Vi har stokke trailz kjøpt brukt på Finn til første som er 3 år nå. Da yngste kom året etter la vi bilstolen under sittedelen på vogna, så ble det en dobbeldecker. Når yngste vokste ut av baby-bilstolen flytta 3-åringen ned under sittedelen, de få gangene hun ikke gikk selv. Beholder vogna og selger den når vi er ferdig med den, men kommer til å gå for en lett joggevogn denne gangen, i håp om at denne babyen sover og jeg kan løpe litt.
Ellers elsker jeg å bruke bæresjal, så regner med det blir minst like mye brukt som vogna om vi ikke får en ny refluksbaby.
Lite hot tips til de som er førstegangsmødre; noen barn liker kanskje vogn fra start, men jeg har til gode å møte en. De aller fleste, er mitt inntrykk, vil ha tett kroppskontakt i starten, og kan tilvennes å ligge i vogn med tiden. Vogn i bevegelse, vibrerende (f.eks. gå på brostein eller grus) er nok for endel babyer det som holder dem sovende. Men noen klarer seg veldig fint uten. Ikke bli overrasket om barnet ikke liker å ligge i vogn! Luuurt å ha med seg bæresele/bæresjal på trilletur til du vet hvilken baby du har! Veldig tungt å trille en vogn mens du holder babyen på armen.