Hvilken seng

Klodehode

Elsker forumet
Har tenkt oss ut for å kjøpe seng til snuppa i morgen. Hun fyller tre år i januar så det er vel på høy tid hun fytter ut av sprinkelsenga. Men så sitter vi her og lurer litt på hvilken type seng det er lurt å kjøpe. Vi har bestemt oss for å hoppe over juniorseng og gå for en seng med normal lengde.

Rommet hennes er ikke så stort så vi har lurt litt på halvhøy seng sik at vi kunne tatt i bruk passen under sengen til lekekasser osv. Men så er vi jo litt usikre på om dette er lurt, hun er jo ikke så stor og vi er redd hun ska falle ut.

Vil gjerne høre andres erfaringer om dette, hvike seng hadde dere valg?

Og ikke minst hvordan gikk det med tilvenning fra sprinkeseng til vanlig seng. Litt spent på hele greia kjenner jeg, men sikkert like lurt å gjøre det nå før lillebror kommer om en drøy mnd.

På grunn av økonomi og romplass valgte vi en standard hvitmalt enkeltseng i normal lengde, med matchende sengehest så hun ikke skal falle i gulvet eller miste dyna f.eks. Da varer senga lenge og kan alternativt brukes til overnatting, og kanskje senere som gjesteseng eller noe. Så styler vi heller opp med fint sengetøy. :)

Jeg vurderer Hovden-sengen fra Møbelringen. Den er halvhøy med stige og sklie ned. I tillegg er det forheng under sånn at det går ann å ha bord/stoler/leker under der. Man får også kjøpt skrivepult til når de blir litt større.

Vet ikke om det er så lurt med sånn halvhøy seng når hun er så liten, eller så lenge hun greier å komme ned på egenhånd er det jo greit da....

Køyeseng skal er vertfall anbefalt fra 6 år tror jeg

Her tenkte jeg litt praktisk og endte opp med Hemnes dagseng fra ikea. den kan draes ut å bli dobbeltseng, noe som er kjekt med overnattings gjester. Hun var 2 år og 3 mnd da hun flyttet over og det gikk overaskende bra. Det er tre skuffer under som er gigantiske :)

Ble himmelseng og noen store pynteputer til, så hun ble veldig fornøyd :)

Back
Topp