Hvilken sanger

tamlin77

Glad i forumet
synger dere for babyene deres? Noen yndlingssanger? Merker jeg synger de sangene jeg selv likte så godt når jeg var liten[:)]

Jeg synger

Lille petter edderkopp
Bukkene Bruse
5 små aper
Tommelfinger hvor er du
Ro ro din båt
Ro ro til fiskeskjær
Med krøllet hale..
Og sikkert en del til

Nattasanger er:
So ro
Trollmor

En del av de er de gode gamle og noen har jeg lært i jobben min i bhg.

Hihi...jeg er ikke akkurat noen sangfugl....[8D]
Men synger/nynner Lille kattepus, Lykkeliten, Trollemor og Tommelfinger hvor er du...[:D]

Synger masse sanger, men prøver å unngå det når storesøster er hjemme.
Iallefall hvis eg prøver å få han minste til å sove for då kommer hun rett bort og skal ligge i fanget som en baby [8D]

Hver gang eg begynner å synge so ro lillemann så spretter hun opp og sier lalla, og kommer opp i fanget å vil at eg skal ta babyen vekk [8D]

Men sangene eg synger til han er:
* So ro lillemann
* Tirna noir
* Byssan lull
* trollmorsangen

Sangene eg synger til eldsta er alt for mange at eg ikkje husker over halvparten en gong akkurat nå [8D]

Lykkeliten
Den fyste song
trollemor

ORIGINAL: _sil_

Uff... Kan ingen sanger jeg. Den eneste er "So ro, lillemann", den går om og om igjen når jeg legger mini[:)]
Ellers blir det mange selvkomponerte sanger i løpet av dagen... Typ: "Nå skal vi skifte blei, og det skal gå i en fei, hei hei hei HEI" [&:]

Tips: Kjøp Den store barnesangboka..jeg tipper at om du titter gjennom den så husker du flere av dem. Eller kjøp småbarnssanger på cd, og syng med. Barnet vil elske å høre deg (selv om du har støtte i cd'en)

ORIGINAL: yahoo83

Jeg synger

Lille petter edderkopp
Bukkene Bruse
5 små aper
Tommelfinger hvor er du
Ro ro din båt
Ro ro til fiskeskjær
Med krøllet hale..
Og sikkert en del til

Nattasanger er:
So ro
Trollmor

En del av de er de gode gamle og noen har jeg lært i jobben min i bhg.

er de som går igjen her også[:)]

Men fola fola blakken er den jeg MÅ synge til jentene når de skal legge seg, ellers blir d ikke riktig som de sier[8D]

Jeg synger dagen lang, men da går det mest i sanger jeg liker, til radioen og sånn... På kvelden synger jeg mest: Trollmor, lykkeliten, kjære Gud, Fola fola blakken [:D]

Trollmor
Lille petter edderkopp
So ro lillemann
Kjære gud jeg har det godt
Tommelfinger
Bæ bæ lillemann

[:D][:D]

her går det i bevegelses sanger stort sett.

lille petter edderkopp, hvor jeg "kryper" oppover kroppen hennes med fingrene osv.
det begynner her i toppen
jeg blir hos deg min Gud
kjære Gud jeg har det godt

Synger ikke så mange forskjellige, for at hun heller skal "lære" de. barn liker jo repetisjon, men tar nye innslag innimellom.

har en cd hun har fått av farmor som vi hører på og danser til innimellom.

Her går det i

Vem kan sägla forutan vind
Vi har ei tulle
Bæ bæ lille lam
Trollmor
In my daughters eyes [:D]

Jeg har ei tulle med øyne blå...
Blir masse nynning av forskjellige viser jeg ikke kan teksten på [:D]

Og storebror sin favoritt: bæ bæ lille lam! Da synger han ofte sammen med oss og lillesøster blir helt stor i øynene! [:)]

Sulla meg litt du jenta mi,
jeg har ei tulle,
en himmel full av stjerner
morgendagens søsken

Flinke dere er!! Kan ikke så mange barne sanger! Mamma sang en del for oss når vi var små, men når minste broren min lærte og snakke sa han hele tiden "Mamma!!! IKKE SYNG" så ble ikke så mye sang når han minste fikk vilje :P

Men jenta mi elsker Bruno Mars! Så hører litt på han og synger etter! Da smiler hun og koser seg masse :) ellers så er henen veldig glad i å se på "the voice" :P hun liker sanger jeg hørte på den siste tiden når jeg gikk gravid :)

ORIGINAL: MiniPuselabb

Flinke dere er!! Kan ikke så mange barne sanger! Mamma sang en del for oss når vi var små, men når minste broren min lærte og snakke sa han hele tiden "Mamma!!! IKKE SYNG" så ble ikke så mye sang når han minste fikk vilje :P

Men jenta mi elsker Bruno Mars! Så hører litt på han og synger etter! Da smiler hun og koser seg masse :) ellers så er henen veldig glad i å se på "the voice" :P hun liker sanger jeg hørte på den siste tiden når jeg gikk gravid :)

Back
Topp