Hvilken seng..

Lykkeliten

Glad i forumet
Hvilken seng dere har ?
Er den medium eller hard?
Hvor mye la dere ut for sengen?

Vi skal ha en xov 200 tenkte vi da.. Men synes den var litt myk.

Vi har for myk seng og har tenkt å kjøpe ny, men vi betalte 15 000 for den for bare noen år siden og syns det er litt surt å bytte alt...

Det dere må tenke på er om dere sover på magen eller ryggen?
Jeg sover på siden og magen, vår seng er for myk for oss fordi jeg får feil stilling på bekkenet.
Hadde jeg sovet på ryggen så hadde myk vært midt i blinken, da den former seg etter ryggen min.
Dette med madrass og seng er så viktig. Snakk med noen som kan dette, prøv den godt i den stillingen dere sover i.
Og ikke tenk penger men helse.
Vi gjorde ikke det, sitter nå med en seng til nesten 30 tusen som gjør at jeg har smerter hver dag.

Vi har billigseng (kontinental) med geleovermadrass, overmadrass er viktigst for oss. den former seg etter hvordan man ligger. Supermyk, vi kunne ikke hatt hard seng siden jeg sover på magen og mannen plages med ryggen om senga er for hard. Han sover på rygg :p

Medium. Akkurat passelig. :) litt myk for mannen på 100kg men om den er hard får han vondt i ryggen.

Har seng og madrass fra IKEA. Medium vil jeg si. Jeg liker myke senger så hadde ikke klaget om den var mykere da :p

Husker ikke hva den heter, men kjøpt på møbelringen for 6 år siden eller noe.

Tror jeg har medium og samboer hard madrass. Man kunne nemlig velge madrass på hver side siden madrassene skulle inni et felles trekk. Og så er det overmadrass på toppen

Kosta bortimot 30 000,- men betalte rundt 17000 tenkef jeg med sengegavl.

Husker ikke hva den heter, men kjøpt på møbelringen for 6 år siden eller noe.

Tror jeg har medium og samboer hard madrass. Man kunne nemlig velge madrass på hver side siden madrassene skulle inni et felles trekk. Og så er det overmadrass på toppen

Kosta bortimot 30 000,- men betalte rundt 17000 tenkef jeg med sengegavl.

Samme opplegg her. Veldig, veldig fornøyde. Dyrt, men verdt det, syns vi :)

Kontinentalmadrasser fra Ikea, som egentlig er to 90cm brede madrasser som festes til hverandre. Og en 180 overmadrass over. Mannen min har derfor hard madrass og jeg har medium, vi er kjempefornøyde.

Det mange ikke vet at Ikea lager veldig gode madrasser, og man får svært mye for pengene ved å kjøpe madrasser der. Jeg skjønner ikke poenget med å kjøpe madrasser til 50 000 når Ikea sine er like gode :)

Vi har akkurat bytta ut ei utslitt ei fra Ikea, med ei svane kontinentslseng. Jeg har hard madrass siden jeg helst sover på magen og har nye vondt i ryggen, han har mykere madrass fordi han trives best på ryggen.

Vi har svane kontinental 180x210 kostet rundt 25000 for ti år siden. Vi kan velge hardheten ved å snu madrassene som er inni - en side medium og en side hard, nå har vi hard begge to. Byttet overmadrass i fjor

Har 210x210, toppmodellen i Signature-modellen til Bohus. Kostet vel 28 000 eller noe. Medium madrasser. Aldri sovet så godt før.

Myk og kjøpte den vel for rundt 6000 om jeg ikke husker feil. Drømmer om en større seng...

Back
Topp