Hvilken måned mener du er optimal?

Shalala

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Hvilken måned mener du er optimal å få barn? Vi vet alle at barn ikke alltid kommer som bestilt, men hvis man kunne velge måned/årstid fritt - hvilken er din favoritt, og hvorfor? Hvilken tid passer eventuelt dårligst..? Har fått barn i februar selv, og syns det var helt topp! Kunne bruke 1-2 måneder inne for å bli kjent med baby, få til amming, baby bli litt sterkere, og så hadde vi våren og sommeren foran oss. Nå som det er så varmt er baby også litt mer robust for å takle det.

Jeg har fått i September, Oktober og Mars :) September var litt for varmt om sommeren med stor mage :p Oktober gikk helt greit, men skulle gjerne fått litt tidligere på året av praktiske årsaker. Mars var supert! :)

Jeg har fått tre stykker i mars og en i juli, og som hun over her skriver så var mars helt supert[emoji1]

Jeg har fått barn i juli, april, oktober og mars. Likte faktisk oktober best [emoji4]

Jeg har en gutt født i januar og synes det er supert! Håper vi lykkes med prøvingen snart slik at nummer to ikke blir født for sent på året.

September. Det passar best mtp permisjon som lærar. Då blir eg vekke omtrent heile skuleåret. Treng ikkje gå ut og begynne på igjen midt i året.

Mellom februar og juni kunne jeg tenke meg å bli mamma igjen:rolleyes:

Med den lyse tida på året foran seg.

Jeg håper på mars siden det er termin om det klaffer denne mnd [emoji38] Tenker også at mars er en fin mnd å få, så har man et par mnd på å bli kjent med baby innendørs før vårværet kicker inn [emoji5] Når det er sagt, så er mnd likegyldig for meg så lenge det klaffer [emoji5] Hadde jeg kunnet velge fritt hadde jeg valgt februar/mars [emoji5]

Hadde mange slike tanker før, men etter å ha erfart baby ikke kan bestilles så bryr jeg meg mindre. Håper jeg slipper å treffe midt på merkedager som 17 mai, julaften, nyttårsaften ol men blir glad for det jeg får:kr

Har fått barn i februar, juni og oktober. Februar var definitivt min favoritt! Nå blir det desember eller januar...
Å få på vinteren er så fint, da har man virkelig den beste tiden foran seg:Heartpink

Juni ble ganske varmt og slitsomt...

Oktober var helt greit, hadde ei veldig fin tid da også:Heartpink

Har en i oktober og en i mars,med tanke på graviditet så var det best og gå gravid utenom sommeren,så der var mars grei,slapp og gå forsåvidt høygravid hele sommeren.
Men ellers synes jeg både oktober og mars var grei med tanke på temperatur :happy:

Jeg har 2 vårbarn og syntes det var helt perfekt[emoji4] gikk å ruga hele vinteren og så kunne vi kose oss hele sommeren[emoji4]

Har fått i mars og har nå termin i august. Uten at jeg var hvordan det blir med sensommer-barn så tror jeg at jeg synes mars er best. Som nevnt over går man den lyse tiden i møte :)

August fikk vi vår første. Perfekt årstid, perfekt ifbm barnehage. Ja alt er perfekt.
Nå har jeg termin i overgangen februar/mars. Syns det er ganske pyton [emoji28] dårlig timing pga barnehage, iskaldt ute, sørpe å is. Men blir nok fint alikevel!

August fikk vi vår første. Perfekt årstid, perfekt ifbm barnehage. Ja alt er perfekt.
Nå har jeg termin i overgangen februar/mars. Syns det er ganske pyton [emoji28] dårlig timing pga barnehage, iskaldt ute, sørpe å is. Men blir nok fint alikevel!
Tror du blir positivt overrasket over hvor fin tid det er å få baby på ;)

Last edited:
Jeg har en gutt født i februar og ei jente i juni. Jeg synes juni var best. For jenta sin del er det koselig å feire bursdagen ute i Hagen. Jeg var også hjemme i 2 sommere. Før hun begynte i barnehage i August. På vinteren er det så mye klær og pakke de små i for å gå ut. Sen vår eller tidlig sommer synes jeg er best. Som gravid kan man også gå lettere kledd.

Tenker at april er en super tid :)

Alltid ønsket meg maibarn. Hadde termin i august (prøvde 2,5 år) men fødte i mai. Men også vært på sykehuset hele mai og nå hele juni. Men ideelt sett er mars - september veldig greit, helst på denne siden av sommeren.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp