Hvilken tegn hadde dere før positiv test?

Bare visste det allerede 2 dager etterpå :)
kvalm
oppblåst
3 kviser
ømme og større pupper

Hmm, kviser, oppblåsthet og murringer i magen.. Fikk det meste av symptomer etter positiv test :)

Ingenting annet enn det jeg pleier å ha før mens.... :-O

Jeg våknet med vooonde bryster!!

Edit:
Jeg fikk også mange kviser på merkelige plasser!!
En gigantisk på rumpa, på overarmene og oppfor brystene! Og jeg har så og si aldri kviser!!

Last edited:
Fra 4 dpo fikk jeg litt ømme bryst (var ubehagelig å sove på magen...)
Begynte å blø litt fra 5 dpo, som varte i 11 dager.
Testa positivt 12 dpo. Og 14 dpo bare for å være sikker. ;-)

Ømme pupper. Pleier jeg aldri å ha, så da ble det test.

Plutselig 3 kviser midt i panna før det kom fler rundt om i hodebunn og fjes. Har aldri hatt noe særlig med kviser, men sist jeg gikk gravid fikk jeg denne typen kviser i hårfestet. Så da begynte jeg å tenke, å noen dager etterpå kom små kvalmen og en sånn rar følelse som jeg ikke klarer forklare hvordan er, men kjente den med en gang igjen fra sist og hadde en grei følelse på at jeg var gravid. Samtidig med kort lunte :p ekstremt tørr hals og voksesmerter i livmoren :)

matlyst! trøtt!

Jeg var veldig oppblåst og utrolig løs i magen i over en uke før jeg egentlig fattet mistanke også noe fordi vi var på ferie i denne tiden :P

Jeg har ingen ømme pupper, men heller ikke hatt det de to andre gangene.. Er kanskje litt stinn i magen, full av luft, og hatt mensmurringer til og fra siste uka.. MEN.. jeg tok ut spiralen 18 september, og aner ikke hvor jeg er i en syklus, da jeg pga to barn på rappen ikke har hatt mens siden juni 2010 :P Så, jeg tenker at mensmurringene kan faktisk være kroppen som starter opp igjen på en måte, har nemlig kun hatt bittelitt blod på papiret et par ganger siden jeg satte inn spiralen..

Det jeg reagerte mest på var hvor stabilt høy temperaturen holdt seg etter EL. Når jeg ikke har vært gravid har den gått litt opp og ned etter EL og fått ett skikkelig eller gradvis fall 1-2 dager før IKM. Denne gangen har det vært utrolig mye høyere, ca 0,2-0,5 høyere enn vanlig etter EL.

Ellers har jeg hatt ømme pupper og vært utrolig trøtt et par kvelder (men det tenkte jeg også kunne være pms og sliten småbarnsmor :p ) ja, og så veldig frossen!

Typiske mens-symptomer. Vondt i magen, blødde liten blødning som aldri tok seg opp i 3 dager, svingende humør, vonde pupper osv. Var 99% sikker på at mensen kom.... :-)

Første tegn var ømme pupper, deretter kviser og oppblåst mage:-)

Lille spire Juni 2014<3
Gutt født Juli 2008<3
Jente født Januar 2006<3

Jeg var egentlig bare litt småkvalm i to dager.. :)

Back
Topp