Hvilken termindato

Bkno1822230

Andre møte med forumet
Hei!

Hvilken termindato forholder dere dere til?
Menstermin, egen beregning eller termindato fra TUL?

I følge termindato jeg fikk da jeg var på TUL er jeg 4 dager lenger på vei enn hva menstermin sier.

Da hadde jeg forholdt meg til den tidlige UL.
Så er det uansett termin UL i uke 18 ich som blir den man skal forholde seg til videre. Unntaket er IVFtermin.

Både lege, JM og TUL mener jeg er 2 dager lenger på vei enn jeg mener :laughing002 så da hører jeg på de frem til OUL

Hos meg er det bare en dag forskjell på det jeg mener og legen har regnet ut, så jeg følger min frem til oul så følger jeg den etterpå.
I første svangerskap var min menstermin mer nøyaktig enn ul terminen for jeg ble satt 3 dager tilbake på ul og han kom dagen før menstermin ;)

Menstermin stemmer jo bare hvis du har en 100% stabil syklus med «perfekt» lutealfase :p Hvis du derimot vet når EL var, kan du jo være ganske sikker på at du vet nøyaktig hvor gammelt embryoet ditt er. Her er det IVF, så her er det ingen tvil :happy:

Veldig «enkelt og greit» her, siden vi gjennomgikk IVF. Må være en av de få fordelene med det! :p

Jeg velger å høre på det de på tidlig ultralyd sa. Og går utifra det de sa der. Termindatoen er beregnet rundt 20-21. Juni :happy: var ikke langt i fra det mens kalenderen mente. 2 dager.

Menstermin og EL-termin er samme dato. Forholder meg til den frem til OUL, selv om jeg i følge TUL var litt lenger på vei.

Ingen er enig :hilarious::hilarious: min menstermin er 12.juni, første TUL sa 10.juni, andre TUL sa 11.juni og jordmor og fastlege varierer mellom de tre :hilarious: så jeg forholder meg til første TUL fordi hun var den som har virka sikrest, og det passer best med EL. Så får jeg forholde meg til OUL hvis vi blir flytta da :)

Jeg har mens termin 18.juni. TUL 17.juni
Spent på OUL. Sist svangerskap hadde jeg mens termin 31. juli. TUL: 25.juli. Og OUL 23.juli. Måtte settes igang 3. august men da var han 4,4kg da han kom

Back
Topp