Hvilken termin skal jeg bruke?

Tessa89

Glad i forumet
I følge meg selv skulle jeg egentlig vært 8 uker på vei. Mulig dette helt ikke stemmer pga rar syklus. Men i går sier gyn at jeg er 6+3 på vei. Dette synes jeg var rart fordi da vil det si at jeg testa positivt når jeg var bare 3 uker på vei:p pluss at jeg fikk 2-3 på cbd:p jeg vet at fosteret vokser ujevnt den første tiden, men hvilken termin skal jeg selv bruke?
I følge meg selv så har jeg termin i slutten av september, å i følge gyn i begynnelsen av oktober. Hva ville dere gjort:)?

Dette er jo mitt første svangerskap, så jeg er absolutt ingen ekspert. Men hører flere som har blitt satt tilbake på tidlig ul, og kanskje frem igjen på oul. Det er jo veldig vanskelig mtp at fosteret vokser veldig ujevnt den første tiden.
Men hvilken av de jeg ville fulgt, det er jeg litt usikker på. De er jo fagfolk som skal kunne dette godt tenker jeg?

Jeg fikk beskjed om å følge mens termin sist svangerskap. Da trodde han at jeg var ca 1,5 uke kortere.. Bør satt tilbake 2 uker på ordinær ul. Jeg også må da ha testet positivt i uke 4 og dette fikk jeg beskjed om st visstnok var fult mulig. Fikk beskjed av jordmor om at jeg da fikk gå Max 7 dager overtid siden det skilte så mye.. Frøkna kom 4 dager før :-)

Jeg fikk positivt i uke 3 (3+2), så det er mulig. Men jeg ville ventet å sett hva de sa på OUL:)

Det går fint an å få pos test i uke 3:-) det gjorde jeg:-) og med at du fikk 2-3 kan være at du produserer mye hcg:-) det trenger ikke nødvendigvis være at du er lengre på vei:-)

Når man er på første kontroll hos jordmor/fastlegen så skriver de jo opp første termin utifra siste mens uavhengig hva tidlig ul viser. Så ville holdt meg til det fram til oul. Men samtidig er du jo klar over at du kanskje kan bli satt tilbake på oul

Når man er på første kontroll hos jordmor/fastlegen så skriver de jo opp første termin utifra siste mens uavhengig hva tidlig ul viser. Så ville holdt meg til det fram til oul. Men samtidig er du jo klar over at du kanskje kan bli satt tilbake på oul
Ho sendte melding til legen min i går å skrev hvor langt jeg var på vei. Så vet ingenting jeg:p får ringe jordmor i morgen å avtale time. Skal høre med de da

Det man får på tidlig UL teller jo forsåvidt ikke, de fleste drar jo ikke på det engang. Det er hva de ser på OUL som teller. På meg skilte det en uke på mens og OUL, men det var sistnevnte de gikk ut fra..

Dersom siste mens er kjent så skal man bruke den inntil OUL, hvis den ikke hadde vært kjent hadde du bare hatt tidlig UL å gå ut i fra. :)

Off..jeg sliter med det samme! Skulle egentlig vært 9+2 i dag, men ble satt tilbake 2 uker og 2 dager på privat ul, får det bare ikke til å stemme! Så gleder meg til oul så jeg kan få et skikkelig svar!!

Back
Topp