Hvilken solkrem bruker du?

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Jeg blir gaaaal av alle disse testene for tiden, der den og den solkremen er fy-fy å bruke..!:mad: Så jeg lurer rett og slett på: hvilken solkrem bruker DU??
I dag har sommeren kommet for fullt her (endelig!), så må ha solkrem til både kropp og ansikt, så jeg ikke blir seende ut som en kokt hummer:p

cosmica Kids faktor 30, dog innkjøpt i fjor så den har vel noe lavere faktor i år, og ny bør innkjøpes når ferien kommer for fullt/vi reiser på svigers, men for den sola vi har her nå holder det fint.

Brukes på hele familien, men jeg har en eller annen liten sak med ansiktssolkrem som jeg bruker i ansiktet, det tror jeg dog var en liten reklametube, så den er ikke stor. Jeg bruker like gjerne den andre, men den er SEIG da... derav at den andre er smartere i ansiktet, men den er fakor 15 da, som sånnsett holder her i landet altså.

Jeg har også en spray fra disse her miljømerkede fra obs... englamark. Egentlig liker jeg å blande cosmikaen med den for å få den lettere å smøre ut, men det blir bare griseri.

cosmica Kids faktor 30, dog innkjøpt i fjor så den har vel noe lavere faktor i år, og ny bør innkjøpes når ferien kommer for fullt/vi reiser på svigers, men for den sola vi har her nå holder det fint.

Brukes på hele familien, men jeg har en eller annen liten sak med ansiktssolkrem som jeg bruker i ansiktet, det tror jeg dog var en liten reklametube, så den er ikke stor. Jeg bruker like gjerne den andre, men den er SEIG da... derav at den andre er smartere i ansiktet, men den er fakor 15 da, som sånnsett holder her i landet altså.

Jeg har også en spray fra disse her miljømerkede fra obs... englamark. Egentlig liker jeg å blande cosmikaen med den for å få den lettere å smøre ut, men det blir bare griseri.
Okay, tusen takk!:) Cosmica er den fra apoteket, ikke sant? Jeg har som regel kjøpt den som heter.... Eeh... Tja, hva heter den igjen da?!:p Hvit og oransje flaske i allefall, men den var visstnok en av solkremene med mest hormonforstyrrende stoffer i, i følge den ene solkremtesten...

Bruker eucerin 50 Kids spray på barna, de blir ekstremt lett brent. Jeg sliter med samme problemet og bruker en nivea med 30 fra i fjor, går over til en med faktor 15 senere når kroppen er vant til sola. Har en egen med faktor 15 (tror det et cosmica) til ansiktet som bare jeg bruker.

Okay, tusen takk!:) Cosmica er den fra apoteket, ikke sant? Jeg har som regel kjøpt den som heter.... Eeh... Tja, hva heter den igjen da?!:p Hvit og oransje flaske i allefall, men den var visstnok en av solkremene med mest hormonforstyrrende stoffer i, i følge den ene solkremtesten...

Jeg kjøper på apoteket ja, ikke på matbutikken hvor de sener niva og amre solaire er de vel, som er fulle av parfyme, og hormonforstyrrende tull. Jeg kjører parfymefritt og barnevenniig, hudvennlig og sånn, og da må man på apoteket

Cosmica kids 30 hadde vunnet en solkremtest for noen uker siden sa de til meg på mitt lokale apotek 1:)

Den var en av flere som vr "best i test" i fjor også, det er derfor vi har den.

Jeg bruker alltid hormonsjekk-appen til Forbrukerrådet før jeg kjøper alle slags kremer. Den er veldig grei. du trenger bare scanne strekkoden så forteller den deg om det er hormonforstyrrende stoffer i kremen:)

Cosmica kids 30 og Forever Living 30 :)
Nivea kids e ein versting, den blir både eg og jentungen full av utslett av...

Det er jo likevel bedre å velge en som er fri for all dritten og ikke den som inneholder mest av det da.

Og vi vil ha høy faktor, ikke 4,6,8 som vi er oppvokst med på blå niveaflasker, og uten parfyme, for vi har sensitive unger.

VG er farligere enn det meste annet. Undersøkelsen forteller oss hvilke solkremer som har minst dumme ting i seg, VG sier at undersøkelsen er farlig, vi må smøre. Undersøkelsen sier vi skal smøre, men viser oss valgmuligheter.

VG derimot skremmer tusenvis av foreldre fra å gi sine døtre hpv-vaksine med en idiotisk artikkel full av feilsitater og løgn.

Jeg tar ikke helseråd fra VG om det brenner en viss plass engang, det kan de ikke.vi smører alle, store og små, med krem som ikke inneholder parfyme og masse annet tull.

Vi bruker Cliniderm, veldig fornøyd med den:-) Og så kjøpte vi et annet merke til lille trollet på halvannet, et eller annet fransk navn som begynte på L, som de anbefalte på apoteket, faktor 50, fornøyd med den også:-)

Jeg skal kjøpe til meg selv i morgen. Mannen min bruker datteren vår sin. Hu er rødhåret og har melke hvit hud. Så her tas ingen sjanser. Har en solkrem fra apoteket med faktor 50 til hu. Husker ikke hva den heter i farten men fungerte fint i fjor. Jeg får vel kjøpe en med ca faktor 15-20. Etter forrige graviditet så blir jeg ikke solbrent så fort lengre.

Back
Topp