Hvilken privat klinikk?

Høsteple

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei!

Det kan se ut som at vi må privat for å få behandling vi ønsker oss. Har 3 på frys på st Olavs ennå, men ette rå ha mistet 4 ganger orker jeg ikke ennå et innsett uten at noe blir gjort for at jeg skal beholde.

Kan være de går med på ekstra medisin, men det ser mørkt ut, så da forbereder jeg meg til å gå privat.

Om oss;
Vi har hatt 3 uttak, til sammen 34 egg ut. Totalt 9 blastoer.

5 ganger gravid. En kjemisk. En exu. 1 sa. 2 ma. Gjennom utredning for habituell abort ble ingenting påvist. Har en reunatisk lidelse, som ikke er medisinert ei er den kronisk. Jeg mener dette er viktig, at det er derfor vi mister. St Olavs er ikke enig.

Kropp og hode orker ikke ennå en ma. Det går faktisk ikke an....

Så. For meg er det viktig å finne en klinikk som sammen med oss er proaktive og er villige til å prøve behandling. Det er ikke aktuelt å sette inn på nytt uten støttemedisin, for eksempel blodfortynnende.

Vi kor et stykke unna Trondheim, men det er nærmeste klinikk. Kan reise for eksempel til Oslo, men bare for rett klinikk. Vi ønsker (som alle andre) rask oppstart. Orker ikke vente måneder på oppstart.

Har sett mye på hausken, men forstår det slik at de har endel kø i Oslo nå?

Håper, håper at noen har råd å gi.

Jeg har vært innom 3 ulike klinikker for utredning siden vi har mistet 7 ganger, og jeg synes Hausken er de som er mest proaktive med støttemedsiner. De legger til prednisolon, klexane og albyl-e uten noen diskusjoner. Prednisolon burde kanskje være aktuelt for deg hvis du har en autoimmun sykdom. I tillegg har de tester som endometrietesten som sjekker ut om du har infeksjoner i livmoren og era testen som finner implementasjonsvinduet. De tilbyr også lipidbehandlig som er et fettstoff du får intravanøst som gjør at kroppen fokuserer på dette fremfor å angripe embryoet.

De 2 andre klinikkene har ikke vært like åpne for støttemedisiner eller proaktive virkemiddler. Jeg har lest at Hausken Lysaker først har ledig for oppstartsamtale i mai, men hvis du stiller deg på ringeliste eller drar til Hausken i Bergen/Stavanger/Haugesund så kommer du fortere inn

Jeg har vært innom 3 ulike klinikker for utredning siden vi har mistet 7 ganger, og jeg synes Hausken er de som er mest proaktive med støttemedsiner. De legger til prednisolon, klexane og albyl-e uten noen diskusjoner. Prednisolon burde kanskje være aktuelt for deg hvis du har en autoimmun sykdom. I tillegg har de tester som endometrietesten som sjekker ut om du har infeksjoner i livmoren og era testen som finner implementasjonsvinduet. De tilbyr også lipidbehandlig som er et fettstoff du får intravanøst som gjør at kroppen fokuserer på dette fremfor å angripe embryoet.

De 2 andre klinikkene har ikke vært like åpne for støttemedisiner eller proaktive virkemiddler. Jeg har lest at Hausken Lysaker først har ledig for oppstartsamtale i mai, men hvis du stiller deg på ringeliste eller drar til Hausken i Bergen/Stavanger/Haugesund så kommer du fortere inn
Takk for informativt svar! Akkurat dette jeg lurte på :)

Har tatt endometrie-test uten funn.

Spørs om vi må regne på det og kommer til å reise til Bergen... Selv om det er vanskelig med få avganger i disse tider.

7 ganger ja :( det er sykt belastende. Ser at du er gravid nå (sniker som ikke legger igjen spor :bag:), gjorde du noe annet denne gangen?

Takk for informativt svar! Akkurat dette jeg lurte på :)

Har tatt endometrie-test uten funn.

Spørs om vi må regne på det og kommer til å reise til Bergen... Selv om det er vanskelig med få avganger i disse tider.

7 ganger ja :( det er sykt belastende. Ser at du er gravid nå (sniker som ikke legger igjen spor :bag:), gjorde du noe annet denne gangen?

Jeg tror det er veldig lurt. På Hausken så får du iallefall rikelig med støttemedisiner og det kan være lurt å prøve det. Jeg brukte alt jeg fikk på Hausken da vi ble gravide med datteren vår, men denne gangen har vi valgt å ikke bruke det av ulike grunner.

Det eneste vi gjorde annerledes denne gangen var å legge til en god del kosttilskudd. Multivitaminer, Q10, omega3 og c-vitaminer til både meg og mannen. Vi kuttet også helt ut koffein (all drikke og sjokolade) siden jeg leste en studie som viste at det 50% høyere sansynlighet for å miste hvis både mannen og kvinnen fikk i seg koffein før befruktning.
Men dette var bare "long shot" forsøk. Jeg vet ikke om det går denne gangen heller siden vi er så kort på vei ennå:)

Jeg ville tatt en ringerunde! Da får du både hørt om mulighetene dere har der og hvor lang ventetid de har.

Var selv til fertilitetssjekk 20. januar på Medicus i Oslo og da var oppstart «mars, mulig februar» noe jeg ikke anser som ventetid i det hele tatt!
Var vel kanskje en knapp måneds ventetid på timen for fertilitestssjekk.

Jeg ville tatt en ringerunde! Da får du både hørt om mulighetene dere har der og hvor lang ventetid de har.

Var selv til fertilitetssjekk 20. januar på Medicus i Oslo og da var oppstart «mars, mulig februar» noe jeg ikke anser som ventetid i det hele tatt!
Var vel kanskje en knapp måneds ventetid på timen for fertilitestssjekk.
Litt usikker på hvor mye en ringerunde hvil hjelpe foruten å få vite ventetid. Orker på en måte ikke å kommunisere masse, altså først ringe, så måtte sende journal for at de skal vurdere "skikkelig", så bli oppringt av lege for så å kanskje velge klinikken.
Vil helst sondere terrenget uten å måtte binde meg til mye utveksling av info, selv om jeg selvsagt vil gjøre det om jeg må.

Var også innom Hausken i Oslo, og fikk alt av støttemedisiner da jeg hadde flere kjemiske - fikk prednisolon, klexane, albyl-e, og/eller klikk med ovitrelle etter innsett (de forsøkte forskjellige komboer). Fikk en sprøyte gonapeptyl dagen etter innsett nå sist.

Hvis du er i nærheten av Trondheim så virker det jo som veldig mange her inne er helt utrolig fornøyde med Spiren i Trondheim - hvis du er heldig så kanskje noen av de som tilhører der også svarer. :)

Har vært hos både Medicus og Hausken. Fornøyd med begge. Ville tenkt Hausken passer best i ditt tilfelle, tror jeg. Jeg er lokalisert på Vestlandet, og opplever at det er litt ulik oppfatning ut fra hvor i landet klinikken ligger, når jeg leser her inne, men om du hovedsakelig tenker oppfølging ifbm. at du mister, kjenner jeg meg sikker på at Hausken vil foreslå diverse som andre mener ikke har nok evidens. Blodfortynnende, prednisilon, intralipid +

Var også innom Hausken i Oslo, og fikk alt av støttemedisiner da jeg hadde flere kjemiske - fikk prednisolon, klexane, albyl-e, og/eller klikk med ovitrelle etter innsett (de forsøkte forskjellige komboer). Fikk en sprøyte gonapeptyl dagen etter innsett nå sist.

Hvis du er i nærheten av Trondheim så virker det jo som veldig mange her inne er helt utrolig fornøyde med Spiren i Trondheim - hvis du er heldig så kanskje noen av de som tilhører der også svarer. :)
Takk for råd :D jeg håper egentlig at noen skal komme og si at spiren har et åpent sinn og er proaktiv :) Det er mye lettere for meg å kjøre til Trondheim enn å måtte fly til Bergen, selv om jeg forstår at hausken nok er spesielt vennlig innstilt til behandling som ikke nødvendigvis har bred evidens (ikke fordi det ikke virker, men fordi det er lite forkning på det).

Har vært hos både Medicus og Hausken. Fornøyd med begge. Ville tenkt Hausken passer best i ditt tilfelle, tror jeg. Jeg er lokalisert på Vestlandet, og opplever at det er litt ulik oppfatning ut fra hvor i landet klinikken ligger, når jeg leser her inne, men om du hovedsakelig tenker oppfølging ifbm. at du mister, kjenner jeg meg sikker på at Hausken vil foreslå diverse som andre mener ikke har nok evidens. Blodfortynnende, prednisilon, intralipid +
Takk for at du deler :) Har absolutt et godt øye med hausken. Om det blir hausken, blir det nok Bergen. Har du brukt Bergen eller Haugesund?

Jeg har også sjekket litt rundt Hausken for vår del, og mitt inntrykk er også at de er litt snillere på å gi ut støttemedisin. Har ikke kontaktet andre enn de i Oslo, og det stemmer som MilaS sier at de har ventetid til ut i mai for oppstartssamtale. Og jeg er veldig enig med deg, det er så demotiverende å gå på et nytt forsøk hvor man forventer å miste. Og kan man prøve noe for å unngå det, så har man hvertfall utelukket noen faktorer ❤️

Spiren i Trondheim, anbefales på det varmeste!❤️
Fantastiske folk som virkelig er ute etter å finne en løsning for å hjelpe dere. Jeg bor ikke i Trondheim, men hadde veldig gode telefonsamtaler med dem før oppstart.

Vår opplevelse offentlig var at vi ble behandlet omtrent som om vi var det vanskeligste tilfellet de noen gang hadde sett, vi har kun mannlig faktor. Det ble forsøkt pesa/tesa uten at det hjalp. Vi fikk alltid bare to/tre dagers innsett og ingen på frys. Da vi kom til vårt første uttak på Spiren så de på sædprøven og sa, «nei dette er langt fra det verste vi har sett». Første innsettet der mislyktes også, men vi fikk endelig og for første gang blastocyster på frys. Første fryseforsøk satt og gutten vår er nå 11 uker❤️
To år holdt vi på offentlig, 1,5 måned fra første møte til gravid på Spiren. Noe rett må de gjøre!❤️

(Kopierte svaret mitt fra en annen tråd, tungvint å skrive alt på nytt bestandig:hilarious:)

Etter fersk og i forkant av innsett frys gikk jeg på progesteron cyclogest (vagitorier) og østrogenplaster estradot. Estradot tok de i bruk ved Spiren pga at jeg tok opp med dem at jeg alltid hadde så tidlige blødninger etter innsett, kom aldri til testdato. Offentlig gikk jeg på ulike typer progesteron etter innsett og alltid blodfortynnende (fragmin) uten hell.

Takk til alle som har delt erfaring! Jeg setter stor pris på det. Det blir nok hausken dersom vi må gå privat.

Heldigvis gikk møtet med st Olavs min vei! De kommer nå å tilby prednisolon og blodfortynnende ved neste innsett! Så da slipper vi heldigvis å gå privat, enn så lenge :)

Takk til alle som har delt erfaring! Jeg setter stor pris på det. Det blir nok hausken dersom vi må gå privat.

Heldigvis gikk møtet med st Olavs min vei! De kommer nå å tilby prednisolon og blodfortynnende ved neste innsett! Så da slipper vi heldigvis å gå privat, enn så lenge :)
Åh, nå ble jeg utrolig glad på dine vegne ❤️ Endelig blir du sett og hørt!

Back
Topp