hvilken teori har dere....

Lisemor_

Forumet er livet
...ang sikring i hjemmet???

noen vil bare lære barna at et nei er et nei, og at de ikke får lov å røre,

mens andre sikrer alt som sikres kan for å slippe å stresse.

Hva tenker dere å gjøre??

her er vi ikke hysteriske i d hele tatt, synes jeg[:)] david får utforske det meste her ihuset, jeg har troen på at hvis vi bare sier nei nei nei så vil han da bare gå dit og dit hele tiden, derfor velger jeg åtro at ved la han få utforske det han vil så blir ikke det så spennende med tiden[:)]

ORIGINAL: Gabriela

her er vi ikke hysteriske i d hele tatt, synes jeg[:)] david får utforske det meste her ihuset, jeg har troen på at hvis vi bare sier nei nei nei så vil han da bare gå dit og dit hele tiden, derfor velger jeg åtro at ved la han få utforske det han vil så blir ikke det så spennende med tiden[:)]

slik tenker jeg også, men jeg har sikret trappa og ovnen pga fall skader og brannskader....

Er nok ikke av de mest hysteriske,
men har begynt å rydde ting opp i høyden.
Skal også få kjøpt sikring til stikk kontakter, for de er spennende[:)]
Ellers så blir det en del nei om dagen ja[:D].

ORIGINAL: Annask

slik tenker jeg også, men jeg har sikret trappa og ovnen pga fall skader og brannskader....

ja,skalsikre ovnen og trappa vi med, men ang barnesikring påalleskapog skuffer så vet jeg ikke( vi har det klart i skapet) men syns d r litt kjekt når de sitter derogroter og koser seg med kjøkkenredskaper,kluter og sånn[:)] alle farlige kjemikalier osv står i et høyskap ute i gangen[:)] nederste skuffene er d bare kluter o.l[:)]

ja,skalsikre ovnen og trappa vi med, men ang barnesikring påalleskapog skuffer så vet jeg ikke( vi har det klart i skapet) men syns d r litt kjekt når de sitter derogroter og koser seg med kjøkkenredskaper,kluter og sånn[:)] alle farlige kjemikalier osv står i et høyskap ute i gangen[:)] nederste skuffene er d bare kluter o.l[:)]

jepp... men vi har nå sikringer i skapa fra da Aksel var mindre vi da, det hadde jeg faktisk glemt..
har egen skuff på kjøkkenet med redskaper som ikke er spisse eller skarpe, og kjeler har de tilgang til etc...
det kan bli for mye nei nei nei også...

jepp... men vi har nå sikringer i skapa fra da Aksel var mindre vi da, det hadde jeg faktisk glemt..
har egen skuff på kjøkkenet med redskaper som ikke er spisse eller skarpe, og kjeler har de tilgang til etc...
det kan bli for mye nei nei nei også...

ja,ikke sant[:)] og vi mødre tilbringer jo mye tid påkjøkkenet, det r jo middag, baking,rydding og vasking[:)]og ved å la ungene få sitte der å leke seg og kose seg så vil de vel føle seg mer sosiale og at de får ta del i mors hverdag[:)] og med tiden så vil de hjelpe til med alt, og nårde r 4 år så er det de som står for middagen! hohohohohoh[:D][:D][:D] gleder meg til vi skal bake og kose oss sammen jeg[:D][:D]

her er jo et nei et nei..men det vil jo ta litt til før han her i huse forstår at nei betyr å ikke røre..for han ler seg ihjel når jeg sier nei,hehe[:D][:D] ellers har jeg bare trappegrind..vedovnen bruker vi ikke så mye..og oljeovnen har han skjønnt er varm..men nei..jeg er ikke hysterisk..

Er ikke hysterisk i d hele tatt vi, tar d litt som d kommer egentli..
Men har fjerna ting som står på gulvet, og sikra ledninger.. Vaskemidler står fra før inne på vaskerommet på ej hylle, og de to nederste skuffene er bytta om så hu kan få leke med de..
Skal med tiden sikre komfyren med sånn plate, og stenge for vedovnen..

Men som sagt,tar ting som d kommer..[;)]

jeg tenker også å flytte litt på ting som står nærme gulvet, og sikre trappa og peisen. har jo ikke lyst å utsette han for noe. daaakar [:D] også virker det utrolig pes å gå å passe på hele tiden, og fly etter... deilig å bare kunne forlate han i rommet noen sekunder uten å bli nervøs. det ekke hysterisk det vel???[8D][:D]

Tar det som det kommer!! men trappegrinder skal vi ha!! Og sikkert sånne å putte i stikk-kontakter.. ;)

Trappegrind har vi, og noen en skuff (med skarpe gjenstander) er sikret.Skal sikre flere skuffer og, men må handle inn skruer. Skal få plate foran stekeplatene. Stikk-kontaktene trenger vi visst ikke å sikre, for de nye er visst barnesikrede. Jo , også bordkantene har vi sånne myke bordkantgreier på (de er veldig skarpe)

ORIGINAL: Linn1982

Både og!
Jeg vil gjerne kunne gå til et annet rom og gå på do uten å være redd for at det skal skje noe farlig der lillegutt er.

Enig!

Back
Topp