Hvilken prevensjon?

Bellevue

Glad i forumet
Hvilken prevensjon har dere valgt jenter? 

Jeg var hos legen for to uker siden.. Har bestemt meg for spiral (virker så sytalaust).. Men er usikker på om jeg skal ta kobberspiral eller hormonspiral... Vil ikke ha p-piller eller noe som gjør at jeg ikke kan bli gravid når jeg vil igjen... Ventet i godt over ett år på å bli gravid denne gangen.. Vi planla og prøvde hver mnd.. 

Uansett så ville ikke legen sette inn spiral før i oktober pga at livmoren må trekke seg helt sammen...  Håper på å ikke bli gravid til den tid..... Tenker mye på den ene eggløsningen som kommer før første mensturasjonen...  Hater kondom mer enn alt her i verden [:'(][:'(][:'(]....

Har vert hos legen i dag å jeg skal ha kobberspiral, den skal han sette inn 12 uker etter fødselen.
Hormonspiralen innholder det samme som p-pillen.

Åh... Legen sa det ikke var noe problem å ta ut spiralen (enten kobber eller hormonspiral) for så å bli gravid...

Jeg tenker litt på p-sprøyte, men er litt usikker. Den er vel sterkere en P-piller vil jeg tro og jeg  fikk puppe problemer med p-piller og ønsker ikke det igjen.... (puppene ble ømme og større.... og jeg har ikke små fra før[:'(])
Skal til legen i denne uken så jeg får vel høre med henne. Jeg har ingen planer om å bli gravid igjen, så jeg slipper å tenke på det. Etter forrige fødsel brukte vi kun kondom, og det er vi veeeeldig lei nå!!!!!!!

Jeg begynte på Cerazette minipiller på torsdag, har ikke merka noen bivirkninger så langt [:)]

vi kommer til å bruke kondom vi..litt kjedelig, men gidder ikke bruke noe annet siden vi skal prøve på nr to om et år...Blir liksom litt bortkastet å sette inn en spiral for bare noen mnd...

Tror jeg har lyst å bruke den P-staven jeg...
Blir satt under huden på armen, og kan sitte i 3-5 år...
(samme virkning som minipiller)
Er håpløs og distré, så vet ikke helt om jeg skal satse på de minipillene.
Har gått på det en gang før,
og det ble bare kluss.

Har ikke noe lyst å sette inn noe der nede...

Kan ikke bruke ting med østrogen i heller pga økt risiko for blodpropp![:'(]

off , ej he ikkje pejling [&o]

Jeg skal til legen på 6 ukerskontroll på mandag og skal snakke med henne om det da - men jeg har tenkt enten p-stav, hormonspiral eller p-sprøyte. Samboer har sagt nei til flere barn, så spiller egentlig ingen rolle hva slags prevansjon jeg velger - bare det er trygt [:D] Kunne tenkt meg noe som kanskje gjorde at mensen "forsvant" ....  har vært så deilig de mnd jeg gikk gravid [:D]

ORIGINAL: lisa79

Jeg begynte på Cerazette minipiller på torsdag, har ikke merka noen bivirkninger så langt [:)]

Samme her,jeg begynte igår[:)]

Jordmora mi rådet meg til å bruke cerazette, for de kunne jeg amme med. Jeg vil gjerne ta av meg mye fremover, og jeg har hørt Cerazette er bra for det. Jeg la nemlig på meg 20 kg med p-sprøyta! Jeg råder til ikke å bruke den altså....off...hehe....Jeg er seks uker etter fødselen nå, bør jeg begynne på pilla?

Jeg går på p-pillen loetta 28.
Har ikke lyst å gå på noen prev, men må bare gjør slik legen sier[&:]
Men må vel spise den til nov el des.....sukk.

Cerazette minipiller
ORIGINAL: lisa79

Fikk beskjed om at denne minipillen er den beste hvis man ønsker å bli graid igjen etter kort tid. Har resepten liggende. Vi vil jo bli gravide innen et år så.. I allefall foreløpig[8D]

Back
Topp