Hvilken melk bruker dere i bolledeig?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Tenkte å lage boller, men ser at jeg bare har ekstra lett melk i kjøleskapet. Blir smaken tammere av dette, eller går det bra? :)

Jeg bruker helst hel, men tar det jeg har. Kunne fint funnet på å kompensere med en skvett ekstra fett (smør, fløte, hva du har?) for å ha brukt veldig mager melk, men det går stort sett bra uansett altså :)

Helmelk bruker jeg, men så drikkes det kun helmelk her i huset også:)

Stort sett lettmelk. Tror ikke det blir noe problem med ekstra lett altså :)

Viss eg planlegger bollebaking, kjøper eg heilmjølk. Men om det skjer litt meir spontant, bruker eg ekstra lett som eg har i kjøleskapet. Bollebaking skjer oftere spontant enn planlagt, og det er kjedeleg å gå på butikken sjølv om det er under ein kilometer til nærmeste.

Vi har kun ekstra lett melk, blir kjempegode boller av det også! (og jeg baker myyyyye altså)
Hender seg jeg lager boller med vann også (hvis vi har lite melk), får skryt av de også.
Som Kakedeig skriver, det viktigste er meierismør :happy:

Vi bruker kun ekstra lett.

Bruker lett eller ekstra lett. Er dom regel det vi har. Svigermor bruker kun skummet melk og går fint det også.

Jeg har brukt skummetmelk, går helt fint det også! Orker ikke gå på butikken for noe annet om jeg plutselig vil bake. :p

Bruker som regel ekstra lett melk siden det er det vi bruker til vanlig. Blir helt fint bolledeig av det også :)

Ekstra lett melk fungerer fint. Pleier å bruke det, siden det er det vi drikker til vanlig.

Bruker bare ekstra lett og det går helt fint :)
Jeg drikker ikke melk rent og er laktoseintolerant, så vi har som regel bare den melken vi trenger til matlaging :)

Back
Topp