Hvilken shampoo bruker du?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Går du for frisør shampoo eller butikk shampoo?

Jeg har per dags dato aldri brukt butikk shampoo, men vurderer det sterkt for å se om jeg merker forskjell.
Har veldig tykt og langt hår. Har sverget til Redken og Kevin Murphy i alle år.

Jeg byttet til frisørshampo for 5 år siden, og har aldri sett tilbake. ;)

Har prøvd en del forskjellig, men jeg ender bestandig opp på den orange serien til Kerastase. Nå for tiden bruker jeg den blå shampoen (for sensitiv hodebunn) kombinert med orange balsam (for tørt hår), tror kanskje jeg skal fortsette med det. Har vært plaget med sår hodebunn og litt kløe, syns det er litt bedre nå.

09139200444.jpg
10444804-1321890981-346613.jpg

Last edited:
brukte redken og frisørshampoo lenge. men tenkte jeg skulle prøve butikkshampoo til 10-20 kr alla wella ol.

og merker ingen forskjell. bare på lommeboken ;) mye billigere.

Hsr også langt og tykt hår (som alltid ser alt for stort ut).. Har brukt butikkshampoo i alle år helt til jeg for ett år siden skiftet til Redken Real Control. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til butikkshampoo! Håret mitt er nå mye mykere og lettere å gre ut og ligger mye finere!!

Bruker den define moroccan argan oil shampoo ( butikkshampo) Bruker også samme i balsam. Koster vel 50 kr pr flaske, men håret mitt er så fint og mykt lenge. Det blir ikke fett heller, andre shampooer synes jeg håret blir fett etter 1 dag.

Har prøvd et par ulike frisørshampo, aldri vært fornøyd etter et par gangers bruk.
Bruker butikkshampo av ymse typer.
Har aldri hatt supertykt hår, men hadde, for vel åtte år siden, hår ned til knærne. ;)
Nå har jeg fått myyye tynnere (og kortere) hår, men til gjengjeld har det jo blitt "lettere" slik at det naturlige fallet og "krøllen" kommer bedre frem. :)
Bruker Bio+-serien mot tørr og kløende hodebunn noen ganger, siden jeg er plaget med eksem i perioder og det hjelper. :)

Her går det i Redken Extreme serien, og i Sebastian Penetrate shampo og balsam :)
Bytta til frisør produkter for endel år sia, å kunne ikke tenkt meg å bruke noe annet ;)
I tillegg gjør det jo ikke noe å få både shampo å balsam for 150kr når man bestille fra utlandet, i stedenfor å betale 500kr her hos frisøren for samme greia ;)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Her går det i Redken Extreme serien, og i Sebastian Penetrate shampo og balsam :)
Bytta til frisør produkter for endel år sia, å kunne ikke tenkt meg å bruke noe annet ;)
I tillegg gjør det jo ikke noe å få både shampo å balsam for 150kr når man bestille fra utlandet, i stedenfor å betale 500kr her hos frisøren for samme greia ;)

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Nei, godt poeng det. Jeg kjøpte hos frisøren kun de første gangene, til jeg oppdaget at jeg kunne fått det mye rimeligere på nett. Hvis ikke hadde jeg neppe tatt meg råd til det. Jeg har veldig vanskelig hår da, type veldig nordisk tynt og tørt hår.

Bruker denne. Er veldig fornøyd. Håret blir tykt og fint!

Vedlegg

• tigi catwalk.jpg
    tigi catwalk.jpg
    8,8 KB · Visninger: 74
Jeg har litt dårlig råd, så jeg har ikke råd til å kjøpe frisørshampoo akkurat nå, så det blir nok butikkshampoo på meg ja :P

Jeg har prøvd ulike frisørsjampoer og fra butikk. Er faktisk mest fornøyd med butikk... Håret blir da rent og luftig. Fra frisør synes jeg håret blir fort fett, tungt og litt "gummiaktig"

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk mange gode tips, jeg har også ekstremt sensitiv hodebunn og reagere på nesten alt.
Glemte å nevne at jeg alltid bruker Head & Shoulder under frisørshampo, hvis ikke klør jeg meg til blods.

Lush big shampoo og american cream balsam :) lukter himmelsk :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har tykt hår med maaaasse krøller, jeg har veldig lite floker i håret til at det er så mye krøll og såpass tykt!
Jeg har i noen få, veeeldig få, perioder brukt frisørshampo, men ikke merker jeg noen spesiell forskjell hverken på håret eller hodebunn...jeg har naturlig tørt hår, så heller ikke plaget med at det blir fett!
Jeg bruker forskjellig butikkshampo, men mest Sunsilk (lilla og grønn) både shampo og balsam; fungerer knall :-)
Jeg bruker også mye styling i håret pga krøllene...da bruker jeg mye hårskum (fra butikk) har brukt mye hårskum fra frisør tidligere, men lommeboka sa stopp!!! Jeg bevilger meg noe styling (for hår med krøller) fra frisør som jeg bruker ved spesielle anledninger!!

Veldig fornøyd, og får hundrevis av kommentarer for håret mitt...bare positive...pga disse krøllene :-)

Bruker kun frisørshampo og -balsam, Redken All Soft samt Kérastase sin oransje serie (som toneany har lagt ut bilder av). Har langt hår med mye fall, hvert hårstrå er normalt tykt, men jeg har veldig mye hår. Hår som lett blir brusete. Butikkshampo er et mareritt for mitt hår og hodebunn og noe jeg ikke bruker. Da ser jeg i såfall ut som en støvkost etterpå ;).

Bruker kun frisørshampo og -balsam, Redken All Soft samt Kérastase sin oransje serie (som toneany har lagt ut bilder av). Har langt hår med mye fall, hvert hårstrå er normalt tykt, men jeg har veldig mye hår. Hår som lett blir brusete. Butikkshampo er et mareritt for mitt hår og hodebunn og noe jeg ikke bruker. Da ser jeg i såfall ut som en støvkost etterpå ;).

Hahaha! Støvkost ja, det hadde vært morsomt å se. :p

Jeg bruker stort sett Tigi bedhead. Har prøvd litt forskjellig og er mest fornøyd med urban anti dot. :-)

Back
Topp