Hvilken type permisjon?

gira

Forumet er livet
Jeg og samboer satt med permisjonssøknaden i hele går kveld, og vi klarer ikke å bestemme oss om jeg skal ta 53 uker med 80% lønn eller 43 uker med 100% lønn.
Vi har regnet på det økonomiske, og vi klarer oss greit med 80% av min lønn i og med at jeg tjener mest. Men så er det i tillegg å finne ut når far skal ta sine 5 uker perm, og når jeg skal avvikle min ferie......huff.
Vil gjerne høre tips og råd fra dere Juni mammaer og hva dere har slags tanker rundt dette??

Vår økonomi er heldigvis litt romslig så vi skal ha 53 uker med 80 % lønn.
Jeg skal ta ut noe ferie FØR jeg går ut i permisjon om jeg ikke blir helt sykmeldt da. Sambo tar ut ferie etter permisjon uten lønn iforbindelse med fødsel.
Når sambo skal ha sine 5 uker blir mest sannsynlig etter jeg har tatt alt jeg får ta ut, og da tar jeg ut min ferie samtidig eller etterpå (som blir neste år).
Men trygdekontoret i vår kommune sa vi kunne komme tilbake med disse datoene senere..

Jeg skal ha 53 uker med 80 % lønn, synes det er litt tidlig for barnet å gå til dagmamma/barnehage etter 43 uker. Permisjonen starter jo allerede 3 uker før fødsel, og hvis man går 1 uke over termin, så har man jo allerede brukt opp en hel måned av permisjonen, synes derfor det er greit å ha noen ekstra uker å gå på.

Jeg hadde 53 uker med 80% lønn i forrige permisjon også, hun er født på august, 1 uke over termin, men med så mange uker permisjon pluss at man skal ha ferie om sommeren så ble dette helt perfekt. Da trengte jeg ikke å sende jenta mi i barnehagen før hun var fylt 1 år.

jeg skal ha 53 uker, da får vi også syv uker ekstra, og av de ekstra ukene skal sambo ta seks av dem sammen med meg etter fødselen( pga det er tvillinger) og etter det tar han ferie så han blir hjemme noen måneder etter fødselen han også. tror vi blir hjemme 11 uker sammen etter fødselen[:D] blir vel nok å gjøre i begynnelsen når alt er nytt

vi skal også ha 53 uker...
syns også det er tidlig å sende ungen i barnhage etter 43 uker...
sambo tenkte han skulle ta sine uker litt nå å da å da tar jeg ferie ukene mine...
men er ikke helt sikker på når det blir...men tror ikke de på trygdekontoret å vite det akkurat nå liksom...

Vi skal også ha 53 uker, men vi skal gjøre det slik at jeg er hjemme fra 19 mai til litt uti januar, så skal mannen ha de siste månedene. Er det flere junifamilier som skal gjøre det slik? Føler meg litt alene om ikke å være hjemme så lenge som de fleste andre jeg....

Skal ha 53 uker med 80 % lønn.Er også usikker på dette med ferie og når mannen skal ta sin permisjon. Tenkte å ta ut mest mulig ferie sammenhengende etter permisjonen for å kunne slippe å begynne i jobb igjen på sommeren...

vi tar 53 uker med 80% lønn, så legger jeg dette årets ferie inn i permisjonen og tar neste års ferie etter endt permisjon og da skal jeg ikke på jobb igjen før omtrent 1 august neste år. Må legge til at jeg skal jobbe i de fem pappapermisjonsukene, det blir mest sannsynlig i mai neste år, har jobbet alle gangene og synes det er fint at far og barn får tid for seg selv til å bli bedre kjent...[;)] Mannen min har 2 uker betalt perm etter fødselen, og så tar han ut ferie etter det.

Som de fleste andre her, vil jeg også ta 53 uker med 80 % lønn. Deretter ta ut ferie, slik at jeg ikke trenger å jobbe igjen før til høsten neste år. Da skal lillegullet ha fylt 1 år og kan kanskje begynne i barnehagen om hun får plass [:)]

Har ikke bestemt oss enda vi.. Skal prøve å knipe igjen til 1.juli jeg[:D] for
da får pappaen 6 uker permisjon i steden for 5.. hoho

Hadde tenkt å knipe jeg også......har pratet med lillegutt imagen også sånn at han vet hva han har å forholde seg til....hehe

Synes det er merkelig da.. Med engang de har funnet ut at 6 uker permisjon er det beste
burde alle fått det.. ikke sette en dato frem i tid..
Urettferdig[:'(]

Vi skal ha 53 uker med 80 % lønn. Er litt usikker på om jeg kan flytte alle mine 5 ferieuker for i år over til neste år.... Sto et sted at de med tariffavtale kan det, så jeg regner med at det går greit. Da begynner jeg å jobbe i begynnelsen av juni neste år, og jobber 3 uker før jeg får ny ferie [:)]  Pappaen tar permisjonen sin to uker før jeg begynner å jobbe, og får dermed 3 uker alene sammen med babyen.

ORIGINAL: Pia81

Synes det er merkelig da.. Med engang de har funnet ut at 6 uker permisjon er det beste
Urettferdig[:'(]

hæææ
er det 6 uker nå???

ORIGINAL: Lisbeth83

ORIGINAL: Pia81

Urettferdig[:'(]6 uka??

hæææ
er det 6 uker nå???

Back
Topp