Hvilken side

Tiger Mamma

Elsker forumet
skal familiene sitte i kirka. Brudens side på høyre side eller venstre?
Å hvilken side av han som følger opp skal bruden gå?

Brudens familie sitter alltid på venstre siden i kirken, brudgommens på høyre.
Bruden går opp kirkegulvet til høyre, mannen som følger henne til venstre.
Ned kirkegulvet går bruden til venstre og brudgommen til høyre.

Var i kirka å øvde i går vi. Da fikk vi beskjed om at jeg skulle gå på venstreside å pappa på høyre opp kirkegulvet. å når vi går ned skal jeg ha sambo på min venstre side...

ORIGINAL: Tutti80

Var i kirka å øvde i går vi. Da fikk vi beskjed om at jeg skulle gå på venstreside å pappa på høyre opp kirkegulvet. å når vi går ned skal jeg ha sambo på min venstre side...

Jeg gifta meg i mai og da jeg gikk opp kirkegulvet gikk jeg på venstre side og hadde pappa på min høyre side. Presten fortalte at dette blir gjort mye pga at bruden ofte har stor kjole så når hun går opp kirkegulvet går hun rett mot stolen og når hun går ned igjen er det bare og reise seg opp og står da på plass. Slipper og dra med seg slepet[:)][:)][:)] Så ned hadde jeg mannen min på min venstre side.

Alle "regler" er fra gammelt skikk og bruk.. I dag kan man gjøre det man vil..

Har sett bruden på venstre side, der skal iallefall jeg gå, hvem som sitter hvor tror jeg ikke jeg skal bry meg med, de skal få sitte hvor de vil.

brudens familie til venstre...det er på den siden bruden går på i kirken
(opp til alteret.. hun går fortsatt på venstre side av kirken, men høyre side av mannen, ned igjen....[8D])

og brudgommens på høyre side.

men når vi kom inn i kriken så satt våre familier blandet...[:)]

ORIGINAL: llunah

brudens familie til venstre...det er på den siden bruden går på i kirken
(opp til alteret.. hun går fortsatt på venstre side av kirken, men høyre side av mannen, ned igjen....[8D])

og brudgommens på høyre side.

men når vi kom inn i kriken så satt våre familier blandet...[:)]

hihi ble mye sjangling på deg da?! [8D]

Back
Topp