Hvilken type vogn ? :-)

T-2965473

Andre møte med forumet
Har dere bestemt dere for hvilken type vogn dere skal ha? Jeg har forelsket meg i
emmaljunga nxt 90. :-) :Heartbigred

Vi har gått for bugaboo fox 3. Men tror jeg ville blitt fornøyd med mange av de forskjellige blir mest nabolags/bytrilling her så da falt valget på bugaboo!

Vi har Bugaboo Fox 2 fra storebror, så vi bruker den denne gangen også :happy:

Jeg har valgt Emmaljunga NXT90. :)

Vi har en emmaljunga nxt 90 fra sist, men har kjøpt ny vogn pga vekt og kurvstørrelse. Valgte en uppababy vista v2 (som jeg har hatt et vogncrush på siden 2020).

UPPAbaby Vista v2 her! Skal hente den til helga :joyful: Likte at den har stor kurv under, er ganske lett, har bagdel som og kan brukes som seng hvis det trengs, har kalesje som kan trekkes langt frem osv. Blir mye buss her, så tror den er fin til det.

Vi har kjøpt emmaljunga mondial duo 2 2.

Vedlegg

• 03B25936-0C3F-4C0D-B9E3-1966C042F226.jpeg
    03B25936-0C3F-4C0D-B9E3-1966C042F226.jpeg
    161,8 KB · Visninger: 25
Har britax og babyjogger, blir nok å bruke babyjogger fra huset og ha britax i bilen. Mest fordi vi har adaptere til bilstolen som passer britax, men så elsker jeg babyjoggeren så den bli nok mest brukt.
Viser det seg at størstemann fremdeles vil ha behov for vogn så kjøper vi nok babyjogger søskenvogn, men håper vi greier oss uten.

Gikk for Emmaljunga NXT60 2023-modell, sto mellom den og NXT90 men følte sistnevnte ble litt for stor. Vi skal hovedsakelig trille i byen. Testet NXT60 på en liten skogstur (med hunden oppi - folk trodde vel vi var gale når det kom bjeffing fra oppi barnevogna :laughing002) og det gikk også veldig fint så lenge vi gikk på veien. Synes vogna virker stabil og fin, ikke den aller letteste, men vi foretrekker det sånn. (2023-modellen har også fikset ting folk har savnet med tidligere modeller - nå har den lengre kalesje og bredere håndtak.)

Jeg valgte britax smile 4, siden den er så lett og enkel å pakke med seg i bilen osv. også greit med adapter på så man bare kan klikke på bilstolen hvis man vil det :) jobber i barnehage å har testet å sett mange vogner der. Har et elsk/hat forhold til emmaljunga nxt90.. liker mye, men hater at den er så sykt tung å trille!! Må bruke skikkelig makt for å dra den opp på en veldig lav platting, mens de andre vognene er null problem.. men kvalitet er det. Der kan nok britax virke litt «billigere», men dog mye bedre komfort for den som skal trille og løfte på den.

Har en gammel emmaljunga og en babyjogger. Emmaljunga brukes som sovevogn i barnehage nå, storesøster blir 2 når lillebror kommer. Håper jeg klarer meg med babyjogger frem til storesøster er ferdig med dupp. Evt får vi bytte, så babyjogger blir barnehagevogn istedet... Har bilstoladapter til babyjogger men ikke emmaljunga, siden vi har annen babybilstol nå, så håper jo babyjogger funker ok iaf en stund ☺️

Vi har gått for Donkey 5. Den kom faktisk i dag. Tror nok det blir en babyjogger i tillegg når de begynner i barnehagen.

Vi har gått for britax smile. Liker at den er lett. Mulig vi kjøper en til etterhvert. Tenker å bruke den mest i hverdagen og i by. Når jeg går lengre turer er det gjerne skog og fjell, så da er vel bæresele greit uansett, så ser an behovet litt :)

Har en babyjogger city premier som vi skal ha som bilvogn, har bilstoladapter til denne. Så kjøpe vi maxi cosi lila xp plus som «hovedvogn». Spent på hvordan den er da jeg ikke kjenner noen som har den fra før:nailbiting:

Har en babyjogger city premier som vi skal ha som bilvogn, har bilstoladapter til denne. Så kjøpe vi maxi cosi lila xp plus som «hovedvogn». Spent på hvordan den er da jeg ikke kjenner noen som har den fra før:nailbiting:
Vi så på den, virket helt super :joyful: Ble ikke den pga at den er så svær og at vi kom over et tilbud på en annen vogn som var fryktelig rimelig. Men fant ingenting galt med Maxi cosi. Jo, bortsett fra at man ikke kan klikke seter fra andre merker på den :)

Vi så på den, virket helt super :joyful: Ble ikke den pga at den er så svær og at vi kom over et tilbud på en annen vogn som var fryktelig rimelig. Men fant ingenting galt med Maxi cosi. Jo, bortsett fra at man ikke kan klikke seter fra andre merker på den :)
Ja den er ganske stor, og vi har også kjøpt cybex bilstol. Derfor vi tenker babyjogger blir en bilvogn. Kommer til å ta med meg maxi cosien dersom vi skal være borte en helg osv da jeg synes den virker bedre. Nå får vi bare håpe guttebassen er en vognbaby:eek:

Vi skal bruke samme som til søstera, har bugaboo fox 2. Fungerte veldig bra i byen. Liten og enkelt å pakke sammen

Back
Topp