Hvilken uke er dere i, å hvor mye har dere lagt på dere til nå?

Jeg har også gått ned endel kg pga HG-ekstrem kvalme, var innlagt pga farlig dehydrering, kastet opp 50 ganger daglig (legen sa jeg måtte telle hvor mange ganger jeg gjorde det ), men går nå på sterke kvalmestillende så det holder spyinga i sjakk:)
Kjedelig du også har vært dårlig. Ikke greit det der.

Huff, det hørtes fryktelig ut :( Jeg har "bare" hatt 14 uker med kvalme. Jeg kaster heldigvis ikke opp, men var kvalm døgnet rundt (bokstavelig talt) og tålte ingenting av lukter, bevegelse, knapt tørt og vått osv. Totalt lammet, men hos meg går det jo heldigvis over etterhvert av seg selv. Sist svangerskap rundt uke 16, denne gangen et par uker før :)

Huff, det hørtes fryktelig ut :( Jeg har "bare" hatt 14 uker med kvalme. Jeg kaster heldigvis ikke opp, men var kvalm døgnet rundt (bokstavelig talt) og tålte ingenting av lukter, bevegelse, knapt tørt og vått osv. Totalt lammet, men hos meg går det jo heldigvis over etterhvert av seg selv. Sist svangerskap rundt uke 16, denne gangen et par uker før :)

Ja, var ganske ille det ja, kunne ikke sutte på en isbit engang uten å kaste det opp. Men hjalp seg når jeg fikk noen liter med intravenøst og kvalmestillende, thank you god for den oppfinnelsen! hehe :D
Huff, er ikke greit å gå å være kvalm 24/7 heller, blir jo helt redusert av det, bra det gikk over for deg da! :)
Hvor langt er du på vei? Jeg er 22+1 :)

Ja, var ganske ille det ja, kunne ikke sutte på en isbit engang uten å kaste det opp. Men hjalp seg når jeg fikk noen liter med intravenøst og kvalmestillende, thank you god for den oppfinnelsen! hehe :D
Huff, er ikke greit å gå å være kvalm 24/7 heller, blir jo helt redusert av det, bra det gikk over for deg da! :)
Hvor langt er du på vei? Jeg er 22+1 :)

21 + 5 :)

Så koselig :) Ser du også venter jente :) Det gjør vi også :) Er egentlig skikkelig gutte år i år, har du merket det? :p

Ja, venter vår andre jente, kjempekoselig! :) Hører mange her inne venter gutter ja, men av de vi kjenner er det jevnt fordeling av kjønn faktisk :)

Ja, venter vår andre jente, kjempekoselig! :) Hører mange her inne venter gutter ja, men av de vi kjenner er det jevnt fordeling av kjønn faktisk :)

Det er jo kjempe koselig ja med to prinsesser :) Vi venter vår første nå å gleder oss noe enormt :) Vi kjenner endel rundt her som venter barn, eller nylig har fått, å alle skal ha gutt. Hehe :D

Det er jo kjempe koselig ja med to prinsesser :) Vi venter vår første nå å gleder oss noe enormt :) Vi kjenner endel rundt her som venter barn, eller nylig har fått, å alle skal ha gutt. Hehe :D

Ja, dere går ei herlig tid i møte :) Skjønner godt dere gleder dere ;)

19 uker idag, og gått opp 5 kg.. :-)

21 uker i dag. Gikk først ned 5 kg, men var på vekta i dag og er nå tilbake på vekta slik den var da jeg ble gravid ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

25 + 0 i dag, opp 7 kg...synes det er i overkant mye....satser på at det ikke går opp til 22 kg denne gang også, for det var tungt sist altså:-O

er det bare jeg her som har lagt på meg så mye at jeg ikke tørr å si det her :( blæh!!!!

Synes det varierer så veldig jeg, fra mange kg minus til mange kg pluss, så ikke tenk på det! Utgangspunktet har jo noe å si, for ikke å snakke om formen nå i svskapet. Du er sikkert flott, og kgene går uansett av igjen om man vil :)

er det bare jeg her som har lagt på meg så mye at jeg ikke tørr å si det her :( blæh!!!!

Vektoppgang er veldig individuelt, men jeg har også lagt på meg mye. Ca 10-12 kg. Jeg er 24+5. Både lege og jordmor er fornøyd med vektoppgang så da tenker jeg det er greit :)

sniker litt jeg ;) ikke sammenlign så mye med andre! det er veldig vanskelig å se sammenhengen når man ikke veit startvekt og omstendigheter. Det er jo noen som har litt mer å ta av fra starten og de kan jo faktisk gå ned en del i stedet for opp noen ganger, og omvendt, de som er syltynne fra før kan jo gå opp en del, men så har man andre varianter også.

Man er så forskjellig, det viktigste er å finne en fin måte å få i seg riktig mat og drikke på gjennom sitt eget svangerskap :)

og man er jo heller ikke dømt til å beholde kiloene etter endt svangerskap ;) :)

uke 24 og jeg har gått opp nesten 5 kg nå.. Merket at kiloene har komt de siste ukene, magen blei plutselig svær og klærna trange :p jordmor sa det var helt flott, så bekymrer meg ikke over det, har gått ned mye mer enn jeg har gått opp hvert eneste sv.skap, veier fortsatt mindre nå enn jeg gjorde før jeg ble gravid med eldste! Det fyker av etterpå! :)

21 + 1 og 0kg!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp