Hvilken måned mener du er optimal?

Hadde mange slike tanker før, men etter å ha erfart baby ikke kan bestilles så bryr jeg meg mindre. Håper jeg slipper å treffe midt på merkedager som 17 mai, julaften, nyttårsaften ol men blir glad for det jeg får:kr

Signerer denne!

September. Det passar best mtp permisjon som lærar. Då blir eg vekke omtrent heile skuleåret. Treng ikkje gå ut og begynne på igjen midt i året.
Men da får du ikke betalt for feriene, utover 5 uker vanlig ferie? For resten er jo avspasering? Så da blir det vel en god del ulønnet permisjon, særlig med den nye ordningen med tredelt perm?

Ønsker tidlig på året. Fikk vår første i mars, og det var fint :) Vi kommer ikke til å prøve januar - februar - mars, for da syns jeg babyen kommer for sent på året. Har sett svært mange tilfeller der særlig gutter henger etter i skolesammenheng om de er født sent på året :)

Vår/sommer. Har en på vinter å en på høst. På vinter er det kjedelig med innebursdag.

Mars-mai synes jeg ville vært perfekt. Herlig tid å være hjemme på, og veldig passe med tanke på alder ved barnehageoppstart august året etter[emoji3]Har mai barn, og det var supert.

Egentlig alt mellom januar og september. Vi får se hvor lang tid dette tar for oss, men jeg er en sånn som kanskje kunne droppet prøving de mnd hvor man ender med termin i november/desember. Mye pga det som ble nevnt over ift å henge etter. Også tror jeg det er litt kjipt å alltid ha bursdag sist i klassen osv. Det gjelder jo spesielt når man blir 18 og 20 [emoji51]

Jeg har vel tenkt at januar - september er best, men etter 19PP er vi veldig lykkelige for det som blir et novemberbarn. Upraktisk med jobb for min del, men det får bare være :)

Har ei født på sensommeren, veldig fin tid. Eneste jeg ikke vill ha er desember/januar, med tanke på bursdag og jul. Men om vi plages veldig så tror jeg ikke at vi kommer til å stoppe å prøve kun for dette. Men valgte å gå på pillen to mnd til for å være sikker på at det ikke ble desemberbarn om vi skulle bli gravide på første forsøk. [emoji4]

Jeg har en født i januar og en i juli. Likte januar best, kjempefin mnd å få barn i. Veldig glad for at han var født i januar når han skulle begynne på skolen, han var super klar og moden for det. Baby i juli er helt ok, men følte at ingen brydde seg, ingen besøk på barsel da alle var på ferie og vanskelig å få samlet folk for å feire bursdag. Pluss at var noe herk å gå høygravid i varmen:meh:Nå blir det januar baby igjen og det er jeg veldig glad for:)

Last edited:
Hadde mange slike tanker før, men etter å ha erfart baby ikke kan bestilles så bryr jeg meg mindre. Håper jeg slipper å treffe midt på merkedager som 17 mai, julaften, nyttårsaften ol men blir glad for det jeg får:kr

Absolutt! Jeg finner bare positive ting uansett nå når jeg tenker på ulike måneder.

Har barn født på nyåret (januar) og et i mars.
Nå blir det mai-september barn viss jeg blir gravid med embryoene på frys.

Nr.3 planlegger vi sånn pga permisjon og skolestart for meg. Ellers er jo det å få bhg plass litt viktig dersom en kan velge når en skal bli gravid. Det kan jeg til en viss grad siden det er ivf.

Vil ikke ha nov/des barn pga bhg-start. Ellers er alt annet greit :)

Jeg har nå fått barn i 2 forskjellige årstider.
Førstemann er født i mai og det var deilig og gå i permisjonen i sommeren men pga vår sønn ble syk ble det opphold på sykehus hele sommeren så var en dårlig opplevelse.
Andremann ble født i november i fjor og da fikk jeg en skikkelig vinter med vogn med trilling og det var tøft men synes det er faktisk best å være hjemme nå siden våren har vært bra. Så jeg ville valgt vinterbaby igjen.

Har fått baby i juli, november og september. Og får nå i november igjen[emoji173] alle årstider har sin sjarm, men liket best å få fra høst/,vinter da det er kaldere ute. Og man er mer inne og kan kose seg i babyboblen[emoji4] og babyen slipper å få det altfor varmt og bli utilpass.

Ventet storesøster i juni og syntes det var perfekt [emoji173]
Enkelt med barnehagestart, hele sommeren til å trille [emoji4]

Ventet en desember og syns det var litt trist hvis vi fikk samme vinter som i år. Ingen trilling og mye innetid (jeg er veldig rastløs av meg)

Har alltid sett for meg vår/sommer, vet ikke helt hvorfor. Ble gravid i februar og skulle få i november, synes først det virket litt kjedelig å ha permisjon midt i mørketida, men etter å tenkt litt på det passet det egentlig helt perfekt med tanke på jul og nyttår. Jeg jobber i helsevesenet, så juleferie er et fremmedord, i år ville jeg derfor hatt juleferie og kunnet besøke familien min. Barnehagemessig er vel også høsten å foretrekke ift barnehageplass. Men slik ble det ikke, vi mistet i april. Etter dette kjenner jeg at måned, årstid og kjønn er helt urelevant så lenge det blir baby og babyen er frisk :)

Back
Topp