Hvilken type dyne/pute velger dere?

FRK John Deere

Forumet er livet
Har kjøpt "vanlig" dyner (en til vugga/vogna og en til sprinkelsenga). Turte ikke kjøpe gåsedundyne pga faren for allergi..da vil jeg heller legge et ekstra teppe over nurket.

Jeg kjøpte vanlig dyne, men hadde tenkt til å kjøpe dundyne...

Allergi er ikke så stor sjanse for, med mindre det ligger i familien...

Grunnen til at jeg valgte vanlig dyne var fordi den gamle, koselige damen i butikken anbefalte det. Hun så ut som hun hadde jobbet der i MANGE år og la ut om dunlerret, og bomull, og vokslag og hele remsa om litt av hvert.

Så sa hun at det luktet veldig surt av dun når det ble vasket (eller hva Arianne FLODE?), og at hvis man måtte vaske ofte med et barn som gulpet så ble man liksom ikke kvitt lukta.

Videre sa hun at dundyne i vogn ikke var å anbefale pga at dunet gjerne trakk til seg fuktighet.

Jeg har jo bestilt en baby som ikke gulper, men man vet jo aldri [:D]

Har allergi i familien så tar ingen sjanser..[:)]

ORIGINAL: IdaJ86

Har allergi i familien så tar ingen sjanser..[:)]

Lurt!

De har en Allergo-dyne også, fra Høie. Godkjent av astma og allergiforbundet.
Men det er en termo-dyne, og hun sa at de færreste har behov for en sånn dyne med tanke på isolasjon og sånn i dagens hus..

Den kostet 449,- hvert fall. For 80x100

Har mange som reagerer på dun i familien, så vi har kjøpt Høie Allergo. Syntetisk dyne anbefalt av Norges astma og allergiforbund. Koster 300,- på Jysk!

Vi har kjøpt dyner fra Høie, men det var ikke allergo eller dun. Har ikke problemer med allergi i familien.
Har tre små og en på 80 til sprinkelsenga!

Back
Topp