Har en på ett år som har vært dårlig i de siste. Startet med ørebetennelse for noen uker siden, vært forkjøla siden og har nå stygg hoste, hadde feber i forigårs og litt i går kveld og har super hovne mandler. Igår så jeg masse små rød prikker på bena, litt på magen og armene! Han hadde en liten "kvise" på ene fingern og to "kviser" på andre hånda. Idag har formen vært fin(bortsett fra hosten), men nå ser jeg at på tunga har han noe som ligner en stygg blemme, og to andre mindre prikker/blemmer.
Var hos legen igår og han sa det var øvre luftveisinfeksjon. Jeg nevnte hånd-, munn- og fotsyke (pga "kvisene"). Men han mente at det ikke kunne være det, siden det var så lite, og at han ikke hadde noe på føttene.
Jeg lurer nå på om han har hatt den fjerde barnesykdom, men tenker også at det er hånd-, munn- og fotsyke i tillegg evt.?!
Noen som vet hva det kan være? Er det tilfeldig eller har han begge to sykdommene?!
Var hos legen igår og han sa det var øvre luftveisinfeksjon. Jeg nevnte hånd-, munn- og fotsyke (pga "kvisene"). Men han mente at det ikke kunne være det, siden det var så lite, og at han ikke hadde noe på føttene.
Jeg lurer nå på om han har hatt den fjerde barnesykdom, men tenker også at det er hånd-, munn- og fotsyke i tillegg evt.?!
Noen som vet hva det kan være? Er det tilfeldig eller har han begge to sykdommene?!