Hvilken madrass skal du ha til sprinkelsengen?

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei jenter. Prøvde å poste i "barneutstyr og mammautstyr" men med liten respons :) Lurer på hvilken madrass dere skal ha i sprinkelsengen? Merke og pris!
Vi hadde i utgangspunktet tenk å kjøpe ikea-madrass, men glemte det når vi kjøpte sengen. Så var vi innom en babybutikk der de fortalte oss masse om madrasser og de som ble solgt mest av var madrasser i prisklassen 1500-2000kr sa hun....Det er jo en drøy pris, synst jeg, men om det er vanlig så vil jeg gjerne vite det :P

Har ikke tenke så mye på det egentlig siden vi skal ha vugge til å begynne med, men det synes jeg var en veldig stiv pris!! :p Kommer ikke til å kjøpe så dyr madrass. Kommer nok heller ikke til å kjøpe den billigste og tynneste på ikea eller jysk, men en god mellomting :) Det er jo viktig med god madrass, men det må da finnes grenser :D

Vi har en i fra IKEA til han som blir storebror, så vi kommer nok til å bruke den til frøkna også :) Var ikke den billigste de hadde og synes den virker god :)

Vi har også hatt Ikea-madrass til storesøster. Ikke den billigste og ikke den aller dyreste. Den har funket som gull! Barna er uansett så lette at madrasser i 2000-kroners klassen bare er tøys. Lurer på om vi ga 400-500 kr for vår.

Har IKEA madrass, og de er veldig gode! Er 3 forskjellige prisklasser, hvor den dyreste koster rundt 700 kr. Vi har en til rundt 400 kr, og den virker veldig behagelig :) ser virkelig ikke hvorfor babyer skal ha madrasser til 2000 kr.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Vi har den billigste fra barnas hus tror jeg, og den har storesøster på tre hatt helt til hun fikk stor jente seng i forrige uke :-)
Nestemann får nok den som vi kjøpte til å ha i reisesenga, siden den bare er brukt et par ganger. Den er også av de billigste fra barnas hus :)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Vi har også IKEA madrass og er kjempe fornøyd med den.

Aner ikke ;-)

Vi kjøpte skumgummi madrass fra ikea, de med fjører blir fort harde for små babyer fant jeg ut med forrige barn..

Jeg har kjøpt sengen brukt, med alt av tilbehør, og der var det med en IKEA madrass og overmadrass. Har bare sett og kjent på den foreløpig, men tror det holder i massevis :-)

Vi fikk anbefalt fibermadrass til storebror og kommer til å gå for dette igjen! Kjøpte den på barnas hus til ca 7-800 kr.

Vi har også ikea madrass til storebror, så når lillesøster tar over den senga får vi se om vi bytter eller ei!

Jeg har kjøpt sengen brukt, med alt av tilbehør, og der var det med en IKEA madrass og overmadrass. Har bare sett og kjent på den foreløpig, men tror det holder i massevis :-)

Det er ikke anbefalt at spedbarn/babyer bruker brukte madrasser for det øker faren for krybbedød. Greit å være klar over.

Jeg aner ikke, men blir nok ikke av de dyreste :)

De skal bruke madrass men ikke en som er brukt av et annet barn og lagret..for så å bli tatt frem igjen - da er det anbefalt å kjøpe ny madrass:)

Aha, jeg leste bruker to ganger, og trodde det var en skrivefeil :-P Det visste jeg ikke, men vi har en ubrukt en liggende også, så da tar vi vel den da :-)

Back
Topp