Hvilken vogn skal dere ha?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
..eller har dere vogn fra forrige barn?

Vi går for Bugaboo Donkey 5, da veslemor bare er 2 år når februarbabyen kommer. Veldig kjekt med plass til begge :Heartred

Har førsteutgaven av Fox, så er spent på om det er ennå bedre komfort i den nyeste.. gleder meg sjukt faktisk :hilarious: litt glad i vogn!
 
Har en Emmaljunga Duo S som ble kjøpt til storebror i desember 2020, ute av produksjon men veldig fornøyd med den! Tok en real overhaling på den nå i helga og fikk vasket den for å se om det måtte ny vogn til, men den ser fremdeles grei ut etter ei stund som barnehage og :joyful: kan ikke slå Outdoorhjulene til Emmaljunga på snøføre og i bratte bakker som her i Lillehammer :Heartpink
 
Jeg har bare en Babyjogger City Elite (førstegenerasjon) fra før, uten bagdel. Så det må bli ny, for den er både stiv og støl og helt enkelt utslitt av svært aktiv bruk (jeg jogger med treåringen i den). Jeg tar veldig gjerne tips på en vogn som funker til behovet:
God demping ved bruk på grusvei
Store hjul og mulig å manøvrere med én hånd på løpetur
Gjerne ergonomisk sittedel - må være vedbar
Ikke ny modell, vil gjerne kunne kjøpe brukt
 
Vi har stokke trailz kjøpt brukt på Finn til første som er 3 år nå. Da yngste kom året etter la vi bilstolen under sittedelen på vogna, så ble det en dobbeldecker. Når yngste vokste ut av baby-bilstolen flytta 3-åringen ned under sittedelen, de få gangene hun ikke gikk selv. Beholder vogna og selger den når vi er ferdig med den, men kommer til å gå for en lett joggevogn denne gangen, i håp om at denne babyen sover og jeg kan løpe litt.

Ellers elsker jeg å bruke bæresjal, så regner med det blir minst like mye brukt som vogna om vi ikke får en ny refluksbaby.

Lite hot tips til de som er førstegangsmødre; noen barn liker kanskje vogn fra start, men jeg har til gode å møte en. De aller fleste, er mitt inntrykk, vil ha tett kroppskontakt i starten, og kan tilvennes å ligge i vogn med tiden. Vogn i bevegelse, vibrerende (f.eks. gå på brostein eller grus) er nok for endel babyer det som holder dem sovende. Men noen klarer seg veldig fint uten. Ikke bli overrasket om barnet ikke liker å ligge i vogn! Luuurt å ha med seg bæresele/bæresjal på trilletur til du vet hvilken baby du har! Veldig tungt å trille en vogn mens du holder babyen på armen.

Edit: vi kjøper bare en brukt joggevogn på Finn. Det viktigste er at den er lett å svinge og lett i vekt. Så har vi en lett reisetrille som vi ikke har brukt så mye, men kjekt å ha med i liten bil på turer hvor minste skulle sove i den, eller som tilleggsvogn til Stokke sin dersom begge skulle sove i vogn. Forventer at ingen av ungene jeg har fra før sover lur på dagtid når siste baby kommer.
 
Last edited:
Vi har en Emmaljunga NXT90 fra forrige barn, veldig fornøyd ❤️
 
Vi har en Emmaljunga NXT90 fra forrige barn, veldig fornøyd ❤️
Samme her, veldig god vogn :D
Vi har stokke trailz kjøpt brukt på Finn til første som er 3 år nå. Da yngste kom året etter la vi bilstolen under sittedelen på vogna, så ble det en dobbeldecker. Når yngste vokste ut av baby-bilstolen flytta 3-åringen ned under sittedelen, de få gangene hun ikke gikk selv. Beholder vogna og selger den når vi er ferdig med den, men kommer til å gå for en lett joggevogn denne gangen, i håp om at denne babyen sover og jeg kan løpe litt.

Ellers elsker jeg å bruke bæresjal, så regner med det blir minst like mye brukt som vogna om vi ikke får en ny refluksbaby.

Lite hot tips til de som er førstegangsmødre; noen barn liker kanskje vogn fra start, men jeg har til gode å møte en. De aller fleste, er mitt inntrykk, vil ha tett kroppskontakt i starten, og kan tilvennes å ligge i vogn med tiden. Vogn i bevegelse, vibrerende (f.eks. gå på brostein eller grus) er nok for endel babyer det som holder dem sovende. Men noen klarer seg veldig fint uten. Ikke bli overrasket om barnet ikke liker å ligge i vogn! Luuurt å ha med seg bæresele/bæresjal på trilletur til du vet hvilken baby du har! Veldig tungt å trille en vogn mens du holder babyen på armen.
Sier meg enig i denne og. Bagdelen av vogna vi har er så og si ubrukt. Nå hadde lille allergier vi ikke fant ut av før vi var gått over til sittedel, og han sov ALLE dupper i bæresele fram til han var 8 måneder..
 
Vi har en Stokke trailz fra treåringen så blir å bruke den som hovedvogn med bagdelen! Syntes den er altså så fin :love017 Vi har også sykkelvogn og en liten reisetrille så har mer enn nok med vogner, så blir ingen ny i år!
 
Vi har en Stokke trailz fra treåringen så blir å bruke den som hovedvogn med bagdelen! Syntes den er altså så fin :love017 Vi har også sykkelvogn og en liten reisetrille så har mer enn nok med vogner, så blir ingen ny i år!
Og bagdelen på Stokke Trailz er så romslig! :love017 Venninner like lange babyer vokste ut av sine bagdeler før de var klare for å sitte.
 
Har to ulike emmaljunga. Fornøyd med begge. Den ene har stooore parallelle hjul, og den er fantastisk i snø, på grus, på sti o.l. de store hjulene gjør slik at den ikke setter seg fast noe sted. I tillegg til at de alltid går fremover, så svinger ikke helt. Helt klart favoritten her.

Den andre har terrenghjul, men de er mindre og ikke parallelle. Forhjulene kan være låst eller svingbare. Mye mer praktisk på buss og i by, men mindre praktisk i snø og på sti synes vi.
 
  • Liker
Reactions: TKW
Vi bruker nok Bugaboo Fox2 som ble brukt til storesøster som kom i 2022. Hun er stort sett ferdig med vogn nå og i alle fall til vinteren, så det passer bra. Og så har vi en Bugaboo butterfly som vi kan bruke til henne ved behov :)

Bugaboo Fox2 var veldig bra da vi bodde i blokk uten heis! Lett og enkelt å manøvrere.

Og kan skrive under på at grus var det som fikk lille til å sove rolig i vogn :laughing002 det beste var overgangen mellom snø og før de hadde kostet bort all strøsand fra gatene
 
Vi har også Emmaljunga NXT90, kommer til å fortsette å bruke den :king Og heller skaffe en reisetrille bare til kommende storebror, for han kan jo tross alt farte rundt meget bra. Men greit å ha mulighet til å kunne sitte ned også og bli trillet rundt, han vil jo være litt over 2,5 år gammel bare når lille kommer:Heartred
 
Jeg har bare en Babyjogger City Elite (førstegenerasjon) fra før, uten bagdel. Så det må bli ny, for den er både stiv og støl og helt enkelt utslitt av svært aktiv bruk (jeg jogger med treåringen i den). Jeg tar veldig gjerne tips på en vogn som funker til behovet:
God demping ved bruk på grusvei
Store hjul og mulig å manøvrere med én hånd på løpetur
Gjerne ergonomisk sittedel - må være vedbar
Ikke ny modell, vil gjerne kunne kjøpe brukt
Den hadde vi også med 17- barnet! Eeelsket den vognen. Nett og god å trille. Så god skjerm og god plass. Brukte den til hun ble 4 år :laughing002 Noe av det jeg gleder meg mest til er å gå med vogn igjen haha. Så praktisk å alltid ha en plass å hive jakker og ting man handler. Men når jeg har prøvd å søke den opp nå finner jeg ikke modellen som har vendbar sportsdel :rolleyes: sikkert blitt nye modeller siden den tid. Vendbar sportsdel er et must for vår del :)
 
Har to babyjogger vogner fra tidligere. Blir å bruke de :)
 
Og bagdelen på Stokke Trailz er så romslig! :love017 Venninner like lange babyer vokste ut av sine bagdeler før de var klare for å sitte.
Jaa, ikke minst er den stor!! Bestemte meg for den i 2020, så fikk grini til meg en av de siste i Oslo før de gikk ut av produksjon :smiley-bounce022
 
Vi har en bugaboo fox 2 fra før som vi har vært kjempefornøyd med (brukt til storesøsken på 4 og nå på 1). Mellomste blir ikke 2 før i april så hun kommer også til å trenge vogn - vurderer å kjøpe donkey jeg også (bare så dyrt når man liksom allerede har vogn )
 
Vi har en emmaljunga nxt90. Men vurderer å kjøpe en ny og da søskenvogn i stedet siden det blir 2 under 2
 
Har en BabyJogger Premium som vi bruker til baby perioden, og så blir det nok en ny (brukt) fra når babyen skal ut av bagen
 
Vi har Britax smile 3 etter første, og har beholdt den. Liten og nett vogn, var fornøyd.
 
Back
Topp