Hvilken te kan jeg drikke? :)

Det er veldig lite koffein i te, så jeg bruker å drikke en kopp eller to om dagen, hvis jeg ikke drikker en kopp kaffe i stedet :)
Hvis du vil avstå helt fra koffein, finns det en del koffeinfri tesorter, blant annet en serie man får kjøpt på helsekostbutikker som heter London fruit and herb

Jeg finner kun kilder (helsedirektoratet og matportalen) på at man bør begrense antall kopper te per dag til to kopper. Ellers finner jeg lite om at man må styre unna div tesorter.

Hvor leser du det?

Jeg drikker stort sett én kopp te om dagen, noen ganger to-tre. Liker godt fruktte, peppermyntete, ingefær mm.

Vil jo tro alle teene som er laget spesielt for gravide skal være helt trygge?

Man skal vel unngå grønn te hvertfall fordi det hindrer opptaket av folat. Man skal også unngå visse urter, men svart te med frukt skal være greit:) det drikker jeg stortsett 1 kopp om dagen av:)

Du bør kanskje helst unngå svart te... det har en del koffein i det (tror det var 4 kopper eller noe) men Pukka te er godt og mot kvalme er te som inneholder ingefær veldig god. Men som med alt ville jeg kanskje ikke drikke koffein fri te grenseløst heller :)

Dere kaffe elskere. Jeg har kjøpt evergood koffeinfri kaffe. Den smaker godt den, må ikke kutte ut kaffe selv om man er gravid... :)
Av te drikker jeg enten grønn eller frukt:)

Jeg også bruker evergood koffeinfri, smaker nesten helt vanlig kaffi;) ellers så drikker jeg nype te, den skal det vist ikke være koffein i;)

Back
Topp