Hvilken prevensjon??

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Jeg bruker p-plaster men er så lei de! De klør og det bli stygge merker etter dem...

Jeg vil helst ikke bruke spiral, sprøyte eller sånn stav..

Hvilken prevensjon bruker du og hvorfor?

Ingenting :p

Foreløbig er jeg gravid da, så bruker jo ikke noe nå :P
Men allerede bestemt meg for å bruke en sånn computer-ting (eller hva det nå heter) neste gang. Ladycomp? Klarer ikke huske hva de heter.. Finnes flere slags, så må oppdatere meg når det blir aktuelt! Men hvertfall en sånn som lyser rødt eller grønt lys :P
Takler så dårlig alle hormonene i "vanlig" prevensjon..

Foreløbig er jeg gravid da, så bruker jo ikke noe nå :P
Men allerede bestemt meg for å bruke en sånn computer-ting (eller hva det nå heter) neste gang. Ladycomp? Klarer ikke huske hva de heter.. Finnes flere slags, så må oppdatere meg når det blir aktuelt! Men hvertfall en sånn som lyser rødt eller grønt lys :P
Takler så dårlig alle hormonene i "vanlig" prevensjon..
Hva er det?

Ingenting :-). Lyst på flere barn og gjør meg ikke noe om jeg blir gravid ;-)

Har kobberspiral, brukt det siden nr 1 kom og er veldig fornøyd :)
Ellers skal sambo sterilisere seg etterhvert :)

Bruker kondom ipåvente av å få satt inn spiral :)

Jeg har hormonspiral, får håpe den holder løftet sitt:p
Ellers så har jeg vært mest fornøyd med p - piller, med tanke på bivirkninger.

Jeg bruker p-plaster men er så lei de! De klør og det bli stygge merker etter dem...

Jeg vil helst ikke bruke spiral, sprøyte eller sånn stav..

Hvilken prevensjon bruker du og hvorfor?
Her bruker vi kondom. Kan ikke bruke p-piller og slikt grunnet en svulst som blir påvirket. Om jeg skulle brukt hormonell prevensjon så må det være lokal virkende, Typ spiral. Men tanken på å sette et fremedlegme inn i meg skremmer vettet av meg.
Og etter at mannen min leste forskningsrapporter om innvirkningen hormon preparater kan ha på en kvinne, så følte han at det ble feil å la meg stå for prevensjonen.

Vi bruker ingenting. Tar EL tester og kartlegger. Det har gått greit i 5 år. Vi vil ha et barn til i nærmeste fremtid, men har ikke begynt prøvingen.

Den jobben tar mannen seg av! Har gått på nok hormoner ;-) deilig å slippe, med brukte p ring og når jeg skal begynne med prevensjon igjen så skal jeg ha det igjen

Er gravid nå, men brukte p-piller i 10 år før dette. De var sikre som banken :p
Etter jeg har fått de barna jeg ønsker tror jeg vi velger hormonspiral...

Jeg skal sette inn kobberspiral bare jeg får somlet meg til det, får ikke lov å bruke noe med hormoner. Men er bare 6 uker siden fødsel så har det ikke travelt.

Kobberspiral, fordi jeg ville ha mensem hver mnd og uten hormoner+jeg vet vi ikke skal ha flere barn(kanskje om noen år)...
Hva med piller da?

Kobberspiral, fordi jeg ville ha mensem hver mnd og uten hormoner+jeg vet vi ikke skal ha flere barn(kanskje om noen år)...
Hva med piller da?
Vurderer piller ja, men det finnes vel mange forskjellige og mange har vel bivirkninger...? Vil ha noe som ikke gir bivirkninger..

Back
Topp