Hvilken smokk og flaske foretrakk din nyfødte?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Dere som gav smokk tidlig (i løpet av første ukene/måneden): hvilken smokk foretrakk babyen? Måtte du prøve flere? Hvilke likte han/hun ikke isåfall?

Hvilken flaske var det lettest å få babyen til å drikke av? Var det noen som ikke fungerte? Tenker at jeg skal amme, men ha noen flasker i tilfelle det blir behov.
 
Helt i begynnelsen var det kun avent sutti, som han fikk på sykehuset han tok. Etter et par uker gikk vi er til avnet 0-6mnd. Tok kun avnet flasker også.
 
Førstemann foretrakk 6+ måneders latexsmokk fra mam. Andremann ville kun ha smokk fra suavinex i latex.
Begge tok dr.brown flasker.
 
Helt i begynnelsen var det kun avent sutti, som han fikk på sykehuset han tok. Etter et par uker gikk vi er til avnet 0-6mnd. Tok kun avnet flasker også.

Førstemann foretrakk 6+ måneders latexsmokk fra mam. Andremann ville kun ha smokk fra suavinex i latex.
Begge tok dr.brown flasker.

Takk for svar, begge to! Måtte dere prøve mange forskjellige typer før barnet godtok en, eller godtok barnet den første dere prøvde og så viste det seg etter hvert at de ikke godtok andre typer? Lurer på om jeg må kjøpe et utvalg...
 
Takk for svar, begge to! Måtte dere prøve mange forskjellige typer før barnet godtok en, eller godtok barnet den første dere prøvde og så viste det seg etter hvert at de ikke godtok andre typer? Lurer på om jeg må kjøpe et utvalg...
Min andre var gjennom alt som fantes av smokker før jeg fant den han godtok.
Med første prøvde jeg kun nyfødt mam først.

Har du hentet ut babypakker? Oppi de får du i hvert fall to forskjellige typer.
Jeg har kun kjøpt én annen type til vesla nå, og så kjøper jeg heller andre om disse ikke blir godkjent. Er så kjedelig å bruke masse penger på forskjellige, og så godtar de den fra kiwi. :)
 
Min andre var gjennom alt som fantes av smokker før jeg fant den han godtok.
Med første prøvde jeg kun nyfødt mam først.

Har du hentet ut babypakker? Oppi de får du i hvert fall to forskjellige typer.
Jeg har kun kjøpt én annen type til vesla nå, og så kjøper jeg heller andre om disse ikke blir godkjent. Er så kjedelig å bruke masse penger på forskjellige, og så godtar de den fra kiwi. :)

Jeg har bestilt babypakkene idag, faktisk, så kan hente dem ut om noen dager. :) Ok, to forskjellige smokker i pakkene, det var jo lovende, da har vi jo allerede et lite utvalg om noen dager. :) Vet du hvilke typer som ligger i babypakkene? Ja, sant at det er kjedelig å bruke masse penger på smokker hvis de godtar den første. Tenkte at jeg ved å forhøre meg her kanskje kunne få en viss indikasjon på hva som var mest populært hos babyer slik at jeg kunne kjøpe de mest populære typene. :)
 
Jeg har bestilt babypakkene idag, faktisk, så kan hente dem ut om noen dager. :) Ok, to forskjellige smokker i pakkene, det var jo lovende, da har vi jo allerede et lite utvalg om noen dager. :) Vet du hvilke typer som ligger i babypakkene? Ja, sant at det er kjedelig å bruke masse penger på smokker hvis de godtar den første. Tenkte at jeg ved å forhøre meg her kanskje kunne få en viss indikasjon på hva som var mest populært hos babyer slik at jeg kunne kjøpe de mest populære typene. :)
Jeg lurer på om ikke det var en fra mam og en avent som var i pakkene. Samt to små tåteflasker, i hvert fall én av de fra avent. :)
 
Takk for svar, begge to! Måtte dere prøve mange forskjellige typer før barnet godtok en, eller godtok barnet den første dere prøvde og så viste det seg etter hvert at de ikke godtok andre typer? Lurer på om jeg må kjøpe et utvalg...
Smokk fikk han på nyfødtintensiven, så der fortsatte vi bare med avnet. De hadde flere merker med flasker på barsel, og der så vi veldig tidlig at han ikke likte mam og NUK, mens avent tok han enkelt.
Er forskjell på barn, så noen tar nok det første de får, andre er litt mer "nøye" på det.
Du får med litt forskjellig i de gratis pakkene, så slipper du å kjøpe inn og kan eller se om barnet tar en av de
 
Har tatt alt vi har tilbydd. Starta med å bruke de vi fikk gratis i babypakkene.
Bruker mest man smokker og flasker nå. Flaskene fordi man kan skru av bunnen så de er enklere å få rene, og smokkene fordi det bare har blitt sånn.
 
Vi prøvde maaaange ulike smokker, lillebror tok kun mam (storebror ville ikke ha smokk). Av flasker hadde vi Dr.Browns. :)
 
Eldste tok det han fikk.
Yngste ville ikke ha snokk før hun var 6 uker. Da var det kun Avent Soothie som gjaldt.
Nå er det kun dr.brown/nuk sine som har en tut som peker oppover.

Mam og avent var helt uaktuelt. Nektet og nekter plent fortsatt (7mnd).
 
Han tok det han fikk av smokker, men flaske var det klart mam sin som var best for han:)
 
Begge har tatt avent sine smokker, nektet helt mam sine. Eldste gikk over til mam da hu var 6mnd.

Yngste tok medela calma helt fra start, men vi måtte fort over på mam sine. Da hu plutselig nektet å ta noen andre. Vi prøvde det meste.
 
Min tok NUK latekssmokk. Gikk over til mam da hun var rundt 6 mnd etter litt jobbing fra meg, da de er enklere å få tak i [emoji23]
 
Eldste tok avent. Og det var det første vi prøvde, så da prøvde vi ikke noe annet [emoji6]

Yngste tok det de hadde på nyfødtintensiven. Men der dryppa de sukkervann i munnen før de dytta inn smokken, så kan være det som var grunnen [emoji849]
 
Dere som gav smokk tidlig (i løpet av første ukene/måneden): hvilken smokk foretrakk babyen? Måtte du prøve flere? Hvilke likte han/hun ikke isåfall?

Hvilken flaske var det lettest å få babyen til å drikke av? Var det noen som ikke fungerte? Tenker at jeg skal amme, men ha noen flasker i tilfelle det blir behov.
Eldste brukte kun trøst smokk. Avent flaske.

Yngste hadde mamsmokk og mamflaske
 
Begynte med smokk da hun var to uker. Jeg hadde da mam, avent og en nuk genius smokk i hus. Mam brakk hun seg av, avent klarte hun ikke holde på, men nuk elsket hun fra første stund.

Av flasker tok hun kun avent sine.
 
Første: cherry nip smokk(runde smokker) og Avent Natural flasker.

Andre: esska smokk og MAM flasker.
 
Back
Topp