Miss Claymore!
Forumet er livet
Jeg bruker kun Colgate! Syns solidox smaker så blææ!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Både mannen og jeg er oppvokst med ribbe til jul, men ingen av oss er spesielt glad i det.Eier av en gutt med huleboer skrev:
Så her tok vi tak i min danske aner (er 1/2 dansk).
Vi spiser and fylt med svisker og epler, rødkål, poteter og sky- og fløte saus...
Nam, nam, nam...
Jeg er veldig kresen når det kommer til julemiddagen. Ribba må helst ha liggi en god stund i saltlake og være mør uten for mye fett og svoren må være sprø. (og helst ikke noe dritt kjøpt i sverige!!) Jeg måå ha både medisterpølser og sossiser ved siden. Sausen må være hjemmelaga, best blir den om det er brukt ribbefett istedet for smør i den. Medisterkakene må selvfølgelig være hjemmelaget og laget av medisterDEIG, ikke farse. Surkål og rosenkål er tilbehør som er et must for meg:-p Hva med dere da?Miss Claymore! skrev:
Mammas ribbe og koteletter som er stekt så lenge at de er bruuuune og møre, og alt fettet skal være stekt sånn at det er sprøtt. Sprø svor of course.Tøsa skrev:
Så skal jeg lage sausen, det er en brunsaus med blandt annet rødvin, solbærsaft, brunost/snøfrisk osv...
Poteter og rosenkål hører med.
Og det må være MAMMA som lager det altså! (Unntatt sausen)
LittleMonkey skrev:
Jeg er veldig kresen når det kommer til julemiddagen. Ribba må helst ha liggi en god stund i saltlake og være mør uten for mye fett og svoren må være sprø. (og helst ikke noe dritt kjøpt i sverige!!) Jeg måå ha både medisterpølser og sossiser ved siden. Sausen må være hjemmelaga, best blir den om det er brukt ribbefett istedet for smør i den. Medisterkakene må selvfølgelig være hjemmelaget og laget av medisterDEIG, ikke farse. Surkål og rosenkål er tilbehør som er et must for meg:-p Hva med dere da?Miss Claymore! skrev:
Enig i det meste her bortsett fra det som er uthevet, fordi jeg ikke vet hva sossiser er og fordi jeg kun har smakt medisterpølser en gang .. Men jeg har ikke den lange erfaringen med julefeiring, så er ny i "gamet" :p
Vi feirer jo jul hos svigers siden min familie ikke feirer jul, og ribba der er "bare" fett også har de sky til - ikke saus..... :/
Gleder meg til vi kan begynne å feire her og heller invitere familien så vi får litt variasjon i julemeddan!!
Synes også pinnekjøtt er skikkelig godt!