Hvilken str. babyklær

HeidiG

Elsker forumet
Er førstegangsgravid, og har litt lyst til å kjøpe inn litt nøytrale babyklær. Mest fordi det virker så koselig - ikke fordi det er praktisk eller noe :laughing002 Hvilken størrelse er tryggest å kjøpe inn i? :happy:

Og noen som kan anbefale butikker som er gode på kjønnsnøytrale babyklær?

De fleste babyer født til termin vil bruke str 50-56 :)

Jeg har kjøpt bittelitt plagg i størrelse 56-62 og 68-74. Men er bare sånn en pysj i hver størrelse og så en pakke med bodyer i 56-62.

Kjøpte vel egentlig mest fordi det var ole brumm, tigern og dumbo :love017

Her har alle 3 brukt str 50 når de ble født. Brukte det vell et par uker til 1 mnd før de gikk over til 56.

Har fått små babyer, så da har jeg kjøpt litt i str50.
Praktisk med omslagsbody og strømpebukser i starten :) pysj uten fot.

56 er trygt for de fleste, noen kan bruke 50 en liten periode. Str 62 er det man får mest gaver i ;)

Jeg synes lindex har mye fine babyklær, men siden termin er i jan er det fint med ull, da er det lettest å finne gode tilbud online evt ullpakker på finn.

50-56 ja! Hvis du holder til i Oslo, så anbefaler jeg green kids second hand på Løren. Det har de masse fint og brukt til en billig penge. Mye fin ull er det også. :smiley-bounce012

Sønnen min var 3,5kg og 52cm da han ble født. Han brukte 50 de første to ukene, og så tok vi frem 56. 62(svømte i enkelte ting) tok jeg frem da han var rundt 6 uker. Brukte 56 og 62 parallelt noen uker. Så ble det 68 rundt 4månder. Nå er han snart 9mnd og bruker mellom 68og 74, men buksene i 68 begynner å bli litt korte.

Denne gangen vill ha litt i alle størrelsene, men ønske klær i 68+ alle gave vi fikk var i 62. Så hadde enormt med klær i den størrelsen:)

Last edited:
Vi brukte 50 i noen uker før 56.
Hatet omslagsbody og pysj med fot.
Ingen krise å kjøpe litt, evt mye hvis du vet dere ikke får så mye. Vi kjøpte og ønsket oss ullpakker fra finn.no :)

Vi hørte på alle som sa 50-56, og omtrent frarådet oss å kjøpe 50, babyen vår brukte str 44 i over en måned, og det var for stort :P 3200 gram og 50 cm, så forskjell på barn, mens andre venninner har måttet gå rett på 56 og knapt fått brukt det.

Vi brukte str 50 lenge, iallefall 6 uker før vi gikk over til str 56. Hun var nesten 3 mnd før vi gikk over til str 62. Hun var ikke den største ved fødsel (3,1kg,49cm), men heller ikke veldig liten :) vi kommer nok til å kjøpe endel i str 50 for det er kjedelig når de svømmer i tøyet. Vi var heller aldri tilhengere av strømpebukser på så små. Omslagsbody og myke bukser (uten fot) brukte vi mest :)

Vi brukte også 50 i kanskje 6 uker :) Ville kanskje handlet mest i 56, men ha et par ting klart i 50. Så får du handle mer etter behov :)

Jeg brukte 50 i 2-3 uker med førstemann, mens andre gikk såvidt inn i 56 plaggene ved fødsel, begynt med 62 etter en uke. Tredje igjen hadde jeg med 56 til fødestua og hun svømte i det. Så det er nok lurt å ha 2-3 sett hver av de minste størrelsene ;) er det første kan det jo hende du får flere etterpå, så det er ikke bortkastet uansett. Ull er gull forresten, om det er gulp eller tiss ved siden av bleia, så blir ikke baby kald av det.

Vi fikk nesten ikke bruk for str 50 på gutten vår. Hadde heller ikke kjøpt så mye av det da jeg hørte at de vokser så fort ut av det. Jeg planla heller å kjøpe litt ekstra i 50 etter han var født dersom han skulle være veldig liten, men det ble jo ikke nødvendig. Ville gått å kjøpe for 56:)

Takk for tips dere! Det har vært født mange store babyer i familien, så tror jeg kommer til å gå for str. 56 :happy:

Takk for tips dere! Det har vært født mange store babyer i familien, så tror jeg kommer til å gå for str. 56 :happy:

Det tror jeg er lurt :) evt ta med ett sett i str 50 på sykehuset i tilfelle :) Jeg gjorde det med nr 2, men han gikk rett inn i 56, mens med første hadde jeg kun 56 og hun svømte i det :P

Vi kunne bruke bukser i 50 en måned tenker jeg, bodene holdt bare et par uker. 56var litt stort, men holdt mye lengre. Vi arvet mye nesten ubrukt i 50, som vi gir videre dersom nestemann også er en 4kgs baby :-)

Back
Topp