Butt ende inn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: kdjac
spisse enden først...
Innlegget er over 10 år gammelt...Farmasøytisk Institutt ved Universitetet i Oslo sier det er en myte at den flate enden skal først. En studie fra 1991 anga dette, men studien er tilbakevist som lite vitenskapelig. Både landets ledende farmasøyter og produsenten Weifa har antatt at folk vil bruke den spisse enden, men sier at den fungerer like godt uansett hvilken vei den settes inn.
Som sykepleier er min erfaring at pillen oftere kommer ut igjen dersom man setter den spisse enden først. Følger det likevel ikke slavisk, i alle fall ikke på de aller minste. Men lærte som sykepleier å sette den butte enden først.
Som sykepleier er min erfaring at pillen oftere kommer ut igjen dersom man setter den spisse enden først. Følger det likevel ikke slavisk, i alle fall ikke på de aller minste. Men lærte som sykepleier å sette den butte enden først.
Begge deler, men det viktigste for meg er erfaringen på at den sjeldnere kommer ut igjen når man setter inn den butte enden førstOg lærte du det i pensum?
Eller i praksis?
Jeg setter spissen først, og har ikke opplevd at den fyker lett ut igjen (setter også mye stikkpiller på jobb)Da lærte jeg noe nytt i hvert fall. Aldri hørt om at den butte enden skal inn først.. og for meg var der heller ikke logisk at den ramler lettere ut igjen når spissen er oppover, men jeg får høre på de som har peiling
Begge deler, men det viktigste for meg er erfaringen på at den sjeldnere kommer ut igjen når man setter inn den butte enden først