Hvilken musikk spiller dere for babyene dere? :-)

Redhead

Førstegangsmamma
Her i huset startet vi med klassiske svisker - en cd med klassiske stykker som morfar valgte ut. Videre har vi hørt mye på Knutsen og Ludvigsen - uunngåelig! Har spilt litt tilfeldige barnesanger som jeg har søkt opp på Spotify, sånn som Vidar Lønn Arnesen. De fenger i større og mindre grad. Har også kommet tilfeldig over Lille Grethe (Grethe Kausland). Favoritten er "Teddyen min", men han liker også mange andre sanger på den cd'en som heter "Teddyen min - Grethe gjennom 10 år"; han stopper opp i leken for å lytte:-) Hvilke favoritter har deres små?

Hører på masse forskjellige barnesanger, men Titten tei er favoritten ☺ Begynner på barnesang neste mandag, det blir spennende :D

Her har vi en evig lang spotify-liste med barnesanger :p
I bilen hører vi på thorbjørn egner :D

"Klassiske svisker" :D hahahaha <3

Spiller ikke så mye musikk til babyen, hører mye på radio og der er jo forskjellige sjangre :p mannen pleier å spille gitar og synge

"Klassiske svisker" :D fantastisk.

Her går det i litt forskjellig :) disney sanger er en stor slager her, særlig sangene fra Løvenes konge! Ellers så har hun ikke noe imot å høre på The Beatles heller :o

Hører ikke så mye musikk enda, men hun liker iallefall Ole Brum sangen :D og julesanger etter jula, hehe. Må lage ei spotifyliste :)

Her har vi hørt MYE på Odd Nordstoga O_o Fra hun var 2 uker gammel var hans sanger det eneste som kunne roe en hylende baby... Ellers har vi hørt litt på Hanne Krogh sitt album med Prøysens barnesanger, ei spotifyliste med kristne barnesanger og alt mulig av diverse populærmusikk. Lille elsker musikk :)

Storebror på 1,5 år har blitt helt hekta på Sandra Lyng, så det blir mest hennes musikk som spilles her. Virker ikke som lillesøster gjør seg så mye av det ;) Får skvist inn de klassiske barnesangene innimellom slagene, også sitter vi mye på gulvet og synger sammen :)

Jeg synger sanger jeg liker selv og helst rockesanger.
Johnny Cash funker bra når han skal sove, ellers så har jeg brakt tradisjonen med Jokke sanger videre :p
Setter på radioen når han sover på dagtid, siden han sover mye bedre da, så jeg tror han liker det meste :)

Artig å høre at det er så mange forskjellige sjangre og favoritter:headphone: Noen gode tips også - skal prøves:-)

Jeg synger en del barnesanger fra sangbok til han, husker som regel melodiene men ikke teksten ;)

Samboeren min og meg har et vidt spekter i hva vi liker å høre på så her setter vi på det vi føler for der og da. Det kan være alt fra rock, pop, country eller ulike house sjangre :P I dag er det Queen :D

Radio rock :D hehe

Vurderer å kjøpe en liten radio med cd-spiller til rommet hennes.

Back
Topp