Hvilken type smør anbefales til barn?

kaosfest

Glad i forumet
Har i alle år brykt Bremykt, som er blanding av fløte og rapsolje.
Men sist kjøpte jeg Flora, fikk en idè om at det kanskje var sunnere for de små?
Mengden fett er ikke vesentlig, jeg gir ikke barna mine lettprodukter. De trenger jo fett.
Men vil jo gjerne at de skal får de produktene som er best for små kropper.

Så, er det noen som vet?

jeg aner ikke, men her i huset bruker vi den blå smørpakken og det er fordi at den er uten melk (nathaniel har melkeallergi)   

Vi går til ernæringsfysiolog med eldstemann, og har fått beskjed om at vi skal bruke soft flora ettersom dette er best for barn.

Er barnet over ett år og tåler melk så ville jeg kun brukt meierismør. Det er det eneste smøret som ikke bidrar til å tette blodomløpet. Melkefettet er også gunstig mot astma.
Det sunneste smøret, alt i alt.

Jeg brukte også plantemargarin før, men jeg er glad jeg har byttet.

Du finner masse om det på nett, men her er en artikkel:

Sunt med smør

Her bruker vi også kun Meierismør. Det er det sunneste smøret på markedet. Fett er bedre enn kunstige stoffer...

Meierismør.. 

Soft flora brukes her.

Fikk vite av en ernæringsfysiolog angående smør, jo hardere det blir i kjøleskapet jo usunnere er det.

Jeg har også hørt dette med at det er bedre med vanlig smør enn plantemargarin.. Vi bruker Bremykt, så tett opp til meirismør man kommer. Det fordi at meierismør er steinhardt i kjøleskapet og harskner fort på benken... Bremykt er ikke hardt. 70% meirismør og 30% olje.
Neste gang vurderer jeg Soft Flora.

bruker bare brelett. bremykt blir steinhardt når det står i kjøleskap så umulig å smøre på brødskiva.

Madinka skrev:
Er barnet over ett år og tåler melk så ville jeg kun brukt meierismør. Det er det eneste smøret som ikke bidrar til å tette blodomløpet. Melkefettet er også gunstig mot astma.
Det sunneste smøret, alt i alt.

Jeg brukte også plantemargarin før, men jeg er glad jeg har byttet.

Du finner masse om det på nett, men her er en artikkel:

Sunt med smør

Enig med deg her :))

Her har vi brukt den grønne pakken fra vite er det vel.. 
Rett og slett fordi jeg ikke er så glad i smør men kan like denne (fikk den da vi lå på ahus) samt at jeg aldri har tenkt over at det ikke kan være sunt for barnet :S

Soft light... Altså - det er det eneste "smøret" jeg liker ,så derfor spiser ungene det. Gubben spiser bare meierismør,så om det er han som lager mat til ungene er det det som brukes.
Tar det ikke så tungt jeg,er ikke mye smør som blir brukt av mine unger i alle fall. Ingen av de vil ha smør på vanlige brødskiver,kun når vi har brød ved siden av salater ol.
Men jeg synes det ser grusomt ut med brødskive og spekepølse - uten noe mer!

Linnimor skrev:
Jeg jobbet på Mills før(margarinfabrikken) Soft er ikke smør,men margarin..mye sunnere=)

Det spørs vel på øyet som ser... Jeg holder på med livstilsendringskurs, og der får vi ikke lov å bruke Margarin i det hele tatt. Meierismør er det eneste som duger, i små mengder, om vi må ha smør. Dette vet jeg det er temmelig stor enighet om blandt kostholdsveiledere uavhengig av hvilken tradisjon de bygger på. 

Fru Riskorn skrev:
Her bruker vi også kun Meierismør. Det er det sunneste smøret på markedet. Fett er bedre enn kunstige stoffer...

signerer den. meierismør er best om barnet tåler melk.

Back
Topp