Hvilken type permisjon skal du ha?

babysykigjen

September 2013 <3
Jeg lurer på om jeg skal gjøre som sist, ta med 100 % lønn. Hva skal dere andre gjøre? Her får jeg hele permisjonen, da sambo ikke jobber Av helsemessige årsaker.

hakke tenkt så langt men tar tok 80 % lønn :)

blir nok 80 % her sånn som sist:-) orker ikke tanken på å begynne å jobbe når monster er så liten.. :-) mannen min jobber i nordsjøen og er jo mye hjemme så jeg skal "få" hans permisjon:-)

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Sist tok jeg 80% lønn. Det utgjorde ganske mye på lønna mi. Så denne gangen blir det 100% lønn. Jeg Har ganske mye fri ettersom jeg jobber 50% stilling. Pluss at jeg er så heldig å ha ei kjempefin dagmamma tilgjengelig det første året. Dagmammaen er ei ordentlig dame i 50 årene, som har jobbet som dagmamma mange år. ( hun var dagmamma til sambo også ) Så det blir nok løsningen her :)

så må man ikke glemme at man også har tjent opp seg ferie når man er ute i permisjon :)

Dollymama: Samboern min jobbe på nordsjøen og :-) Æ kain itj nå om dærre permisjonsreglan, men kain main ta litt av pappapermisjonen, sia hain e my hjæm fra før? Koss fungere egentlig hærre?

trudde det blei ca likt jeg? uansett om man tok 100 eller 80? fikk vi beskjed om forrige gang.. altså 80% for man mindre i mnd, men man får jo lenger perm..

Dollymama: Samboern min jobbe på nordsjøen og :-) Æ kain itj nå om dærre permisjonsreglan, men kain main ta litt av pappapermisjonen, sia hain e my hjæm fra før? Koss fungere egentlig hærre?

sendt deg pm :-)

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

For meg utgjør det ca 3-4000 kr i måneden, og det er mye penger. Man har 5 uker ferie i 2014, og da får man vært hjemme i 54 uker med 100 % lønn. Far får 14 uker pappaperm fra 1 juli i år, og da har mor 40 uker igjen med permisjon inkl 5 uker ferie :) siden jeg får all permisjon, så kan jeg være hjemme i 54 uker med full lønn.

Jeg tenkte å ta 100% og heller spare litt per mnd slik at jeg likevel kan ta lenger permisjon. Mister jo litt av å ta 80%. Ferie og slik har jeg ikke fått tenkt på men håper jeg kan ta ferie når samboer er i permisjon.
Vet så lite om slike ting! Når må man søke?

Her tjener mannen så bra og vi tapte mye med å ha han i permisjon. Og nå har jo jeg ikke jobb og har gått hjemme med Emilie siden hun ble født. Så blir å gå hjemme med minsten til den er 2 år :)

Jeg tenkte å ta 100% og heller spare litt per mnd slik at jeg likevel kan ta lenger permisjon. Mister jo litt av å ta 80%. Ferie og slik har jeg ikke fått tenkt på men håper jeg kan ta ferie når samboer er i permisjon.
Vet så lite om slike ting! Når må man søke?

Det er ikke vits i å søke før man har fått en bekreftelse på graviditeten enten av jordmor eller lege. Tror jeg søkte sist når jeg var litt over halvveis :)

Kommer kanskje litt an på hvor stor kommune man bor, jeg søkte i god tid sist, men jeg tror jeg fikk papirene like etter at jeg hadde gått ut i permisjon jeg. Så denne gangen skal jeg søke enda tidligere faktisk. Er egentlig ikke noe å vente med når det er bekreftet av lege eller jordmor. Tror NAV anbefaler å søke så tidlig som mulig.

Jeg har lyst å ta 80% slik som jeg har gjort de to siste gangene.
Mannen min er lærer. I første sv.skap var han student + jobbet deltid, da kunne vi ikke ta ut pappapermisjonen pga at vi ville kommet dårlig ut av det økonomisk.
På nr. 2 så hadde sambo akkurat begynt som lærer, å da "passet" det seg ikke å ta ut pappaperm da heller :/ Så jeg føler meg litt snytt med den pappapermen..
Hva skal til egentlig for at mor kan få overta pappapermen?
Vi kommer så dårlig ut av det om han tar pappaperm.

Skal satse på 100% og noe ulønnet perm etterpå. Ikke vits i å søke før etter uke 26 da det skal være med en bekreftelse på svangerskapet fra jordmor eller lege og den skal være datert etter svangerskapets 26.uke... :)

Vet ikke enda... Sist hadde vi 80% lønn, men tapte mye da samboeren var i permisjon.. Så vet ikke helt enda :) syns det er kort tid å være hjemme om man tar 100% lønn.... :-/ men har enda tid å tenke på det ;)

Herremin, så langt frem i tid dere alt har tenkt! :) Jeg aner ikke. Sist hadde jeg 100% lønn, og det angret jeg bittert på, men denne gangen er den økonimiske situasjonen litt anderledes. Time will show :)

har ikke bestemt meg enda. må tenke litt på det. kan kansje være lurt med 80%. men vi får se:-)

Her skal mannen ta gradert permisjon (jobbe tre dager i uka). Jeg skal melde meg opp i fag på uni, men bare møte opp til eksamen, levere blankt. Da får mannen fri til bolle er nesten to og jeg får ett år med foreldrestipemd av Lånekassen ;)

Her skal mannen ta gradert permisjon (jobbe tre dager i uka). Jeg skal melde meg opp i fag på uni, men bare møte opp til eksamen, levere blankt. Da får mannen fri til bolle er nesten to og jeg får ett år med foreldrestipemd av Lånekassen ;)

er ikke det litt sleipt?

Back
Topp