Hvilken sykdom?!

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Har en på ett år som har vært dårlig i de siste. Startet med ørebetennelse for noen uker siden, vært forkjøla siden og har nå stygg hoste, hadde feber i forigårs og litt i går kveld og har super hovne mandler. Igår så jeg masse små rød prikker på bena, litt på magen og armene! Han hadde en liten "kvise" på ene fingern og to "kviser" på andre hånda. Idag har formen vært fin(bortsett fra hosten), men nå ser jeg at på tunga har han noe som ligner en stygg blemme, og to andre mindre prikker/blemmer.

Var hos legen igår og han sa det var øvre luftveisinfeksjon. Jeg nevnte hånd-, munn- og fotsyke (pga "kvisene"). Men han mente at det ikke kunne være det, siden det var så lite, og at han ikke hadde noe på føttene.

Jeg lurer nå på om han har hatt den fjerde barnesykdom, men tenker også at det er hånd-, munn- og fotsyke i tillegg evt.?!

Noen som vet hva det kan være? Er det tilfeldig eller har han begge to sykdommene?!

Jeg tenkte først munn fot og håndsykdom.
Trenger ikke være mye, og det behøver ikke være alle steder. Og det kan komme etterhvert.

Hvordan er det nå da?

Jeg tenkte også munn fot og hånd. Og ikke fjerde barnesykdom egentlig. Hvordan går det med tunga? Evt skarlagensfeber?

Høres absolutt ut som hånd-, munn- og fotsykdom, vi hadde en runde av det her i huset for et år siden der vesla hadde minimalt med utslett mens sambo og jeg begge fikk mye mer utslett og plager... så jeg tror ikke det er så uvanlig at barna kan ha de ulike barnesykdommene uten å bli så hardt angrepet.

Jeg tenkte også munn fot og hånd. Og ikke fjerde barnesykdom egentlig. Hvordan går det med tunga? Evt skarlagensfeber?
Han har litt vondt på tunga, men spiser litt mat! Det er der fortsatt, men er ikke like ille.. tenkte også på skarlagensfeber, men da er det visst karakteristisk at tunga blir veldig rosa, og det har den ikke vært.. snakket med barnehagen og det har vært to tilfeller av noen som tror de har hatt hånd, munn og fotsyke.. så jeg er egentlig ganske sikker nå på at det er det det er:)

Da er det trolig det ja.

Back
Topp