Hvilken type

~Pearl81~

Blir kjent med forumet
papir bruker dere, når dere lager kort....altså det papiret dere stempler på og maler?
Jeg laget julekort ifjor og brukte noe akvarell papir jeg hadde liggende, men synes egentlig ikke det var sånn veldig bra

bruker ulike typer av bazill... eller kjøper sånne ferdige pakker med kort på ordning og reda.. kommer litt an på hva jeg skal lage det til.. [:)]

på selve kortet bruker jeg Bazill og ulike pynteark.
på motiver som skal males bruker jeg akvarell ark eller glossy innbindingsmaskin ark kjøpt på Clas Olson.
kjempe gode er dem [:)]

tusen takk for svar jenter....[:D]

jeg mente selve det arket som man stempler motivet på...så liksom for meg når jeg laget de julekorta ifjor at det var best med ark med litt struktur i, men kanskje de arka jeg hadde liggende ikke egna seg ¨å veldig...selv om det var dyyyre akvarell...sånn skikkelig som man må skjære løs for hvert ark.
Eller jeg ikke brukte skikkelig utstyr selv om jeg kjøpte det på panduro.

Har blitt skikelig gira på å lage mer kort, etter å ha sett de nyyydelige korta til LilleMusMei, men usikker på hva sklags utstyr jeg skal kjøpe inn....vil jo lage litt forskjellig.

og til slutt, ett skikkelig dumt spørsmål; de motivene som du(LilieMusMei) har fargelagt med den H2O malinga....du fargela arket ikke sant? ikke selve stempelet?

ORIGINAL: Pearl81

tusen takk for svar jenter....[:D]

jeg mente selve det arket som man stempler motivet på...så liksom for meg når jeg laget de julekorta ifjor at det var best med ark med litt struktur i, men kanskje de arka jeg hadde liggende ikke egna seg ¨å veldig...selv om det var dyyyre akvarell...sånn skikkelig som man må skjære løs for hvert ark.
Eller jeg ikke brukte skikkelig utstyr selv om jeg kjøpte det på panduro.

Har blitt skikelig gira på å lage mer kort, etter å ha sett de nyyydelige korta til LilleMusMei, men usikker på hva sklags utstyr jeg skal kjøpe inn....vil jo lage litt forskjellig.

og til slutt, ett skikkelig dumt spørsmål; de motivene som du(LilieMusMei) har fargelagt med den H2O malinga....du fargela arket ikke sant? ikke selve stempelet?

for det første så er ikke dette noe dumt spørsmål for noen stempler maler en direkte på med feks colourwash som er en annen malingsteknikk. MEN disse stemplene gjør en ikke det med. En stempler men vannfast stempelpute. jeg bruker svart stazOn. stempler motivet på akvarell ark og maler motivet med H2O maling. Men når jeg begynte å male brukte jeg vanlig vannmaling som jeg lånte av lillegutt :D
det funka veldig bra det også :D

hva vi du anbefale meg å kjøpe inn av utstyr for å lage kort? utenom det opplagte som jeg trenger;
- ark (i ass. farger og mønster)
-maling
-stempler
-stempelpute
????

.......litt stæsj som blomster og sånn kansje?

hvilken lim er den beste?

Back
Topp