Hvilken type jobb har dere?

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
Har dere en jobb med mye stress og masse løping?
Er egentlig stress næbra for fosteret?
Sist jeg var gravid, så jobbet jeg i en gruve og fikk svangerskapspenger ganske fort da jeg ikke fikk lov å jobbe og de kunne ikke tilrettelegge.

Vet ikke om vårt stress påvirker,men tror ikke det påvirker så mye. Er jo normalt og jobbe fram til permisjon.
Jeg jobber som konduktør og kommer til å jobbe i toget fram til rundt 4 mnd også får døm tilrettelegge utenfor toget. Sist gang jobba jeg til jeg var 5,5mnd i toget og det var tungt og vondt for kroppen så gir meg tidligere denne gangen. Jeg har jo en jobb som kan være stressende,mye gåing og tunge løft og det tar på for kroppen og gå på bevegelig underlag.

Jeg jobbet som helsefagarbeider på sykehjem sist svangerskap, og der er der mye småløping/gåing og stress. Det gikk kjempefint for min del fram til uke 31, da var det kynnerne som ble så kraftige at jm ikke ville la meg jobbe lengre. Nå skal jeg jobbe i en demensbolig, tror det er et annet tempo der. Så nå satser jeg på å få jobbet tiden ut:)

Sist jeg var gravid jobbet jeg i restaurant/bar med høyt tempo hele tiden, da fikk jeg svangerskapspenger fra rundt uke 20 :) Det var vel nesten mest pga. fare for berusede mennesker, slag/spark mot magen osv, men også pga det høye tempoet.

Denne gangen jobber jeg på kontor, så håper å være i jobb til jeg føder nesten :)

Jeg er frilanser, som fotograf og stylist. Hektisk og tungt, men også veldig deilig å styre dagene helt selv. Elsker det. Ikke måtte ringe arbeidsgiver å si jeg er syk. Kan ligge i senga å jobbe en dag om jeg er slækk.

Institusjon for barnevernet, snart ut i svangerskapspenger gitt. Ble både slått og sparket i magen sist svangerskap, så kaster inn håndkleet mye før denne gangen!

Sykepleier på demensenhet her. Mye gåing, gjerne ofte hele kveldsvakt i strekk minus måltidene da de fleste sitter til bords. Dagvakger er noe lettere enklere å hvile litt da. Ser ikke for meg at jeg greier dette tempoet over lengre tid da det er mye gåing på hardt underlag som tar knekken på ryggen og tunge løft jeg ikke tåler. Spottet litt igjen i går kveld på jobb.

Jobber som advokatassistent. Ganske travelt og stressende til tider, men har gått fint med litt tilrettelegging. Første svangerskap jobbet jeg helt frem til permisjonen. Sist svangerskap ble jeg sykemeldt pga bekkenløsning. Håper og satser på at jeg jobber frem til permisjonen denne gangen også, men det gjenstår å se. :happy:

Jeg jobber som eventplanlegger og er heldig nok til å styre mesteparten av uken min selv. Det er jo flott nå som jeg ikke kan forutse formen like bra, men igjen - det er dager med mye stress og hastesaker som ikke nødvendigvis hjelper på. Jeg tror nok jeg vil jobbe fram til jeg går ut i permisjon, bare med modifikasjoner mtp arbeidsoppgaver :-)

Jeg jobber på kontor. Ikke stressende siden vi er inne i en omorganisering og dermed mister mange arbeidsoppgaver, men litt pes at det er så mye usikkerhet rundt hva slags jobb jeg kommer til å ha når jeg kommer tilbake etter permisjon.

Jobben krever ganske dyp konsentrasjon, det er vanskelig når jeg er dårlig. Men føler heldigvis ikke det er farlig for spiren i magen. :)

Kontor :) kan ta pauser når jeg vil. Er 60% sykemeldt for å kunne komme senere eller dra tidligere pga. Veldig mye kvalme for tiden. Håper det gir seg snart. :) og håper å jobbe helt ut.

Selvstendig kontorjobb med fleksibel arbeidstid så satser på som sist å jobbe 100% helt til permisjon

Lærer [emoji4] Har en følelse av at det kan bli utfordrende med alle områder av jobben etterhvert, men tror det skal gå greit å jobbe så lenge jeg får litt tilpasninger etterhvert

Jeg er sykepleier. Jobber på en relativt rolig avdeling, men det kan bli hektisk til tider. Dersom vi får inn aggressive pasienter må jeg si fra så jeg slipper å utsette lille i magen for noe. Ellers prøver jeg å unngå tunge løft alene. Får se hvor lenge jeg varer på jobb, er så trøtt for tiden! Men satser på at energien kommer tilbake :happy:

Kontorjobb med fleksitid. Greit tempo på jobb - nok å gjøre uten at det blir hektisk. Kommer nok til å sette ekstra pris på fleksibiliteten i jobben når det er tid for kontroller og UL :happy:

Jobber som miljøterapeut ved et psykiatrisk sykehus. Jeg kommer til å få svangerskapspenger for deler av stillingen min, da det er en avdeling jeg ikke kan jobbe på pga risiko for vold.

Badevakt 25% stilling, allerede gått over på svangerskapspenger pga dykking, fare for slag/støt mot magen etterhvert, og krevende jobb i over 30 grader. Føles helt latterlig ut å ikke kunne jobbe de 25% men blir dårlig av varmen og vil selvfølgelig ikke ta noen sjanser med babyen ❤

Jobber som miljøterapeut ved et psykiatrisk sykehus. Jeg kommer til å få svangerskapspenger for deler av stillingen min, da det er en avdeling jeg ikke kan jobbe på pga risiko for vold.

Hvor tidlig kommer du til å søke?

Back
Topp