Hvilken seng til baby?

Vilblimamma92

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei!
Lurer på om dere vil dele hvilken seng dere har kjøpt/tenker å kjøpe/har fra før:)

Bedside crib, sprinkelseng med nedfellbar side, vanlig enkel sprinkelseng, vokseseng??

Legg gjerne ved bilde eller link:rolleyes:

Vi tenker å kjøpe Sundvik sprinkelseng fra IKEA som begge tvillingene skal sove i, i begynnelsen:)

Screenshot_20200908-091557_Pinterest.jpg

Sundvik fra IKEA. Tar av ene siden på sprinkelsengen og setter den «i klem» mellom kontinentalsenga og veggen, så funker den fint som bedside crib i tillegg:) varer da fra fødsel frem til ca. 3 år tenker jeg!:D

Sundvik fra IKEA. Tar av ene siden på sprinkelsengen og setter den «i klem» mellom kontinentalsenga og veggen, så funker den fint som bedside crib i tillegg:) varer da fra fødsel frem til ca. 3 år tenker jeg!:D
Det vi og tenker! Men da har du prøvd det ut i praksis og vet det funker bra?:D

Det vi og tenker! Men da har du prøvd det ut i praksis og vet det funker bra?:D
Det har jeg! Funket helt perfekt til vår seng, men ville målt høyde på senga deres i forhold til høyde på sprinkelsenga når den er festet på øverste hakket!:) Hvis dere ikke har lyst til å lage egne hull i senga som passer til senga deres da, det har jeg også lest at flere har gjort:)

Det har jeg! Funket helt perfekt til vår seng, men ville målt høyde på senga deres i forhold til høyde på sprinkelsenga når den er festet på øverste hakket!:) Hvis dere ikke har lyst til å lage egne hull i senga som passer til senga deres da, det har jeg også lest at flere har gjort:)
Veldig lurt! Tusen takk for tips!:D

Jeg har fått tak i en fin sprinkelseng brukt. Men ønsker å finne ei vugge også til å ha i stuen. Evt ved siden av senga vår.. tror ikke det går an å ta av den ene siden av sprinkelsenga. Men kan jo hende det går helt fint å bøye seg over.

Vi har brukt sprinkelseng med nedfellbar side tidligere. Brukte den som bedsidecrib også. Så har jeg brukt lekegrinda med babynest til soving i stua. Men denne gangen ønsker jeg meg faktisk ei vugge eller bedsidecrib i stua

Tror jeg heller mot å kjøpe sundvik fra ikea jeg også nå :) hadde egentlig tenkt bedside crib de første mnd, men det blir jo en dyrere løsning..

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe Chicco Next2me eller noe lignende. Jeg håper på å få dratt en del på fjellet de første mnd, og den er visst fin som reiseseng også.
Hvis ikke blir det sprinkelseng og så en egen reiseseng i tillegg. Litt usikker enda.

Blir sprinkelseng med ulike høyder! Men vurderer å ha en slags vugge i stua... :happy: Får se! Men sprinkelseng skal vi ha på soverommet i alle fall.

Sprinkelseng på vårt soverom med nedfellbar side som vi setter fast mellom vår seng og veggen. Så har jeg en leandervugge som skal stå i stua :hilarious: Brukte den kjempemye sist med babynest oppi.

Jeg er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det med soving på dagen. Har en tanke om å prøve å la baby sove i vognen inne helt fra nyfødt for å skape gode sovevaner.. men mulig vi kjøper en vugge eller noe også.. :rolleyes::)

Jeg er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det med soving på dagen. Har en tanke om å prøve å la baby sove i vognen inne helt fra nyfødt for å skape gode sovevaner.. men mulig vi kjøper en vugge eller noe også.. :rolleyes::)
Jeg tenker å gjøre noe lignende med dagsoving. De helt første månedene blir det kanskje for kaldt, så tenker hun da kan ligge i nestet på sofaen, selvfølgelig godt beskyttet. For tror ikke vi har plass i leiligheta til vugge i stua.

Tenkte å ha en mamas and papas moseskurv med vugge i stua sålenge baby er veldig liten. Så vil vi ha Stokke mini på soverommet, og ellers dagsoving i vogna :Heartblue

Skal hente en Leandervugge kjøpt på Finn i morgen, tenkte å ha den i stua. Virker som det er litt enten/eller når det gjelder om barnet trives eller ikke, håper vår gjør det. :) Ellers tenker jeg å «hacke» en sprinkelseng og ha på soverommet. Blir vel å bruke vogna ute om det ikke er beinkaldt også.

Vi kjøpte en Chicco next2me med vuggefunksjon brukt på finn! Kommer til å bruke denne frem til mini er for stor til den, siden den hadde nedfellbar side uten at han kan rulle over og den har hjul, så den kan lett flyttes rundt og låses inntil sengen. Kan være den også blir brukt på dagtid som vugge hvis det blir behov. Og så går vi over til vanlig sprinkelseng etter hvert:) I tillegg kan den klappes sammen og brukes som reiseseng, så slipper vi å kjøpe mange forskjellige sovemuligheter:rolleyes:

Jeg hadde leandervugge til snuppa da ho ble født, men den ble så godt som ikke brukt. Hun hatet å ligge i den! Veldig synd, for den er SÅ fin. Vet mange babyer liker den, men ikke hos oss dessverre :smiley-angry017

Hvis man har plass kan man jo gå for en sprinkelseng med dropside til å ha ved siden av senga i stedet for bedside crib.
Vi har lekegrind i stua for dagsoving.

Back
Topp