Hvilken type permisjon skal du ha?

Her skal mannen ta gradert permisjon (jobbe tre dager i uka). Jeg skal melde meg opp i fag på uni, men bare møte opp til eksamen, levere blankt. Da får mannen fri til bolle er nesten to og jeg får ett år med foreldrestipemd av Lånekassen ;)
Tror det er noe sånn vi også må gjøre, ellers mister vi far sin kvote.. Får man engangstønad da?

Jepp, fikk engangsstønad sist værtfall :)

synes du det er sleipt? D gjør ikke jeg. Pappaen får være mye med babyen, og om nav må ut med litt ekstra, driter jeg egentlig i det.

Jepp, fikk engangsstønad sist værtfall :)

synes du det er sleipt? D gjør ikke jeg. Pappaen får være mye med babyen, og om nav må ut med litt ekstra, driter jeg egentlig i det.

Synes det er helt greit jeg :) Skal iallefall ikke legge meg opp i hvordan andre gjør med permisjonen. Det er jo ikke som om du melder deg som aleneforsørger men likevel bor med BF :P Ufarlig!

vet ikke helt jeg. men syns det høres litt uærlig ut. skjønner jo hvorfor.. men melde seg opp til skole, levere blankt på eksamen for å få mer penger syns ikke jeg hørtes greit ut.. er tross alt alle andre sine skattepenger som går til velferden og hvis noen skal utnytte det så syns jeg det er dårlig. men det er min mening da.

Jeg fullfører mastergrader min til sommeren, så for å få penger siden jeg ikke rekker å ut i jobb er dette vår løsning. Gjerne ha andre meninger, men slik gjør vi det. Mange som studerer vet jeg også gjør d slikfrom far arbeider..

tror nok de fleste hadde gjort dette om de har sjansen.

Er det mulig å ta gradert på slutten for meg slik at jeg jobber 2 dager i uken (f.eks) og samboer jobber 3 dager i uken? Han får jo da sine 12 uker, bare gradert. Hvis ikke har ikke han mulighet grunnet jobben (snakk om max sure tryner og et slit med å komme tilbake etter endt permisjon) og da mister vi jo den retten.
Tenkte også at jeg kan ta ut ferie så snart han begynner sin permisjon (på en eller annen måte) slik at vi får litt tid sammen. :) Håper bare vi fyller alle krav ved å gjøre det slik.
Er alt dette slike ting vi må søke om før jeg begynner permisjonen min? Tenker på hvis jeg ønsker gradert på slutten så må jo jobben min finne en erstatter som er forberedt på ikke å jobbe i 100% i et år. :P

Arrh! Hater disse greiene, føler meg totalt trang når det gjelder slike ting og forstår det ikke :mad:

Vi har ikke snakket så mye om den enda men vi blir nok hjemme med baby til H*n er ett år uansett. Jeg blir jo mest sannsynlig satt igang i slutten av august, så da regner jeg med småen begynner i bhg i sep/okt 2014

Back
Topp