil ha en vogn som har god plass til bagasje under vognen, og så skal den være lett. Jeg hadde Mountain Buggy forrige gang, og likte den godt. Men dårlig med bagasjeplass, og så var det litt dumt at sportsvogndelen ikke kunne snus.

Har en Mountain Buggy (med sportsdel) etter gutten vår. Tenker å kjøpe en brukt bagdel på finn :) Og dersom det blir behov for en større bag til neste vinter, kjøper vi en brukt simo eller noe.. Er utrolig fornøyd med Mountain Buggy, så ser frem til å teste bagdelen også!
Tenker akkurat det samme som deg :)

Vi skal ha Emmaljunga mondial duo, i fargen svart leatherette med klassisk understell. :)

Grunnene til vognvalget:
- Vi ble anbefalt den av utstyrsbutikken mtp hvor vi skal bo. Vogna skal visst være knall for plasser som har litt hardt vær innimellom, sterk vind osv.
- Terrenget. Forskjell på by-terreng og "mindre by" og tettsteder.
- Stor, god og lun bagdel
- Kombi vogn
- Så er den jo så fiiiiin :)

Både jeg og mannen var enig, så da ble det den :D

Kan igrunn bare reposte denne haha! Vi skal ha samme, av samme grunnene :D bare i navy istedetfor svart :) elsker vogna, gleder meg til å hente den i uke 10! :D

Emmaljunga edge. Litt usikker på farge enda, må dra og se på de i butikk :)

Vi har valgt babyjogger city elite med deluxe bag:

Vis vedlegget 104020

Flere grunner til dette:

- Vi har fått den sterkt anbefalt av begge mine søstre, som til sammen har en fartstid på 15 år på barneutstyrsbutikk
- Den er ekstremt lett å slå sammen (kan gjøres med én hånd), og tar minimalt med plass (vi har ikke så altfor stor bil)
- Stor, god kalesje som kan dras langt ned
- Lett, men likevel slitesterkt materiale (produsenten lagde i utgangspunktet rullestoler for barn)
- Svært god trillekomfort, både i by og på landet, og enkel å manøvrere

Denne skal vi ha også, bare i grå.
Er avhengig av at vognen blir minst mulig for å få plass i bilen. Og da er det helt supert at det er så lett å få av hjulene!!! :-)

Her blir det nok en Bugaboo Donkey. Virker god å trille, mulighet for å bruke bilstoler på understellet, kan velge om barna skal sitte med ryggen fra eller mot når man skifter er ferdig med bagen, kompakt når den legges sammen.

Her blir det nok en Bugaboo Donkey. Virker god å trille, mulighet for å bruke bilstoler på understellet, kan velge om barna skal sitte med ryggen fra eller mot når man skifter er ferdig med bagen, kompakt når den legges sammen.
Vi vurderer den samme :) Venter du tvillinger eller blir det tette søsken?

Vi tenker å kjøpe babyjogger city elite, rett og slett fordi den passer våre behov :)

Emmaljunga edge duo. Liker at den har så stor bag, og at du kan ha sportsdelen begge veier.

Har ikke bestemt noe mer enn at det blir en joggevogn av noe slag. Barnefar er reine treningsnarkomanen, og da må mini få være med ut :)

Stokke trailz! Gode hjul, den ser fantastisk ut, stor kurv under, som i tillegg er vanntett (holder 10kg, mot de vanlige 5kg på mange andre vogner). Synes sportsdelen er myyye penere enn de fæle som er på emmaljunga (ikke for å være slem mot de som har valgt den, for den er sikkert praktisk og smaken er som baken, emmaljunga var 2.valget), relativt lett i forhold til mange andre vogner. Besafe bilsete kan settes rett på understellet uten adapter, og vi vil ha besafe sete, og helst ikke adapter. Vi vil heller kjøpe norsk vogn/design enn f.eks svensk :) så stokke er helt perfekt i våre øyne. Så får vi se om vi er enige når den kommer i bruk da :p

Emmaljungo edge duo med sportsunderstell. Denne fordi det blir mye turer i skogsterreng og fordi denne vogna tåler vær og vind :) ble anbefalt denne da vi ventet første barnet pga stor plass i bagdelen i tillegg til at den tåler ulikt terreng :) hadde jeg bodd i byen og ikke hatt stor biln og for det meste trillet på asfalt hadde jeg nok valgt en annen vogn. Men til vår bruk er den perfekt!

Vi vurderer den samme :) Venter du tvillinger eller blir det tette søsken?
Venter tvillinger.

Til storebror hadde vi Emmaljunga Edge Duo. Veldig fornøyd med den. Har den stående enda da vi hadde tenkt å bruke den igjen, men siden det nå er to så skal bi selge den og heller kjøpe tvillingvogn.

Back
Topp