Hvilken type jobb har dere?

Kontorjobb :) fikk til å jobbe helt til permisjon i forrige svangerskap, så krysser fingrene for at jeg blir i like fin form denne gangen.

Helsefagarbeider på en tung avdeling. Får litt tilrettelegging nå i starten pga lavt blodtrykk, men merker at det er umulig å la helt vær med tunge løft. Litt vanskelig, men jeg ønsker svært høyt å få til å jobbe dette sv.skapet. Kjenner det godt nede i magen etter de verste løftene

Sykepleier i hjemmesykepleien, ganske travelt og mye tungt. Sykmeldt pga kvalme. Skal til legen neste uke og be han sende beskjed om tilrettelegging. Hvis de ikke kan tilrettelegge tilstrekkelig,skal jeg spørre om svangerskapspenger, hvis det er en mulighet.

Jobber på en småbarnsavdeling i barnehage:) Er alltid litt løping og stress men ikke noe sånt at jeg trenger tilrettelegging av noe slag..

Hvor tidlig kommer du til å søke?

Har sett for meg at jeg uansett blir sykmeldt iom at jeg var veldig dårlig sist, så har avventet å bestemme meg for det. Derfor trengte jeg ikke søke om svangerskapspenger før de siste månedene den gangen. Har foreløpig ikke jobbet der etter jeg ble gravid pga at turnusen er lagt opp slik, men jeg kommer ihvertfall ikke til å jobbe der etter uke 12. På den avdelingen jeg jobber mest er ikke risikoen like stor, så der kan jeg i større grad holde avstand til pasienter som utagerer. Jeg jobber også med barn og unge, og noen av de yngste kan være nokså uforutsigbare. Så kommer til å være forsiktig.

Hvor lenge jobbet du sist gang og hva ser du for deg nå?

Er frisør. Det var jeg sist også, da jobbet jeg til 1 mars med termin 7 juni. Da hadde jeg bekkenløsning som krevde krykker og fikk svangerskapsforgiftning. Jeg slet også hele det svangerskapet med ekstrem svangerskapskvalme (uke 5- uke 28), dermed gjorde kjemikaliene det verre. Denne gangen jobber jeg på en salong hvor vi ikke har noen produkter eller kjemikalier, men desto mer gåing/ståing. Håper å være i jobb i salongen så lenge som mulig, men jeg er daglig leder og tenker i allefall at jeg klarer med det administrative frem til permisjonsstart.

Jeg er også sykepleier. Sist jobbet jeg frem til permisjon. Satser egentlig på det nå også, men man vet jo aldri hva dette svangerskapet bringer:[emoji18].

Kontor. Relativt fleksibelt men også hasteoppdrag og STRESS titt og ofte. Jeg takler stress dårlig og får angstanfall. Er ekstra skjør allerede pga hormonene så er spent på hvordan det blir å jobbe fremover. Har heldigvia ent sjef som er lettå prate med.

Har sett for meg at jeg uansett blir sykmeldt iom at jeg var veldig dårlig sist, så har avventet å bestemme meg for det. Derfor trengte jeg ikke søke om svangerskapspenger før de siste månedene den gangen. Har foreløpig ikke jobbet der etter jeg ble gravid pga at turnusen er lagt opp slik, men jeg kommer ihvertfall ikke til å jobbe der etter uke 12. På den avdelingen jeg jobber mest er ikke risikoen like stor, så der kan jeg i større grad holde avstand til pasienter som utagerer. Jeg jobber også med barn og unge, og noen av de yngste kan være nokså uforutsigbare. Så kommer til å være forsiktig.

Hvor lenge jobbet du sist gang og hva ser du for deg nå?

Jeg informerte leder om graviditet i uke 8 sist, og ho ville ikke ha meg på jobb etter uke 12 pga min sikkerhet. Ho fikk ikke til å tilrettelegge, mye var vond vilje og muligheten for å få huket tak i en vikar til min stilling. Denne gangen har jeg ikke tenkt å informere før jeg har vært hos legen, men det er fordi jeg selv klarer å se hvem ungdommer jeg på være varsom med.... og brått får vi inn en som er full av utfordringer, og da går jeg hjem på dagen... sleipt å gjøre det på denne måten? Jeg har ikke informasjonsplikt før 3 mnd før permisjonsstart.....

Jeg informerte leder om graviditet i uke 8 sist, og ho ville ikke ha meg på jobb etter uke 12 pga min sikkerhet. Ho fikk ikke til å tilrettelegge, mye var vond vilje og muligheten for å få huket tak i en vikar til min stilling. Denne gangen har jeg ikke tenkt å informere før jeg har vært hos legen, men det er fordi jeg selv klarer å se hvem ungdommer jeg på være varsom med.... og brått får vi inn en som er full av utfordringer, og da går jeg hjem på dagen... sleipt å gjøre det på denne måten? Jeg har ikke informasjonsplikt før 3 mnd før permisjonsstart.....

Heldigvis ganske forutsigbart der jeg jobber mtp hvilke ungdommer som er der. Men på den andre avdelingen kan man plutselig få inn ungdommer som utagerer, er psykotiske osv, så er derfor jeg ikke vil jobbe der. Kan jo få andre arbeidsoppgaver, men når jeg er på jobb forventes det at jeg bistår hvis noe oppstår. Og jeg vil ikke være en sånn utrygghet for mine kollegaer. Jeg har allerede varslet leder, men mest pga at formen er dårlig. Følte ingen plikt til å gjøre dette nei. Tenker du å vente til ca uke 12 med å informere?

Har kontorjobb med relativt fleksible arbeidstider. Passer godt om morgenen nå. :)

Heldigvis ganske forutsigbart der jeg jobber mtp hvilke ungdommer som er der. Men på den andre avdelingen kan man plutselig få inn ungdommer som utagerer, er psykotiske osv, så er derfor jeg ikke vil jobbe der. Kan jo få andre arbeidsoppgaver, men når jeg er på jobb forventes det at jeg bistår hvis noe oppstår. Og jeg vil ikke være en sånn utrygghet for mine kollegaer. Jeg har allerede varslet leder, men mest pga at formen er dårlig. Følte ingen plikt til å gjøre dette nei. Tenker du å vente til ca uke 12 med å informere?

Ja, jeg tenker vel igrunn å være ansvarlig selv for egen sikkerhet frem til uke 12. Det ble så forbanna mye uro sist, og ønsker ikke dette denne gangen [emoji849]

Jeg jobber som dyrepleier, men er 60% sykemeldt ut september pga kvalme. Så håper den gir seg Jeg har en arbeidplass som tilrettelegger veldig, så føler meg godt tatt vare på❤️

Jeg jobber som prosjektleder for et boligsosialt tiltak. Jobber tett på rusavhengige og personer med psykiske lidelser. Har gjort dette ei god stund, og har faktisk aldri opplevd en eneste truende situasjon. Tror jeg kommer til å være lenge i jobb dersom jeg fortsetter i den jobben jeg har i dag, for jeg trives kjempegodt. Dersom noen oppleves som truende kommer jeg ikke til å jobbe med vedkommende.

Jeg jobber som tolk, og er både på kontoret mitt og ute på oppdrag. Dagene mine er superforskjellige mtp tempo og innhold, så det er umulig å si hvordan det blir! I dag var første dag med kvalme, og jeg måtte kaste inn håndkleet midt i et heldagsoppdrag og dra hjem. Hvis det fortsetter sånn må jeg nok sykmeldes litt, blir jo så vanskelig å forholde seg til for de jeg jobber med...

Jeg har en ganske så stressende og fysisk jobb som renholder heldigvis er det deltid, siden jeg også studerer som privatist. Vi bruker ikke sterke kjemikalier det er det oppskuringsteamet som gjør [emoji4] Men jeg lurer litt på hvordan det blir å gå når magen blir stor, bøyer meg mye og løper i trapper, så med stor mage blir det sikkert ikke så lett [emoji39] Men men, foreløpig går d greit, blir litt mer slite. Positive er jo at jeg får mye fysisk aktivitet [emoji16]

Jeg har en ganske så stressende og fysisk jobb som renholder heldigvis er det deltid, siden jeg også studerer som privatist. Vi bruker ikke sterke kjemikalier det er det oppskuringsteamet som gjør [emoji4] Men jeg lurer litt på hvordan det blir å gå når magen blir stor, bøyer meg mye og løper i trapper, så med stor mage blir det sikkert ikke så lett [emoji39] Men men, foreløpig går d greit, blir litt mer slite. Positive er jo at jeg får mye fysisk aktivitet [emoji16]
Jeg er tilkallingsvikar som renholder. Har hurtigruten som oppdrag, og der har vi 3 1/2 time på oss og bli ferdig, uansett om det er 150 lugarer og restaurant å vaske. Er ganske ferdig når vi er ferdig der for dagen.

Back
Topp