Hvilken vogn anbefales?

Løven93

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Augustmagi 2025
Jeg tenker snart og kjøpe vogn bare fordi det er en av de tingene jeg gleder meg mest til og kjøpe :laughing001

jeg har sett på Emmaljunga nxt90 i sort eller grå. Synes den virker til og tåle litt med tanke på hjulene, virker lett og tar ikke for stor plass. Noen som har noe erfaring med denne? Vurderer og kjøpe brukt.

hvilken vogn tenker dere på/eventuelt har allerede kjøpt og hvorfor? :love017

Skulle ønske jeg kunne anbefale deg Stokke trailz men den ble altså avsluttet :’( har dog hørt mye bra om bugaboo

Vi har britax smile 3. Kjempefornøyd med den så blir å bruke den på lillesøster/lillebror og!
*Mini på snart 2 år har enda god plass der (sleit med korte seler på emmaljunga...).
*Super lett å slå sammen, tar liten plass sammenslått.
*Veldig enkelt med bilstol som kan klikkes rett på understellet på vogna.
*Veldig stor og god kalesje som gjør at han blir godt isolert inni vogna på kalde dager.
*Lett vogn å trille, men har også god demping på feks grus.
*Og ikke minst er den lekker å se på! :)

Vi har britax smile 3. Kjempefornøyd med den så blir å bruke den på lillesøster/lillebror og!
*Mini på snart 2 år har enda god plass der (sleit med korte seler på emmaljunga...).
*Veldig stor og god kalesje som gjør at han blir godt isolert inni vogna på kalde dager.

Hvordan er denne å trille i snø, vet du? Syns de ser fine ut, men skeptisk til små hjul i snø :)

Bugaboo er jeg super fornøyd med :)
Hva er du fornøyd med? :cat:

Skulle ønske jeg kunne anbefale deg Stokke trailz men den ble altså avsluttet :’( har dog hørt mye bra om bugaboo
hvorfor ble den avsluttet? :wtf:

skal absolutt sjekke ut den :cat:

De valgte å kutte den norske bestselgeren Trailz fordi de ville satse mer i utlandet med sin nye nette modell(Xplory tror jeg?) som er mer storbyvennlig - men synes det var en kjip prioritering mtp hvor høyt oppe på salgslistene den vogna har lugget i Norge.

Emmaljunga NX90 har veldig mange venninner, de er veldig fornøyd. Jeg synes den er litt for lav, og likte ikke så godt å trille den på asfalt/brostein.

Barnehagevogna vår er veldig god å trille, samt ligge i når de blir større, Babyjogger city elite. Den kommer også i premiumutgaver med bagdel, og er nett og fin mtp plass i bagasjerom osv. Prisen er mye finere enn Emmaljunga, Stokke m.fl.

Har og kommet en del nye vogner siden sist jeg gjorde research(2019), så er spent på om noen anbefaler noe "nytt", hehe :)

Last edited:
Hvordan er denne å trille i snø, vet du? Syns de ser fine ut, men skeptisk til små hjul i snø :)

Bor i nord, så har trillet en gooood del i snø! Den er ikke sånn kjempe god å trille dersom det er 15cm ++ snø, men det er vel de færreste vogner :p veldig greit at fremhjulene kan låses fast, slik at de ikke svinger - gjør det lettere å trille i snø :)

De ble kjøpt opp av et utenlandsk firma for noen år siden da Stokke er opprinnelig norsk. Men det er som ho sier over her de ønsket å satse mer andre steder som er innmari kjipt da det er ei skikkelig god vogn på norsk føre! Vi har heldigvis 2017 modell men om det skulle være noe grunn Til at den ikke funker lenger. (Vært på loftet i 2 år) så kjøper jeg ei ny brukt. For er såpass fornøyd med den vogna :)

Jeg har nettopp kjøp Emmaljunga NX90 da flere venninner skryter veldig av den :) jeg skulle ha ei vogn med 4 hjul hvor du kan låse fremhjulene når du triller ute i terrenget og ha svinghjul om du triller på asfalt eller innendørs :)

De ble kjøpt opp av et utenlandsk firma for noen år siden da Stokke er opprinnelig norsk. Men det er som ho sier over her de ønsket å satse mer andre steder som er innmari kjipt da det er ei skikkelig god vogn på norsk føre! Vi har heldigvis 2017 modell men om det skulle være noe grunn Til at den ikke funker lenger. (Vært på loftet i 2 år) så kjøper jeg ei ny brukt. For er såpass fornøyd med den vogna :)

Det ble lovet at det skulle være enkelt og få tak i deler til vogna (de neste 10 årene tror jeg det var?!), så håper ikke det blir noe evt problem. Har 2017 her og, ah, elsker den!

Har hatt både emmaljunga mondial delux og Britax smile 3. Syns emmaljungaen var fantastisk å trille, men den var aaaltfor tung etter min smak! Kjempefornøyd med britax-vogna! Lett å legge sammen i bilen, tar liten plass. God å trille på asfalt og grus:) Har også en Baby jogger City elite vogn jeg er veldig glad i, men den passer bedre når barnet blir 1-2 år. Det jeg lurer på nå er om jeg må kjøpe søskenvogn, det blir 2 år mellom mellomste og minste:rolleyes:

Bor i nord, så har trillet en gooood del i snø! Den er ikke sånn kjempe god å trille dersom det er 15cm ++ snø, men det er vel de færreste vogner :p veldig greit at fremhjulene kan låses fast, slik at de ikke svinger - gjør det lettere å trille i snø :)

Så bra :) Da ble den litt aktuell - bortsett fra at jeg kom på nå at vi sikkert trenger søskenvogn mtp storesøster som er 11 måneder nå, haha!

Jeg tenker snart og kjøpe vogn bare fordi det er en av de tingene jeg gleder meg mest til og kjøpe :laughing001

jeg har sett på Emmaljunga nxt90 i sort eller grå. Synes den virker til og tåle litt med tanke på hjulene, virker lett og tar ikke for stor plass. Noen som har noe erfaring med denne? Vurderer og kjøpe brukt.

hvilken vogn tenker dere på/eventuelt har allerede kjøpt og hvorfor? :love017

Jeg har nxt60 offroad til mini på 15 mnd. Den er sykt liten og nett. Veldig fin! Fått mye skryt for den. Tar veldig liten plass i bilen om den legges ned. Triller fint på både asfalt og grus. Mannen i huset som driver med løping har også
løpt mye med den i permisjon.

Er det en ting jeg har å utsette på den da så er det at det er håpløst å trille i nysnø. Når sneen har lagt seg og hardnet litt er det null problem, men snør det godt ute så lar jeg vogna stå :wacky: Men vet nxt90 har et større understell og større hjul, så mulig den er et par hakk bedre på dårlig føre :happy:

Jeg har nxt60 offroad til mini på 15 mnd. Den er sykt liten og nett. Veldig fin! Fått mye skryt for den. Tar veldig liten plass i bilen om den legges ned. Triller fint på både asfalt og grus. Mannen i huset som driver med løping har også
løpt mye med den i permisjon.

Er det en ting jeg har å utsette på den da så er det at det er håpløst å trille i nysnø. Når sneen har lagt seg og hardnet litt er det null problem, men snør det godt ute så lar jeg vogna stå :wacky: Men vet nxt90 har et større understell og større hjul, så mulig den er et par hakk bedre på dårlig føre :happy:
Har sett på hjulene til den nyeste modellen nxt90 og den virker til og ha ganske praktiske hjul og være bedre enn de ‘’eldre’’ modellene. Men jeg har aldri hatt vogn så vanskelig å sammenligne :rolleyes:

Det ble lovet at det skulle være enkelt og få tak i deler til vogna (de neste 10 årene tror jeg det var?!), så håper ikke det blir noe evt problem. Har 2017 her og, ah, elsker den!

får satse på det! Har mørkeblå liggedel, så visst det blir jente nå tror jeg at jeg skal lete etter en beige på Finn hehe syns de er så fine. Elsker vogna mi uten tvil så blir nok Stokke denne gangen å. Syns bare det er så trist for kommende generasjoner som ikke får gleden av den flotte vogna hahah

Vi har babyjogger city premier (selges ikke lenger) og babyjogger city mini GT.

Siste brukes sammen med bag i starten, så premier pga vendbar sittedel (og fantastisk stor kurv under) og så mini GT på slutten av vognperioden. Har 2 stk bag, så den som ikke brukes ute tenker jeg ha stående på verandaen hvis behov.

Jeg er også veldig fornøyd med Stokke Trailz. Brukt daglig i over 2 år, på all slags føre, og den er like fin. Virkelig solid og god vogn. Spesielt fin for oss som er ganske høye. Høy og god vogn. Går jo an å kjøpe brukt. Litt ulemper med at det ikke produseres reservedeler og sånt kanskje.

Back
Topp