Hvilken uke? Forvirra!

Kommende2barnsmamma

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Damer hjelp meg!! Jeg blir så forvirra av alle disse tallene, jeg er 9+0 idag, men da står det på en app jeg har uke 10 (9+0-9+6) sa da lurer jeg på: er det 3 uker til det magiske 12 nummeret, eller er det 2 uker? :p

De er 3 uker til du er 12 fullgåtte uker, men 2 til su begynner på din 12 ;) du er i den tiende nå, men du har ikke fullgåtte 10 :)

Jeg er 9+1 i dag, og sier eg er 9 uker ;)

Haha tusen takk for hjelp! Ikke så greit å være førstegangs syns jeg :p men når folk spørr da, sier eg at jeg er i uke 9 eller uke 10? Haha
Kommer an på hvem som spør ;) Helsepersonell regner deg i uke 10, din tiende svangerskapsuke. Men du er ni uker på vei (+antall dager). Så til de ikkegravide/superinteresserte/helsefolk svarer jeg i fullgåtte uker ;)

~ ♥ ~ > Sendt fra mobil < ~ ♥ ~

Haha tusen takk for hjelp! Ikke så greit å være førstegangs syns jeg :p men når folk spørr da, sier eg at jeg er i uke 9 eller uke 10? Haha

Du er i gang med din 10. uke, og har 9 fullgåtte uker. :-) Tenk at i teorien er uke 1 fra 0+1 til 1+0 (de 7 første dagene blir jo den første uken). Du ville ikke sagt at du var i uke 0. Du er jo i gang med uke 1. Bare at det er da vi har mensen og egentlig ikke teller med den uken. :p Så nå er du helt ferdig med de første 9 ukene og i gang med uke 10.

Samme som kalenderen også. Vi starter jo ikke med uke 0 i 2014. Vi starter rett i uke 1, men det tar jo en uke før vi er ferdig med uke 1. Sikkert litt teit forklaring, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. :)

Det ligger en tråd her som heter "En liten oversikt" som viser uker, måneder og trimester. :-) Du kan finne den i våre viktigste tråder.

*Taster på app på mobilen*

Du er i gang med din 10. uke, og har 9 fullgåtte uker. :-) Tenk at i teorien er uke 1 fra 0+1 til 1+0 (de 7 første dagene blir jo den første uken). Du ville ikke sagt at du var i uke 0. Du er jo i gang med uke 1. Bare at det er da vi har mensen og egentlig ikke teller med den uken. :p Så nå er du helt ferdig med de første 9 ukene og i gang med uke 10.

Samme som kalenderen også. Vi starter jo ikke med uke 0 i 2014. Vi starter rett i uke 1, men det tar jo en uke før vi er ferdig med uke 1. Sikkert litt teit forklaring, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. :)

Det ligger en tråd her som heter "En liten oversikt" som viser uker, måneder og trimester. :-) Du kan finne den i våre viktigste tråder.

Takk, det var veeeldig bra forklart! Tror jeg henger med her nå :D

Takk, det var veeeldig bra forklart! Tror jeg henger med her nå :D

Perfekt! :-) Og de fleste teller forresten ned til 12 fullgåtte uker, altså til 12+0. :) Så nå at du spurte om det og. Så for mange blir det offentlig når de er i gang med uke 13 (altså fra 12+1 osv.) :D

Du er i din 10. svangerskapsuke men er 9 fullgåtte uker ;) Det er iallfall sånn jordmødre og leger regner.

Back
Topp