Hvilken tegn hadde dere før positiv test?

Hadde noen sinnsyke eggløsningssmerter og korsryggsmerter pluss bekkenplager fra eggløsningssmerter til positiv test, i tillegg til usedvanlig mye humørsvigninger, mer sinna hormonbombe skal man lete lenge etter. Har alltid vært ett solid tegn hos meg det med irritabilitet....

På vei til lekeland med barna sist lørdag så jeg bak på dem, sambo kjørte, og jeg ble skikkelig bilsjuk.
Tenkte at jeg sikkert bare var uheldig. Iom at jeg visste det var mulig (dog ekstremt lite sansynlig) at jeg kunne bli gravid tok jeg flere tester uka før, men de var negative. Jeg så bare skyggestrek etter litt tid... Trodde jeg! Så i bilen sa jeg til og med til sambo at jeg ikke var gravid, for jeg har fått positive tester veldig tidlig de to siste graviditetene. (den ene endte i SA) Jeg var HELT sikker på at det ikke var noen "fare" :P

Men på vei hjem igjen, ble jeg også skikkelig uggen. Og jeg pleier ikke bli bilsjuk... Så ble litt i tvil. Tok test den kvelden, og den var positiv. Ingen tvil!

Ømme pupper, måtte tisse mye mer enn før, uggen om morgen og ekstremt trøtt

Jeg merket at jeg var småuggen og sliten, puppene var ømme og skjeden var svulmet opp. Og kaffe luktet kjempe vondt!

Typiske mens-symptomer. Vondt i magen, blødde liten blødning som aldri tok seg opp i 3 dager, svingende humør, vonde pupper osv. Var 99% sikker på at mensen kom.... :-)

Hvor liten blødning da om jeg kan spørre? :P

Jeg hadde ikm på fredag. Begynte og småblø på lørdag og har hatt mens smerter sånn opp og ned siden da. Pluss et sånt merkelig trykk der nede. Blødningen min har heller ikke tatt seg opp. Trenger kun bruke truseinnlegg da det er litt brunt "utvannet" blod. Testet meg på lørdags morgen og fikk negativ test. Er så forvirret:P

Hvor liten blødning da om jeg kan spørre? :p

Jeg hadde ikm på fredag. Begynte og småblø på lørdag og har hatt mens smerter sånn opp og ned siden da. Pluss et sånt merkelig trykk der nede. Blødningen min har heller ikke tatt seg opp. Trenger kun bruke truseinnlegg da det er litt brunt "utvannet" blod. Testet meg på lørdags morgen og fikk negativ test. Er så forvirret:p

Det var brunt først, deretter friskt blod og så brunt. 3 dager. Testet positivt andre dag jeg blødde. Det var sånn at jeg brukte bind, men hva skal jeg si....kunne til nød kanskje klart meg med truseinnlegg. Jeg hadde liknende blødning da jeg ble gravid forrige gang, så jeg mistenkte at dette også var festeblødning, da det var 9dpo. Har som regel 13 dagers lutealfase. Er du 100% sikker på at ikke eggløsning har vært forsinket, slik at syklusen er lengre enn normalt denne gangen?

Det var brunt først, deretter friskt blod og så brunt. 3 dager. Testet positivt andre dag jeg blødde. Det var sånn at jeg brukte bind, men hva skal jeg si....kunne til nød kanskje klart meg med truseinnlegg. Jeg hadde liknende blødning da jeg ble gravid forrige gang, så jeg mistenkte at dette også var festeblødning, da det var 9dpo. Har som regel 13 dagers lutealfase. Er du 100% sikker på at ikke eggløsning har vært forsinket, slik at syklusen er lengre enn normalt denne gangen?

Okei, kanskje det er håp! :) jeg hadde først mens dag i forrige syklus 8.9 var ferdig med mensen den 14.9 (lengre periode enn jeg vanligvis har. Jeg var hos gynekolog den 23.9 og fikk da beskjed om at jeg hadde el da hun så på eggstokkene mine med sånn innvendig ultralyd og hun målte størrelsen på folikkelen og sa at vi burde ha sex den dagen og om 2 dager igjen hvis vi ville prøve å bli gravide. Jeg visste jo i grunn at jeg hadde el pga jeg hadde el slim. Så da var det rett i køya når jeg kom hjem ;) :P og da lå jeg tilogmed stille i 1 time for å hjelpe svømmerne:P hehe.. Og samme 2 dager etter. Ikm var jo på fredag. Jeg har vanligvis syklus på 27 dager. Så er så usikker pga neg test og blødningen.

Hva er forresten dpo? ;) er så ferskt for meg alt dette så sliter litt med å henge med! :P

Okei, kanskje det er håp! :) jeg hadde først mens dag i forrige syklus 8.9 var ferdig med mensen den 14.9 (lengre periode enn jeg vanligvis har. Jeg var hos gynekolog den 23.9 og fikk da beskjed om at jeg hadde el da hun så på eggstokkene mine med sånn innvendig ultralyd og hun målte størrelsen på folikkelen og sa at vi burde ha sex den dagen og om 2 dager igjen hvis vi ville prøve å bli gravide. Jeg visste jo i grunn at jeg hadde el pga jeg hadde el slim. Så da var det rett i køya når jeg kom hjem ;) :p og da lå jeg tilogmed stille i 1 time for å hjelpe svømmerne:p hehe.. Og samme 2 dager etter. Ikm var jo på fredag. Jeg har vanligvis syklus på 27 dager. Så er så usikker pga neg test og blødningen.

Hva er forresten dpo? ;) er så ferskt for meg alt dette så sliter litt med å henge med! :p

Dpo er Days past ovulation (dager etter eggløsning). Hcg-stigning er jo veldig individuelt, og noen må vente lenge for positiv test. Man kan også blø i forbindelse med at du skulle hatt mens når du er gravid, og for den saks skyld i løpet av svangerskapet, uten at det er noe galt. Det jeg nevner kalles festeblødning, og er som regel før IKM (som en tidlig, liten mens). Temper du? Det er egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å vente, for å sjekke om du får positiv test. Det kan ha vært en rar mens, og du kan være gravid, men at du har sen HCG-stigning.... Lykke til :-)

Dpo er Days past ovulation (dager etter eggløsning). Hcg-stigning er jo veldig individuelt, og noen må vente lenge for positiv test. Man kan også blø i forbindelse med at du skulle hatt mens når du er gravid, og for den saks skyld i løpet av svangerskapet, uten at det er noe galt. Det jeg nevner kalles festeblødning, og er som regel før IKM (som en tidlig, liten mens). Temper du? Det er egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å vente, for å sjekke om du får positiv test. Det kan ha vært en rar mens, og du kan være gravid, men at du har sen HCG-stigning.... Lykke til :-)

Var det jeg regnet med at det betydde;) tusen takk for svar:) jeg har hatt en bitteliten spotting ca 4-5 dager eller jeg var hos gynekologen som jeg da automatisk trodde var festeblødning. Vi hadde jo sex helgen før gynekologen også.

Får vente et par dager hvis ikke tr kommer ordentlig så får jeg teste igjen! :P er så vanskelig og være tålmodig! :D

Jeg hadde også IKM på en fredag og fikk ikke positiv test før onsdagen etter (hadde en neg på IKM og en neg mandagen etter). Men jeg hadde symptomer før positiv test (uten å vite at det var det det var) i form av mensmurringer og humørsvingninger.

Bare fortsett å teste om tr ikke kommer. Forsinket tr var vel egentlig det aller første symptomet mitt ;)

Har ikke tatt test enda, men tegnene jeg har er:
- Mesmurringer konstant
- Kvalme
- ømme pupper
- veldig følsom
- føler meg oppblåst
- luft i magen OG
det klør OVERALT!
Vet ikke om alt dette er tegn, men jeg føler meg gravid :P
Om jeg ikke er gravid, er det noe skikkelig galt med kroppen..

hadde veldig lignende symptomer som jeg har rett før mens. ømme pupper, stikking og murring nederst i magen og veldig varm.
i tillegg fikk jeg veldig mye luft i magen,og nesten forstoppelse, og masse kviser i ansiktet.

følsom.-...
kvalm
tissa ofte
det som ga utslag for å ta en test var at jeg væska fra brystene!!!!! trodde først det var min bedre halvdel som har trigga de. han har en ting for pupper...
men så var testen positiv.

tror fortsatt det var samboen som gjorde at jeg væska fra brystene da. og ikke sv.skapet. for så tidlig... aldri hørt om.

Ikkje testa eg heller, men har litt ømme pupper av og til ;) så håper!! Har ikm til helga!! Gleder meg til å teste!!

Småkvalmen og ømme bryster. Liten / ingen matlyst en periode før jeg tok all spising igjen, hehe

Back
Topp