Hvilken uke?

Villkvinne

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
Hvilken uke er dere kommet til nå?

Jeg passerte uke 30 på lørdag... syns det begynner å bli litt skummelt nå som termin nærmer seg.
 
Jeg er som deg, 30+3 uker på vei. Helt enig! Jeg tenker mye på fødselen og er bekymra for å ikke klare å fokusere positivt når det først er i gang. Synes også det er spennende å kjenne den lille såpass mye i magen, og kan virkelig ikke skjønne hvilken kroppsdel som er hvor!:smiley-bounce016
 
Bare 28+0 her. Men var hos jordmor i går, å ble skuffet for at hun tar fødselen så med ro som hun gjør, å ikke informerer noe hva jeg bør tenke på å forberede meg til. Fikk ikke neste time før om en måned og en uke i tillegg så føler jeg starter å stresse litt med å ikke vite. I tillegg lurte jeg på om jeg skulle prøve å flytte neste time til 2 uker etter legetime, sånn at de ikke måler å tar prøver samtidig, for det virker jo i grunn litt overdrevent, når jeg bare skal inn til dem en gang i måneden hver. å dobbel test er jo bare smør på flesk...
 
Er 30+0 idag faktisk! Jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med å være gravid jeg:hilarious: Ikke spesielt bekymret for fødselen, mer det som foregår rundt meg mens det skjer, feks fremmede som tar på meg.
Jeg stresser mer for å få klart alt i leiligheten, få badet ferdig, sortering av alt tøyet hennes, finne ut av hvor vi skal få plass på kjøkkenet til smekker osv.

Var hos jordmor idag og jeg er satt opp til ny time om fire uker. Da skal vi starte med forberedende samtale for fødsel, men før det skal samboer og jeg på fødselsforberedende kurs på Ullevål:happy:
 
Jeg er 33 uker i dag og er veldig klar for å bli ferdig med graviditeten:hilarious: Samboer er på siste offshoretur før han blir hjemme resten av høsten, så jeg gleder meg veldig til han kommer hjem og vi kan få på plass de siste tingene.

1,5 uke til neste jordmortime og jeg er veldig spent på symfysemålet. Forrige gang var det litt over den vanlige kurven hans og jordmor sa at hvis den fortsetter å stige i det tempoet vil jeg mest sannsynlig bli henvist til sykehuset for en ekstra kontroll.
 
Bare 28+0 her. Men var hos jordmor i går, å ble skuffet for at hun tar fødselen så med ro som hun gjør, å ikke informerer noe hva jeg bør tenke på å forberede meg til. Fikk ikke neste time før om en måned og en uke i tillegg så føler jeg starter å stresse litt med å ikke vite. I tillegg lurte jeg på om jeg skulle prøve å flytte neste time til 2 uker etter legetime, sånn at de ikke måler å tar prøver samtidig, for det virker jo i grunn litt overdrevent, når jeg bare skal inn til dem en gang i måneden hver. å dobbel test er jo bare smør på flesk...
Les fødselsboken som er utgitt av Sandvik, finner den i gravid og barn appen
Syntes den var veldig fin før forrige fødsel, og har lest litt i den nå også
 
Er 30+1 i dag og stresser ikke med verken fødsel eller å få alt på plass:happy: Er førstegangsfødende og hadde egentlig sett for meg at jeg kom til å være skikkelig stressa mtp fødsel osv, så litt overrasket over hvor rolig jeg er foran det hele:wideyed:
Tenkte å lage meg en liste over hva som skal pakkes i fødebaggen og skrive fødebrev, kjøpe meg en bag som jeg skal ha til meg selv på sykehuset, og så må jeg se over hva vi mangler av utstyr etc som må på plass før lillegull kommer:happy:

Er til jm 1 gang hver 4. uke og synes egentlig det er helt nok. Skal på fødselsforberedende kurs 3 oktober, så da får vi vell all informasjon vi trenger:happy:
 
28+2. Gleder meg til å få kroppen tilbake. Dvs. Gleder meg til å ha mindre treg mage, å ligge på rygg og slippe smerter i hoftene pga jeg ikke kan ligge på rygg. Gleder meg til å kunne snu meg uten at bekkenet smeller som fyrverkeri på nyttårsaften.

Dette innlegget er veldig preget av at jeg nettopp har stått opp og har vont fra hoftene til issen... senere på dagen hadde jeg nok skrevet noe annet.
 
27+3 idag. Og er ikke så skremt med tanke på fødsel, det skjer når det skjer. Jeg vet hvordan det foregår, og smertestillende tåler jeg ikke uansett. Så pusteteknikker jeg bruker ved "vanlige" smerter må funke :p at andre sier hvordan jeg skal puste stresser meg, så har slått fra meg sånn fødselsyoga jeg har tilbud om
 
Jeg er som deg, 30+3 uker på vei. Helt enig! Jeg tenker mye på fødselen og er bekymra for å ikke klare å fokusere positivt når det først er i gang. Synes også det er spennende å kjenne den lille såpass mye i magen, og kan virkelig ikke skjønne hvilken kroppsdel som er hvor!:smiley-bounce016

Når jeg kjenner etter på guttungen vår, så er hodet veldig "rundt" mens rumpa er mye mer "spiss". Men så beveger guttungen seg fra seteleie til tverrleie x-ant ganger ila dagen... håper virkelig han øver på å snu seg! :p

Bare 28+0 her. Men var hos jordmor i går, å ble skuffet for at hun tar fødselen så med ro som hun gjør, å ikke informerer noe hva jeg bør tenke på å forberede meg til. Fikk ikke neste time før om en måned og en uke i tillegg så føler jeg starter å stresse litt med å ikke vite. I tillegg lurte jeg på om jeg skulle prøve å flytte neste time til 2 uker etter legetime, sånn at de ikke måler å tar prøver samtidig, for det virker jo i grunn litt overdrevent, når jeg bare skal inn til dem en gang i måneden hver. å dobbel test er jo bare smør på flesk...

Jeg har litt ekstra oppfølging fra Ullevål pga bmi, men forholder meg kun til lege og ikke jm, men jeg prøver å få legen til å gå med på at jeg ikke har to timer samme uke. Det orker jeg rett og slett ikke. Men jeg vil jo tro at jm vil snakke med deg om fødsel hvis du har behov for det? Rett og slett av den enkle grunn at det stresser deg...

Er 30+0 idag faktisk! Jeg gleder meg veldig til å bli ferdig med å være gravid jeg:hilarious: Ikke spesielt bekymret for fødselen, mer det som foregår rundt meg mens det skjer, feks fremmede som tar på meg.
Jeg stresser mer for å få klart alt i leiligheten, få badet ferdig, sortering av alt tøyet hennes, finne ut av hvor vi skal få plass på kjøkkenet til smekker osv.

Var hos jordmor idag og jeg er satt opp til ny time om fire uker. Da skal vi starte med forberedende samtale for fødsel, men før det skal samboer og jeg på fødselsforberedende kurs på Ullevål:happy:

Så spennende, jeg stresser veldig lite, mest når jeg tenker på konkrete ting. Åpnet preglife appen i går og kom på at det var lenge siden sist jeg krysset av noe på sjekklistene mine der, noe kunne jeg krysse av og annet kunne jeg stresse over at fortsatt manglet. Som dyne! Og madrass til sprinkelseng! Men så skulle jeg hjelpe en venninne med å kjøre søppel og å sjekke ut noen butikker etter kjøkkenbord og sovesofa. Og dermed endte vi opp på jysk, a-møbler og Bohus. Og dermed fant jeg både dyne og madrassbeskytter. På salg også :)

Mitt poeng er at å stresse er å bekymre seg dobbelt. Fiks det som stresser dere eller vent så lenge dere orker med det, sett ting i tidsperspektiv og snakk med oss om det :)
 
Jeg har litt ekstra oppfølging fra Ullevål pga bmi, men forholder meg kun til lege og ikke jm, men jeg prøver å få legen til å gå med på at jeg ikke har to timer samme uke. Det orker jeg rett og slett ikke. Men jeg vil jo tro at jm vil snakke med deg om fødsel hvis du har behov for det? Rett og slett av den enkle grunn at det stresser deg...

Jordmoren min har all tid i verden. Virker ikke som hun ser hvorfor jeg stresser med det, å gjerne ville ha gått gjennom det allerede nå. Innimellom lurer jeg på om hun husker hvem jeg er. Å historien min med forrige fødsel som skjedde på badegulvet hjemme uten smerter. Men at denne gangen skal gutten være i live å da vil jeg jo vite hvordan jeg vet at han faktisk kommer. Har litt over en time til sykehuset så hjelper ikke å vente til han er på tur ut.
 
30+2 i dag :) Gleder meg jo til fødsel jeg da :) spent på hvordan det går, og selvfølgelig det å møte lille <3 På en måte syns jeg det er greit at det ikke er så lenge igjen, for jeg har en del ubehag og ting blir tyngre og tyngre.. men samtidig vet jeg at disse siste ukene kommer nok til å fly av sted, og jeg kommer nok til å savne litt denne følelsen av en liten som sparker inne i magen :) For dette blir nok mest sannsynlig siste gang :p
 
Uke 31 + 1 :)

Etter uke 20 har det føltes som at ukene går fortere og fortere, og jeg er veldig klar for å møte babyen selv om det føles uvirkelig også :)
 
Uke 32+2 :)
Siste dag på jobb i dag, og nå lurer jeg på hva jeg skal finne på om dagene frem til fødselen. Begynner å få på plass det meste av klær og utstyr nå, og har slutta å stresse med det.
 
Back
Topp