Hvilken prevensjon er best?

Kobberspiral gir mange plager under menstruasjon, og menstruasjonsplager er en av de vanligste bivirkningene av den

mange plager viser vel ikke det du la ut? Vanlig med lengre menstruasjon og mer menssmerter ja - men det er jo ikke å betegne som blødningsforstyrrelser ;) med kobberspiral bruker man å ha lik syklus som før innsett - men noen får lengre blødning

mange plager viser vel ikke det du la ut? Vanlig med lengre menstruasjon og mer menssmerter ja - men det er jo ikke å betegne som blødningsforstyrrelser ;) med kobberspiral bruker man å ha lik syklus som før innsett - men noen får lengre blødning
Gir mange (mennesker) plager under menstruasjon.

Jøss.. skal jo ikke ha noe innvirkning på syklus uten hormoner! Maks uheldig du da! Kjipt

Det er noen ytterst få som reagerer på kobber, men det er ikke kjempevanlig :)
Men etter et år måneder skal man ikke blø mellom menstrasjonene, men selve mensen blir ofte kraftigere og kanskje litt lenger før man stopper å blø.

hva reagerte du på med kobberspiral? Ble nysgjerrig da disse ikke skal ha bivirkninger bortsett fra blødninger og mer smerter
Det var ekstreme blødninger og ekstreme smerter. Jeg har normalt ingen smerter og 3 dager med blødning. Med kobberspiral så hadde jeg vanvittige smerter så jeg måtte ta smertestillende og blødde masse i over en uke. Følte meg skikkelig dårlig hver gang jeg fikk mensen. Så måtte rett og slett ta den ut.

Det var ekstreme blødninger og ekstreme smerter. Jeg har normalt ingen smerter og 3 dager med blødning. Med kobberspiral så hadde jeg vanvittige smerter så jeg måtte ta smertestillende og blødde masse i over en uke. Følte meg skikkelig dårlig hver gang jeg fikk mensen. Så måtte rett og slett ta den ut.
Huff! Hørtes ikke greit ut! Og dessverre innenfor bivirkninger som kan oppstå ved kobberspiral :( jeg hadde blitt lik på hormonspiral i følge lege, så vi reagerer tydeligvis ulikt på ulike metoder aller. For meg er kobber perfekt ;)

Vet dere om det er mulig å bruke menskopp med kobberspiral/hormonspiral?

Huff! Hørtes ikke greit ut! Og dessverre innenfor bivirkninger som kan oppstå ved kobberspiral :( jeg hadde blitt lik på hormonspiral i følge lege, så vi reagerer tydeligvis ulikt på ulike metoder aller. For meg er kobber perfekt ;)
Ja vi er forskjellige. Jeg tåler ikke for mye hormoner. Men cerazette fungerte før jeg ble gravid med nr 2. Etter det så har det bare vært tull. Så prøver igjen.

står mye forskjellig men leste ett innlegg på cleancup.no nå nylig om at dette ikke er ett reelt problem så lenge man sørger for å
Løsne vakuum først. Jeg bruker begge dele til vanlig - og var faktisk til lege fordi jeg trodde jeg hadde dratt ut spiralen litt men den satt godt plassert den altså. Så skal ikke være noe problem :) men kan kanskje være greit å velge den type menskopp som skriver at kombinasjonen er ok ? Ladycup og cleancup skal være ok! :)

det skal ikke være noe problem så lenge man bruker menskoppen riktig og spiralen sitter riktig, men, det er noen som har klart å dra ut spiralen ved å ikke løsne vakuumet ordentlig. Jeg valgte p-stav for å være sikker :)

Her kommer mannen til å klippe strengen. Jeg tåler ikke prevensjon med hormoner da jeg blir koko. Og hadde en ekstrem uheldig opplevelse med spiral så det skal aldri inn i kroppen min igjen. Er gravid nå og etter det fram til mannen får motet seg opp og bestilt time og alt er i orden blir det kondom

Back
Topp